Ideér? Tips på programmering

Permalänk
Medlem

Ideér? Tips på programmering

Hej,

Jag tänkte göra ett java-program och behöver dessa funktioner i programmet:
if-else
for-loop och en metod
sök/sortering

Är det någon här som kan på en liten idé vad man kan göra som ändå innehåller funktionerna jag beskrev ovan?

Hälsningar

Permalänk
Medlem

Gör ett ultraenkelt kundvagnssystem. T.ex. kunna lägga till vissa varor utifrån en lista. Skapa en funktion för att kunna söka i den listan samt addera till totalpriset med en for-loop som en sista grej kanske? Jo förresten du kan ju ha att det är ett litet lager också så man bara kan lägga till visst många som max, därmed får du en if-else grej också. Kan vara i form av en prompt eller så när lagret är slut.

Permalänk
Medlem

Tips på programmering

Hej,

Har fått i uppgift att skapa ett program som ska innehålla dessa saker:
if-else
for-loop metod
sök/sortering

Det behöver absolut inte vara något stort men kan någon ge mig något tips på vad man kan göra för typ av program och hur man eventuellt kan bygga upp det, exemplar t.ex.

Mvh

Permalänk
Medlem

Språk?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

ett trivia spel där dina poäng sparas och sedan visas i en leaderboard dör den som har högst poäng ligger i top och lägst i botten

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Oj, JAVA Netbeans

Permalänk
Medlem
Skrivet av toh:

Hej,

Har fått i uppgift att skapa ett program som ska innehålla dessa saker:
if-else
for-loop metod
sök/sortering

Det behöver absolut inte vara något stort men kan någon ge mig något tips på vad man kan göra för typ av program och hur man eventuellt kan bygga upp det, exemplar t.ex.

Mvh

Bygg en grafisk bubblesort eller liknande.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

@tuh *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...