Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nybyggd PC, kan inte få den att fungera

Permalänk
Medlem

Nybyggd PC, kan inte få den att fungera

Hej! Ikväll har jag plockat ihop min dator som jag bestält i delar. Har följt alla intruktioner.
När jag var klar och startar datorn så verkar allt fungera som det ska. Alla fläktar startar och alla lampor lyser.
Sen när jag kopplar in skärmen, tangentbord och mus så verkar det som att inget av dom får någon ström.
Kan någon kunnig hjälte komma men ett förslag om vad felet kan vara så är jag tacksam
MVH

Permalänk
Medlem

Edit: Grafikkortet lyser och fläcktarna hoppar igång till en början. efter några sekunder så stannar fläcktarna men kortet fortsätter att lysa. Vet inte om det ska vara så eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edand:

Edit: Grafikkortet lyser och fläcktarna hoppar igång till en början. efter några sekunder så stannar fläcktarna men kortet fortsätter att lysa. Vet inte om det ska vara så eller inte.

Fullt normalt att fläktarna stannar upp eftersom inte GPU'n belastas.

Är du 100% på att skärmen fungerar? Om du inte har en skärm till, testa att koppla till en TV via HDMI tex.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

antar att du har kopplat in båda pci e ström sladdarna till gpun ex om det är 2x 6 eller 8 pin ström

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in alla strömsladdar till moderkortet? Ska vara 2 st, varav den ena är mycket större. Den större kan vara delad i två

Alla strömsladdar till grafikkortet?

Kopplar du in skärmen till grafikkortet och inte moderkortet?

Provat att koppla in skärmen till moderkortet?

Har du monterat moderkortet med distanser? Det vill säga små piggar som du fäster mellan plåten och själva moderkortet för att undvika kortslutning

Har du

Permalänk

Du har inte monterat en kaby-lake processor på ett 170-moderkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Datorn inehåller:
Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower
ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming
Seagate Barracuda 1TB 3.5" HDD
Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare
Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB
Corsair CX650M, 650W PSU
Intel Core i5-7600K Kaby Lake Processor
ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151

Ja jag är helt 100 på att skärmen fungerar, koplade in den med en hdmi sladd från grafikkortet.
Jag har kopplat in 2 strömmsladdar till moderkortet och en strömsladd till grafikkortet. Jag har använt distanser.

Är jätte tacksam för alla som har svarat. Har inte kunnat göra något med datorn idag, men ska se till att pröva det ni föreslagit.

Kan det hjälpa att plocka ut grafikkortet och starta dator, sen sätta in det och pröva igen?
Kom jätte gärna med fler förslag om vad felet kan vara. Ska försöka läsa på lite nu.
MVH

Permalänk
Medlem

@Edand:
Har du testat att ta ut grafikkortet och anslutit skärmkabeln i moderkortet istället?

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

Koppla skärmen till moderkortet och gör alla uppdateringar så kommer det säkerligen att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

@Edand:
Har du testat att ta ut grafikkortet och anslutit skärmkabeln i moderkortet istället?

Skrivet av micke7406:

Koppla skärmen till moderkortet och gör alla uppdateringar så kommer det säkerligen att fungera.

Tack så otroligt mycket för hjälpen hörni! Datorn funkar nu!