Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Distanser passar inte, tror jag.

Permalänk
Medlem

Distanser passar inte, tror jag.

Köpte asus strix 270h gaming och skulle sätta in de i mitt NZXT H440w men den inringade "hålet" passar inte. Alltså jag har inget distance hål på mitt chassi för det?

https://imgur.com/a/m6xfB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hej Kristoffer Moahahahahh

ONT.

Säker på att det inte finns? Kolla noggrant med lampa? Annars om det inte finns så är det inte farligt att du har bara 8 av 9 distanserna monterade.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det är lugnt. Modermodemet sitter fast ändå.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Hej Kristoffer Moahahahahh

ONT.

Säker på att det inte finns? Kolla noggrant med lampa? Annars om det inte finns så är det inte farligt att du har bara 8 av 9 distanserna monterade.

Kollat riktigt noga haha, får bli en tom plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samma hos min brorsa och P400S, bara att kolla in prisjakt recensioner om moderkortet: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4097532

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk

tror inte det hålet ingår i ATX standarden utan är bara tillagt för mer stabilitet när man ska trycka i 24p kontakten och annat som sitter där ute på kanten.

men är inte säker.

som tidigare sagt ingen fara att köra utan den men ta de lugnt när du pressar i 24p kontakten så du inte knäcker moderkortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror inte det hålet ingår i ATX standarden utan är bara tillagt för mer stabilitet när man ska trycka i 24p kontakten och annat som sitter där ute på kanten.

men är inte säker.

som tidigare sagt ingen fara att köra utan den men ta de lugnt när du pressar i 24p kontakten så du inte knäcker moderkortet.

Moderkortstillverkare brukar ha sina egna standarder. Ett fullstort ATX-moderkort har 9 distanser men Strix 270h Gaming är en mindre variant med 7 distanser.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD