Köpråd: Speldator för max 9K inkl. windows och montering. Lirar bl.a. Overwatch och Wow.

Permalänk
Medlem

Köpråd: Speldator för max 9K inkl. windows och montering. Lirar bl.a. Overwatch och Wow.

Behöver råd vilka komponenter jag ska köpa till ny stationär. Max 9000kr med windows och montering.

Har ingen aning längre vad som är bra. Lirar overwatch och lite annat blandat. Wow t.ex.

Ingen skärm eller något utan bara datorn ska det vara.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad spelar du på för skärm ? Hz och upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Vad spelar du på för skärm ? Hz och upplösning

60hz och 1080

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@SmileY87 *Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej, ny på sidan och ville låna tråden. Är det egentligen någon skillnad mellan låt säga 9k och en 10k dator. Hur mycket bättre blir den? Jag vill själv spela overwatch och CS, men även nya spel framöver. Kommer en dator på 9k räcka 3-5år framåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Fast den har ju bara 8gb ram. Skulle det inte vara bättre med 16gb? Sjäv undrar jag om jag ska köpa en för 9kr eller spara till en bättre. Min 4år gamla bärbara datorn har 8gb. Nu i framtiden bör vi ha bättre grejer?

Permalänk
Medlem

Men den budgeten så är det slöseri att köpa 16gb ram istället för bättre processor eller ett bättre grafikkort. 8gb ram duger fortfarande.

Permalänk
Medlem

så den äör bra för priset ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvispen77:

Men den budgeten så är det slöseri att köpa 16gb ram istället för bättre processor eller ett bättre grafikkort. 8gb ram duger fortfarande.

Är den jag hittade bra för det priset?

Skickades från m.sweclockers.com