Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Haha, typiskt. Sparar du på upplevelsen tills du är tillbaks eller blir det att prova innan?

Jo kanske, men paketet med högre trackingnummer är den som kommit längst, den med lägre ligger ett dygn efter. Vilket inte behöver styrka något men ändå rätt intressant. Trackinginformation är långt ifrån pålitlig men har varit ganska inställd sedan igår kväll att jag nog får vänta tills nästa veckan ändå. Och kommer något så är det säkert Touch-kontrollen.

Om du ser att dit paket är nära dig eller i Sverige ring mellan 8:00 - 09:00 så bör du ha ditt paket samma dag. Det var det svaret jag fick när jag pratade dem. Jag har också valet att de kan lämna mina paket här utan att signera fast det vill jag inte.

Permalänk
Medlem

Kul att se att era paket börjar trilla in Kan passa på att länka till en bra lista med tips för nya ägare om några små saker man bör tänka på när man kommer igång med riften.

Första punkten(och kanske den viktigaste) är att aldrig lämna headsetet i direkt solljus då bara några sekunder ljus på linserna snabbt bränner märken i OLED-panelen. Många andra bra tips som sagt..

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/6n5i2a/psa_how_not_t...

Permalänk
Medlem

Jag har också fått mina paket idag! Vilken tur för att om 1h så börjar min 6 veckor långa semester... Måste dock vänta på mina usb-förlängmingar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av DozeN:

Återkom gärna med om du fick Xbox kontroll och fjärrkontroll med i paketet

Då var det löst via reddit finns ett svar från deras support:

Skrivet av Hi Kristoffer. Thanks for reaching out to us. While the order page no longer lists the Xbox controller and the Oculus remote, they are both included with the Rift+Touch bundle. Please let me know if you have any other questions or concerns. Thank you, Finn Oculus Support I would post a screengrab of the email if I wasn't such a reddit newbie....:

Det ska ingå både kontroll och remote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Då var det löst via reddit finns ett svar från deras support:

Det ska ingå både kontroll och remote!

Fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det ska jag göra!

Väldigt osmidigt av banken, speciellt att det inte går att inaktivera längre perioder eller helt. En lucka där kortet är öppet i en timme kan ofta vara bra, slipper man själv logga in och avaktivera internet/utlandsköp.

Själv har jag Handelsbanken där jag både kan och får aktivera/inaktivera manuellt.

Hoppas det löser sig för dig med betalningen.

Lite surt att vänta i 1 dygn för att se om betalningen går igenom så att Oculus kan skicka ut grejerna så får man ett mail att det inte gått igenom. Nu kör jag med kreditkortet istället för vanliga bankkortet, så vitt jag vet så finns det inget spärr på den, men nu är det väl 24 extra timmar att vänta tills jag får ett OK/denied på kortet.

Skrivet av Tiamat:

Kontakta deras support och öppna en ticket ifall du inte kan slutföra din beställning via paypal. Nu är deras support seg eftersom flera öppnar tickets till dem. Jag betalade via paypal utan att sätta in pengar och det gick.

Kolla att din adress är verified plus via paypal och att du har ingen postbox adress?
Vet att flera haft detta problem i USA med de har testat olika kort och olika paypalkonton och inget fungerar.

Allting är verifierat och har faktiskt köpt via Paypal till helt okända ebay säljare och allting har funkat; enda skillnaden nu är att pengarna inte dras direkt som det gjort när jag beställt via Ebay. Men håller tummarna för nästa försök, annars får jag kontakta jäkla supporten och försöka lösa det.

/M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Om du ser att dit paket är nära dig eller i Sverige ring mellan 8:00 - 09:00 så bör du ha ditt paket samma dag. Det var det svaret jag fick när jag pratade dem. Jag har också valet att de kan lämna mina paket här utan att signera fast det vill jag inte.

Tack, får försöka komma ihåg att göra det på måndag om jag är vaken så tidigt.

Skrivet av Tiamat:

Då var det löst via reddit finns ett svar från deras support:

Det ska ingå både kontroll och remote!

Bra att det hela verkar ha blivit löst med.

Skrivet av Slapinator:

Lite surt att vänta i 1 dygn för att se om betalningen går igenom så att Oculus kan skicka ut grejerna så får man ett mail att det inte gått igenom. Nu kör jag med kreditkortet istället för vanliga bankkortet, så vitt jag vet så finns det inget spärr på den, men nu är det väl 24 extra timmar att vänta tills jag får ett OK/denied på kortet.

Allting är verifierat och har faktiskt köpt via Paypal till helt okända ebay säljare och allting har funkat; enda skillnaden nu är att pengarna inte dras direkt som det gjort när jag beställt via Ebay. Men håller tummarna för nästa försök, annars får jag kontakta jäkla supporten och försöka lösa det.

/M

Riktigt segt det där, får hoppas det fungerar bättre med kreditkortet iallafall.

Permalänk
Medlem

Okej, jag har installerat det och testat lite nu, två sensorer framifrån och med touchkontrollerna, i ett lite mindre rum, klarade precis SteamVRs absoluta minimum..

HAHAH JÄVLAR VILKEN UPPLEVELSE! Det är ju helt otroligt!
Jag har bara testat lite demos, och Dota2VR änsålänge, men ivkäll/imorgon smäller det!

Permalänk
Inaktiv

Senaste statusrapporten sedan i förmiddags: "Paketet kommer att vidarebefordras till ett UPS-kontor på destinationsorten.". Ni som fått era levererade, fick ni detta med eller står det något annat?

Skrivet av Borked:

Okej, jag har installerat det och testat lite nu, två sensorer framifrån och med touchkontrollerna, i ett lite mindre rum, klarade precis SteamVRs absoluta minimum..

HAHAH JÄVLAR VILKEN UPPLEVELSE! Det är ju helt otroligt!
Jag har bara testat lite demos, och Dota2VR änsålänge, men ivkäll/imorgon smäller det!

Nice! Skönt att den kommit fram med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, typiskt. Sparar du på upplevelsen tills du är tillbaks eller blir det att prova innan?

Jo kanske, men paketet med högre trackingnummer är den som kommit längst, den med lägre ligger ett dygn efter. Vilket inte behöver styrka något men ändå rätt intressant. Trackinginformation är långt ifrån pålitlig men har varit ganska inställd sedan igår kväll att jag nog får vänta tills nästa veckan ändå. Och kommer något så är det säkert Touch-kontrollen.

Jag är lite upptagen och har tyvärr inte tid att testa idag men ni som får era enheter får gärna återkomma med recension.

Skrivet av Elumes:

Kul att se att era paket börjar trilla in Kan passa på att länka till en bra lista med tips för nya ägare om några små saker man bör tänka på när man kommer igång med riften.

Första punkten(och kanske den viktigaste) är att aldrig lämna headsetet i direkt solljus då bara några sekunder ljus på linserna snabbt bränner märken i OLED-panelen. Många andra bra tips som sagt..

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/6n5i2a/psa_how_not_t...

Tack för tipsen. Jag antar att det är OK att ha den framme så länge man vänder den rätt?

Skrivet av Borked:

Okej, jag har installerat det och testat lite nu, två sensorer framifrån och med touchkontrollerna, i ett lite mindre rum, klarade precis SteamVRs absoluta minimum..

HAHAH JÄVLAR VILKEN UPPLEVELSE! Det är ju helt otroligt!
Jag har bara testat lite demos, och Dota2VR änsålänge, men ivkäll/imorgon smäller det!

Kul att du delar med dig. Återkom gärna när du har hunnit testa lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ska beställa senare ikväll, var på Elgiganten och testade Vive idag. Kändes riktigt bra

Permalänk
Medlem

Är sugen på beställa men Rift verkar vara kasst med glasögon. Ni som har glasögon hur upplever ni det?

Vet att det finns linser man kan beställa men de verkar vara halvdana.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av DozeN:

Ska beställa senare ikväll, var på Elgiganten och testade Vive idag. Kändes riktigt bra

Nice vänte inte för länge om du vill ha med x-box kontrollen och VR fjärran. De tar slut snart:

Skrivet av biribeCo-founder, Oculus [poäng dold] 51 minuter sen You should if you order from oculus.com today. No guarantees but we should have the soft bundle shipping through the weekend and early next week.:
Skrivet av biribeCo-founder, Oculus 40 poäng en timme sen We're focusing on Touch and wanted a new bundle that's less expensive for everyone. Removing the Xbox controller and Remote saves $100. The soft bundle of Rift + Touch sold out faster than expected, so we accelerated the release of the new all-in-one bundle:

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nice vänte inte för länge om du vill ha med x-box kontrollen och VR fjärran. De tar slut snart:

Källa

Ohh shit får skynda mig då, tack som fan. Hade varit sur om dealen försvunnit senare ikväll.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått någon bekräftelse om att pengarna har dragits.. så jävla nojig att det blir avslaget igen & missar xbox/remote bundlingen!

Uppdaterade betalningssättet runt kl8 imorse & inget har hänt sedan dess.. nojigheten ökar & ökar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Både x-box kontrollen och VR-fjärrkontrollen (Oculus Remote) har de tagit bort riktigt fult gjort.

Inte speciellt fult, från början har man iaf sagt att man bundlar kontrollerna temporärt tills en egen lösning är framme, sen kostar rift + touch 8500 i butik i sverige (vive nästan 10000) så kan tycka att 4500 för allting är en riktigt bra deal "utan xbox kontrollen som du kan köpa separat för några hundringar".

Jag misstänker att dom som får 1 sändning får den nya bundlen och dom som får 2 får touch + gamla bundlen med extra kontrollerna, väntar själv på 3paket då jag tog en extra sensor så får se.

Tror att vi har rätt bra ångerrätt inom europa kanske går att ångra köpet om det är en dealbreaker

Permalänk
Medlem

Beställde vid 18-tiden, gick smooth med PayPal. Xbox kontroll och remote borde vara inkluderat?

Sjukt taggad!

Permalänk
Medlem

Jag fick min bundle idag som jag beställde från Oculus egen sida och fick med både Xbone controllern och en remote.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lappen81:

Inte speciellt fult, från början har man iaf sagt att man bundlar kontrollerna temporärt tills en egen lösning är framme, sen kostar rift + touch 8500 i butik i sverige (vive nästan 10000) så kan tycka att 4500 för allting är en riktigt bra deal "utan xbox kontrollen som du kan köpa separat för några hundringar".

Tror att vi har rätt bra ångerrätt inom europa kanske går att ångra köpet om det är en dealbreaker

Det är felaktig marknadsföring att lägga upp vad som ingår och sen ta bort det utan att berätta det för kunden.
Skulle jag göra det så hade jag åkt ut med huvudet före. Lägg märke till att vad de har sagt och annonserar är två olika saker. Kunden läser sällan på utan utgår ifrån vad som ingår i deras reklam:

Hursomhelst så ingår det i beställningen att dessa två objekt är med fast de är borta från ordern dvs. jag får min kontroll plus remote.
Så det finns knappast något att debattera om.

Sen kommer den kosta 550 € efter sale de har redan annonserat ut det med så de svenska butikerna måste nog också ändra sina deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det är felaktig marknadsföring att lägga upp vad som ingår och sen ta bort det utan att berätta det för kunden.
Skulle jag göra det så hade jag åkt ut med huvudet före. Lägg märke till att vad de har sagt och annonserar är två olika saker. Kunden läser sällan på utan utgår ifrån vad som ingår i deras reklam:

http://i.imgur.com/PfVHeCP.png

Hursomhelst så ingår det i beställningen att dessa två objekt är med fast de är borta från ordern dvs. jag får min kontroll plus remote.
Så det finns knappast något att debattera om.

Sen kommer den kosta 550 € efter sale de har redan annonserat ut det med så de svenska butikerna måste nog också ändra sina deals.

Kontakta oculus och påpeka felet, vill dom inte skicka ut det som är lovat eller ge dig ett prisavdrag så är det väll bara att ångra köpet och returnerar allting?

När jag beställde så stog det limited time rift + touch bundle ingenting annat.

I varukorgen står och stog detta (inga kontroller), gamla bundlen kanske tog slut?

Rift + Touch Bundle
Includes: headset, 2x sensors, Touch controllers, necessary cables, and seven free titles available when you set up Rift+Touch, including Lucky's Tale, Medium, Toybox, Quill, Dead and Buried, Dragon Front, and Robo Recall.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lappen81:

Kontakta oculus och påpeka felet, vill dom inte skicka ut det som är lovat eller ge dig ett prisavdrag så är det väll bara att ångra köpet och returnerar allting?

När jag beställde så stog det limited time rift + touch bundle ingenting annat.

I varukorgen står och stog detta (inga kontroller), gamla bundlen kanske tog slut?

Rift + Touch Bundle
Includes: headset, 2x sensors, Touch controllers, necessary cables, and seven free titles available when you set up Rift+Touch, including Lucky's Tale, Medium, Toybox, Quill, Dead and Buried, Dragon Front, and Robo Recall.

