asus RT-AC56U automatisk av/på blinkande !

Permalänk
Medlem

asus RT-AC56U automatisk av/på blinkande !

Jag har en asus RT-AC56U trådlös router och vill göra så att den stängs av på natten och på på morgonen, vet ngn hur man gör?

Jag har ett till problem med samma router och det är ett gult blinkande utropstecken, när jag trycker på den står det: WAN IP:n är inte den externa IP:n. Externa IP-baserade tjänster kommer inte att fungera. om det finns ngn som kan hjälpa mig med det också skulle det vara jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liinuss:

Jag har en asus RT-AC56U trådlös router och vill göra så att den stängs av på natten och på på morgonen, vet ngn hur man gör?

Alt 1: I Firmware kan du sätta schema för när WiFi ska vara aktivt. LAN/WAN påverkas dock inte.
Alt 2. Sätt en timer till strömadaptern på routern.

Skrivet av liinuss:

Jag har ett till problem med samma router och det är ett gult blinkande utropstecken, när jag trycker på den står det: WAN IP:n är inte den externa IP:n. Externa IP-baserade tjänster kommer inte att fungera. om det finns ngn som kan hjälpa mig med det också skulle det vara jättebra.

Det är för att du har en sk CGN-adress från din ISP. Det betyder att om du kollar din WAN-adress i routern så skiljer den sig från adressen du får med t.ex. https://whatismyipaddress.com/
Det spelar ingen roll så länge du inte kör någon tjänst utifrån, tex server, Plex osv. Då behöver du kontakta din ISP för att få en publik ip-adress istället.

Permalänk
Medlem