Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

GTX 1070 prissänk?

Jag har varit sugen på GTX 1070 i någon månad nu och har gjort prisbevakning på prisjakt i väntan på ett bra erbjudande, tror ni att det kommer att bli prissänkt eller att den kommer på rea inom snar framtid?

Mest intresserad utav Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming som ligger på runt 4.5k

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de kommer prissänkas nämnvärt fören nvidia själva lanserar sin nästa generation (ungefär som när 9X0 prissänktes när 10X0 kom).

Skulle du hitta några bra deals så vore det nu du skulle hitta dem.

Permalänk
Medlem

Priset kommer gå upp efter månadsskiftet, med tanke på den nya skatten som sossarna och/eller miljönissarna tycker så jävla mycket om.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

@PointMan: Right, det har du rätt i. Hur mycket går den upp på ett ungefär troligtvis??

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Priset kommer gå upp efter månadsskiftet, med tanke på den nya skatten som sossarna och/eller miljönissarna tycker så jävla mycket om.

För ungefär tusende gången, kemikalieskatten gäller inte för enskilda datorkomponenter (se skatteverket).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av victor360:

Jag har varit sugen på GTX 1070 i någon månad nu och har gjort prisbevakning på prisjakt i väntan på ett bra erbjudande, tror ni att det kommer att bli prissänkt eller att den kommer på rea inom snar framtid?

Mest intresserad utav Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming som ligger på runt 4.5k

Det fanns ju en superdeal på MSI GeForce GTX 1070 Armor OC för en månad sedan. 3333kr -cashback så cirka 3000kr, dög inte det?

Permalänk

@anon12433: Den dealen hade varit en bra deal, men den måste jag ha missat då tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Priset kommer troligen vara det samma eller kanske t.o.m. gå upp, samtidigt som de finns färre eller inga i lager, p.g.a folk har börjat köpa upp dem för att mina Ethereum. Radeon RX 580/480 börjar bli svåra att få tag i, och GTX 1070 verkar också vara snabbare när komplexiteten ökar.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av victor360:

@veckans: Den dealen hade varit en bra deal, men den måste jag ha missat då tyvärr :/

Annars bästa dealen idag är väl detta kort:
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/255642-msi_g...

Verkar vara 380kr cashback på det om man köper innan 30/6. Däremot så finns det ju inte i lager så vet inte hur köpedatumet kommer räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

För ungefär tusende gången, kemikalieskatten gäller inte för enskilda datorkomponenter (se skatteverket).

My bad

Skrivet av anon12433:

Annars bästa dealen idag är väl detta kort:
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/255642-msi_g...

Verkar vara 380kr cashback på det om man köper innan 30/6. Däremot så finns det ju inte i lager så vet inte hur köpedatumet kommer räknas.

Hur funkar det med cashback, får man verkligen pengarna tillbaka eller är det typ presentkort?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PointMan:

My bad

Hur funkar det med cashback, får man verkligen pengarna tillbaka eller är det typ presentkort?

Pengarna sätts in på det konto du uppger, men det tar typ 5-6 veckor från det att man skickat in förfrågan.

Permalänk
Medlem

Du får pengarna tillbaks på bankkontot.

Skrivet av PointMan:

My bad

Hur funkar det med cashback, får man verkligen pengarna tillbaka eller är det typ presentkort?

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U