någon som har en lösning csgo.exe crash
Hej
Nu har jag princip testat ALLT som Google har att erbjuda i lösa mitt problem, dessvärre inget som funkar så jag startar en tråd.
När jag är inne och spelar speciellt rankade matcher så brukar det strax efter start krascha. Ibland kommer ett Windows medelande
csgo.exe slutat fungera, och ibland så kraschar spelet direkt till skrivbordet utan någon meddelande alls.(enligt folk jag spelar med så säger console "no steam logon") när den kraschar till skrivbordet.
Detta felmedlande får från windows felrapportering.
2017-06-12 11:25 Application Error Felet uppstod i programmet med namn: csgo.exe, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x5923a690
, felet uppstod i modulen med namn: nvd3dum.dll, version 22.21.13.8165, tidsstämpel 0x58df0156
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x007272a7
Process-ID: 0x19c4
Programmets starttid: 0x01d2e36a006e2148
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe
Sökväg till modul: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_e69a53b8ddde469c\nvd3dum.dll
Rapport-ID: 42d319f9-93e7-4bd6-9b42-ec7dc10f5ff2
Fullständigt namn på felaktigt paket: 
Program-ID relativt till felaktigt paket:
Saker jag har testat hittills.
*Installera om Csgo
*Installera om Steam
*formaterat om datorn
*verifierad csgo
*testat att avaktivera multi core rendering i spelet
*Tagit userdata filen och cfg filen från steamaps från en annan datorn till ett usb minne och fört över de till den här datorn
*även testast olika launch option från cs allt från -safe till -cl_disablehtmlmotd 1
*testat att ändra i video.txt och cfg till alla möjliga lösningar på google och youtube.
*har gått ctrl-alt-delete och delat högst priotering till steam.exe och csgo.exe
*installerat om drivrutiner grafikkortet 10ggr (använde även Display Driver Uninstaller)
*gick iväg och köpte ett nytt grafikkort gtx 1060 rock edition.
Jag vet inte om jag har missat nåt men jag har testat en hel del, börjar bli riktigt less på det.
Jag har frågat Steam om detta problem och jag fick det här svaret:
Hello,
Your system report shows that CS:GO is crashing at nvd3dum.dll which is an Nvidia file.
Please use Display Driver Uninstaller to fully remove the graphics card drivers from your system.
Display Driver Uninstaller is a free utility that will remove any old or corrupt driver records which can cause devices to misbehave. You can download this software here.
After this, please re-install the most recent driver available for your device and re-test the original issue.
Thanks for using Steam,
Jacob
Meddelande från dig den 18 jun @ 19:23 | 1 dag och 21 timmar sedan
i have now done what u asked me,
And i went out and bought a new Gtx grafic card
I still have that problem
Somonetimes it says csgo.exe crash and some time "when i ask my teamates they say console say no steam logon.
i whent to CTRL+Alt+Delete and game csgo.exe full prior and steam. exe full prior.
But still have that problem
Meddelande från Steam Support den 18 jun @ 22:19 | 1 dag och 18 timmar sedan
Thanks for the additional information.
Please follow these instructions to provide a system report for your machine. These reports provide useful information about your machine that help us understand why you may be experiencing issues.
Once we have the report we'll be happy to investigate further.
Steam Support
Jason
Meddelande från dig den 19 jun @ 9:03 | 1 dag och 7 timmar sedan
Here you go
I only did the first step,
Tell me if i need to do the second
Best reagards Dani
Bifogade filer: msinfo32.nfo
Meddelande från Steam Support den 19 jun @ 20:35 | 20 timmar sedan
Your crashes show multiple D3D errors, indicating you're having issues with your video card that we can't help with here.
D3D errors typically occur if you have outdated video drivers. Other potential causes include outdated Windows installs or larger video card issues.
It may be necessary to completely wipe your video drivers using Display Driver Uninstaller to ensure a fresh install. If you have the latest drivers for your video card and the most updated version of Windows and are still having this issue it's possible that your system has gotten into an unusual state. Restarting your machine may reset things to a working state, but if this doesn't help we can only recommend contacting a local PC technician for in-depth help with your unique machine and configuration.
Additional information can be found in our Failed to create D3D Device! article.
Thanks for using Steam,
Sterling
Här är min system information
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 15063) (15063.rs2_release.170317-1834)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 06/20/14 10:31:56 Ver: 12.01
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8136MB RAM
Page File: 4911MB used, 4505MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.15063.0000 64bit Unicode