Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Datorn stängs av och sätts på.

För ungefär en vecka sen så började datorn stänga av och sätta på igen när jag försökte spela csgo medans LoL fungerade fint men hursomhelst så blev det bara så när jag försökte spela csgo (har fler spel men de är inte installerade). Så jag tog ut grafikkortet för att kolla ifall det skulle gå¨att spela med intel hd graphics vilket fungera men sedan när jag satte tillbaka kortet så fungera det plötsligt tills idag när jag satt o kolla på youtube när datorn stängdes av och startade om och efter omstarten så fungerade inte min första skärm men den andra gjorde det (antagligen för att min andra skärm är connectad till moderkortet och inte grafikkortet). Så på min andra skärm testa jag starta csgo vilket fungera fast jag hade bara 22fps så jag körde på intel hd graphics . Sedan när jag manuellt starta om den igen så hann den inte ens till inloggningsskärmen innan datorn stängdes av och starta om sedan blev det som en loop. Jag tog ur kortet sen satte jag tillbaka den igen och nu kunde jag iallafall logga in och nu har jag samma problem som jag hade för 1 vecka sen när datorn stängs av när jag försöker spela csgo.

Vad jag har testat:

CPU stress test (klarade)
GPU stress test (klara inte, datorn stängdes av i samma sekund som jag startade testet)
memtest86 (den hittade inga errors och jag körde den en hel natt)

Mina delar: https://pcpartpicker.com/list/ZN3wFd

Tacksam för hjälp.

Permalänk

Låter som antingen grafikkortet eller nätagget
Har du kollat några temperaturer på delarna?

Om du har möjlighet, prova med ett likvärdigt grafikkort för att se om nätagget klarar belastningen.
Gör den det så är det grafikkortet, gör den inte det så är det troligt att ditt nätagg håller på att ge upp

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Låter som antingen grafikkortet eller nätagget
Har du kollat några temperaturer på delarna?

Om du har möjlighet, prova med ett likvärdigt grafikkort för att se om nätagget klarar belastningen.
Gör den det så är det grafikkortet, gör den inte det så är det troligt att ditt nätagg håller på att ge upp

Jag tror att temperaturerna är okej, inga delar går iallafall över 60 grader. Jag tror nog en kompis kan komma med ett grafikkort någon dag.