ASUS PRIME B350-PLUS Beta BIOS 0803 för att få snabbare minneshastigheter

Permalänk
Medlem

ASUS PRIME B350-PLUS Beta BIOS 0803 för att få snabbare minneshastigheter

Någon som kör denna beta BIOS?

Den har AGESA 1.0.0.6 som tydligen ska spotta fram bättre Mhz på minnen.

Jag är lite sugen, då min nuvarande BIOS version bara kör 2133Mhz på mina 3000Mhz minnen, har provat överklocka lite, men blev inte stabilt och vad jag läst så ska denna AGESA lösa det mer eller mindre automatiskt.

Mer info om AGESA här,
http://www.anandtech.com/show/11447/amd-announces-ryzen-agesa-1006-update

Tänkte bara om någon kör den versionen och vet om den är hyfsad stabil?

Visa signatur

|\| _ o _| _ __
| |(_) | (_|(/_| |

Permalänk
Medlem

Jag installerade betan, fungerar fint det jag hunnit testa och mina minnen kör på med bra hastighet nu, det gjorde de inte i den "gamla" biosen.

Visa signatur

|\| _ o _| _ __
| |(_) | (_|(/_| |

Permalänk
Medlem

Funkar för mig också

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Noiden:

Jag installerade betan, fungerar fint det jag hunnit testa och mina minnen kör på med bra hastighet nu, det gjorde de inte i den "gamla" biosen.

Skrivet av ClintBeastwood:

Funkar för mig också

Hur gick ni tillväga för att uppdatera? Via USB?

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp4ceRock3r:

Hur gick ni tillväga för att uppdatera? Via USB?

Lägg in det på USB-sticka och in i bios och navigera dig vidare till ez flash utility eller vad det heter. Välj filen du lagt på USB och låt det uppdatera. Det är rekommenderat att återställa BIOS så det kör på standardinställningarna innan. När det är klart så håller du tummarna på att ditt system blir stabilare och att din överklock når högre.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Lägg in det på USB-sticka och in i bios och navigera dig vidare till ez flash utility eller vad det heter. Välj filen du lagt på USB och låt det uppdatera. Det är rekommenderat att återställa BIOS så det kör på standardinställningarna innan. När det är klart så håller du tummarna på att ditt system blir stabilare och att din överklock når högre.

Gick ju som en dans det där. Från att leta reda på USB till att ha fixat nyaste bios tog det 5 min. Hade standardinställningar från innan också då jag precis återställt. Ska testa klocka i eftermiddag. Räckte det med att köra igång DOCP och auto eller är det bättre att ställa timings manuellt?

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp4ceRock3r:

Gick ju som en dans det där. Från att leta reda på USB till att ha fixat nyaste bios tog det 5 min. Hade standardinställningar från innan också då jag precis återställt. Ska testa klocka i eftermiddag. Räckte det med att köra igång DOCP och auto eller är det bättre att ställa timings manuellt?

För min del räckte det att aktivera DOCP så funkade det auto, behövde inte pilla med egna timers m.m.

Visa signatur

|\| _ o _| _ __
| |(_) | (_|(/_| |

Permalänk
Medlem

Jupp det fixade allt, 3200Mhz med DOCP utan krångel alls

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället