Permalänk

Dell UltraSharp U2713H

Hej,

Funderar på att köpa den här skärmen begagnad till tjejen. Men funderar på om hennes datorn fixar att driva den, hon har en nuc modell: Intel NUC 6i3SYH och spelar typ The sims. Kommer det att lira?

Kan även passa på att fråga vad en sådan skärm är värd nu begagnad så jag inte gör ett jättedumt köp

Mvh Kristoffer

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Bra skärm. Begagnat: 2-2.5k. Absolut inte mer. Den har några år på nacken, så skulle säga 2k är ett fair pris.

Vet inte om datorn klarar det, men sims är väl lättdrivet och om spelet bara är en liten del kan hon alltid köra 1080p om det skulle lagga.

Permalänk
Medlem

När det gäller datorn så har den en HDMI 1.4 och en Mini-DP 1.2 enligt Intels spec. Skärmen har också dessa, samt vanlig DP och DVI. Dells äldre skärmar brukar inte gå att köra högre än 1080p via HDMI, men U2713H verkar kanske kunna göra det. Men ni kan garanterat driva skärmen i full upplösning via DP. I så fall behöver ni en kabel med Mini-DP i en av ändarna och Mini-DP eller DP i andra (spelar ingen roll vilken).

Permalänk
Bildexpert 📺

U2713HM var den första skärmen jag testade åt Swec. Inte exakt samma modell, men den har max 1920x1080 via HDMI. Så Displayport är det som gäller från en NUC.

Permalänk

Tack för att svar! Blir nog att köpa den då. Får väl ta den till min dator om det inte skulle lira i värsta fall. Tänker eftersom den inte har något grafikkort..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Tack för att svar! Blir nog att köpa den då. Får väl ta den till min dator om det inte skulle lira i värsta fall. Tänker eftersom den inte har något grafikkort..

Rent bildmässigt kommer det ju inte vara några problem. Men gaming i 1440p med iGPU är ingen höjdare. Men det är inte i hela världen att inte köra naitive upplösningen i spel, ser helt ok ut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm