Permalänk
Inaktiv

Bahnhof nere??

Hej! Har Bahnhof via fiber. Har inte haft uppkoppling sen igår vid 23. Ingen driftsstörning är noterad i mitt område och jag kommer inte fram till supporten just nu. Har någon annan bredbandet nere?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon284015:

Hej! Har Bahnhof via fiber. Har inte haft uppkoppling sen igår vid 23. Ingen driftsstörning är noterad i mitt område och jag kommer inte fram till supporten just nu. Har någon annan bredbandet nere?

Fiber? Har du prövat att koppla datorn direkt till fiber uttaget? Står det inget om driftstörning så kanske routern bråkar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klanders:

Fiber? Har du prövat att koppla datorn direkt till fiber uttaget? Står det inget om driftstörning så kanske routern bråkar?

Har kollat det redan. Ingenting, testat köra utan router med en annan dator. Finner inga fel på min utrustning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

bor i malmö och har bahnhof och har inte haft problem alls

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon284015:

Har kollat det redan. Ingenting, testat köra utan router med en annan dator. Finner inga fel på min utrustning

Skickades från m.sweclockers.com

Lättaste är nog då att ringa bahnhof och fråga. Antingen vet dom direkt om det är driftstörning, eller så kan dom försöka att pinga dig och se om du är nåbar.

Permalänk
Inaktiv

Det var nere, de var dock ut med driftinfon 13 timmar försent. Dessutom kopplade de bort en när man försökte ringa. De skulle bra kunna vara lite snabbare med att uppdatera sin driftinfo så skulle man inte behövt slösa tid på att felsöka egen utrustning. Nu är det tillbaka. Ca 15-16 timmar utan. Man höll ju på att förgås. Helt handikappad utan bredband.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Under helger så är bemanningen alltid mindre. Då blir det så att vissa delar inte fungerar,
speciellt om avbrottet påverkar ett litet område.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |