Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lucky island (Minecraft) till Xbox1?

Permalänk
Avstängd

Lucky island (Minecraft) till Xbox1?

Är inte insatt alls i spelet, utan det är Ella 8år som vill spela det.
Hon har fått Minecraft till Xbox1 o trodde LI var nått tillägg
som man kunde köpa. Men hittar det inte

Finns inte LI till Xbox1?

Permalänk
Medlem

Efter en snabb googling verkar det vara en server. Ip:n är PLAY.CUBECRAFT.NET aldrig spelat minecraft på xb1 men det borde gå att ansluta

Edit: inte säker på att det funkar till xb1, kan vara en server för pc och vet inte hur det funkar med olika plattformar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Efter en snabb googling verkar det vara en server. Ip:n är PLAY.CUBECRAFT.NET aldrig spelat minecraft på xb1 men det borde gå att ansluta

Edit: inte säker på att det funkar till xb1, kan vara en server för pc och vet inte hur det funkar med olika plattformar

En av minecrafts styrkor är väl att det är helt skrivet i python, således bör det inte spela någon roll vilken plattform som används.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

En av minecrafts styrkor är väl att det är helt skrivet i python, således bör det inte spela någon roll vilken plattform som används.

Vet att mobilverisionen inte funkar på pc servrar (finns olika föremål i spelen) så de skiljer sig lite, därför jag inte är säker på xbox verisionen

Permalänk
Medlem

Det kommer inte gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av kråka:

Finns inte LI till Xbox1?

Förra helgen på E3 i USA så sa Microsoft/Xbox att de kommer patcha så alla plattformer kan spela med varann, men när det händer har jag ingen kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

En av minecrafts styrkor är väl att det är helt skrivet i python, således bör det inte spela någon roll vilken plattform som används.

Ingen utgåva av Minecraft är skriven i Python.

Skrivet av Minecraft Wiki:

Written in
Java (Computer)
C++ (Android and Windows 10)
Objective-C (iOS) C++ C#/XNA (Xbox 360)

http://minecraft.gamepedia.com/Minecraft

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.