Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Prov i Java - Hjälp med uppgift

Permalänk
Medlem

Prov i Java - Hjälp med uppgift

Hej! Jag ska ha prov i java programmering och har lite besvär med att lösa en uppgift så hoppas att det finns en vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig med detta.

Uppgiften lyder:
Läs in ett heltal n som skall bestämma vilket utrymme som ska reserveras för två fält av typen "integer". Deklarera de två fälten. Tilldela det ena fältet värden på något enkelt sätt (t.ex. 1,2,3... n) genom en for-loop. Skriv ut fältet. Skriv sedan en metod som roterar fältet ett steg åt höger, resultatet ska placeras i det andra fältet som skapades tidigare.

Är det någon som har en bra lösning på detta? Jag sitter med java steg för steg och programmerar i NetBeans.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan bara säga i förväg att det är ganska opopulärt att posta sådana här frågor utan att klistra in sin egen kod av ett försök först. Tips: gör det

Tips 2: google is your friend

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Moderator
Moderator

Att be om hjälp på traven när man kört fast är en sak, "gör min uppgift åt mig" är inte ok.

*Tråd låst.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.