Väntar fortfarande svar från dem angående det. Men det finns några trådar om detta på deras forum med och ingen svarar där heller:

https://forums.oculus.com/community/discussion/54648/does-the-latest-bundle-still-come-with-oculus-remote-and-xbox-controller/p2

Däremot svarade de i en reddit tråd där de annonserade ut den nya bundle:n som är ett paket inte två.
Den gamla bundle:n kan vara kvar även idag det har de bekräftat på reddit och i några inlägg ovan i denna tråd:

Skrivet av Skrivet av biribeCo-founder, Oculus [poäng dold] 51 minuter sen You should if you order from oculus.com today. No guarantees but we should have the soft bundle shipping through the weekend and early next week.::
Permalänk
Inaktiv

Suck. Jodå... nog var det Touch-kontrollen som kommit längst med leveransen. Det paketet som segar är själva Riften vilket klant UPS inte tänker leverera förrens onsdag nästa vecka. Riften har dessutom inte rört sig på nästan ett dygn, fan sysslar UPS med egentligen.
Som sagt, fraktbolag med tre tecken är skit. Flera av er andra har haft bättre tur så bra det iallafall.

Skrivet av Tiamat:

Sen kommer den kosta 550 € efter sale de har redan annonserat ut det med så de svenska butikerna måste nog också ändra sina deals.

Förvånar mig inte om våra Svenska ÅF'ar fortfarande försöker ta ut en tusenlapp eller två extra i hopp om att vi inte har koll på utländska priser på samma produkt.

Bra att Oculus satsar på en ny bundling och ett lägre pris. Blir fel sida 5000kr i mitt tycke men bättre än vad det varit innan. Priserna måste ner hur man än vänder och vrider på det.
Den där simpla trådlösa versionen har jag inte haft tid att kolla på men tycker ändå det låter bra att de har en instegsprodukt. 200 euro borde det vara ganska lättsålt, förutsatt att den är mer lik Rift än cardbox.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Det dök även upp på deras blog, skimmade dina länkar så samma kanske fanns med där https://www.oculus.com/blog/rift-touch-now-available-in-a-new...

Antagligen åker jag på den nya bundlen men jag blev inte lovad något annat, samtidigt hade en extra kontroll hade nog varit användbar i dom spel som inte stödjer touch faktiskt , hoppas att du får något svar från dom.

Permalänk
Medlem

Blev en här med till slut. Inga pengar dragna än från kortet. Hoppas verkligen jag har den till nästa helg nu bara.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Beställde vid 18-tiden, gick smooth med PayPal. Xbox kontroll och remote borde vara inkluderat?

Sjukt taggad!

Drogs pengarna direkt från dig via Paypal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det är felaktig marknadsföring att lägga upp vad som ingår och sen ta bort det utan att berätta det för kunden.
Skulle jag göra det så hade jag åkt ut med huvudet före. Lägg märke till att vad de har sagt och annonserar är två olika saker.

Men det står ju klart och tydligt vad som ingår i paketet innan man beställer, hur kan det vara falsk marknadsföring? Att erbjudanden ändras är inget nytt och det är inte direkt så att övriga nätbutiker och återförsäljare går ut med stor info på förstasidan när ett erbjudande tar slut eller ändras.

Handkontrollen är som sagt helt onödig nu när touch finns så jag förstår inte vad ni har tänkt att använda den till och det känns mest som att det suger i snåltarmen hos vissa. Med eller utan den överflödiga handkontrollen är det fortfarande en bra deal och jag tycker faktiskt inte att de har vilselett sina kunder. Tanken har ju hela tiden varit att skicka med kontrollen som substitut så det enda 'fula' i den här situationen är i så fall att de valt att ta bort fjärrkontrollen som jag tror att ganska få använder.

De ändrade produktbeskrivningen väldigt tidigt så förmodligen gjordes det när de äldre paketen började att sina och att de som beställt efter det får se det som en bonus ifall handkontrollen är med. Själva prissänkningen möjliggörs av att 'onödiga' saker plockas bort och jag tror nog att de flesta av er skulle välja tusen spänn i rabatt jämfört med att få med en handkontroll som inte fyller någon funktion.

Om man nu tycker att det är superviktigt med en handkontroll så är det nog inte heller några problem att få ett presentkort som man kan köpa tillbehör och spel för. Var har de gått ut med att Rift+touch kommer att kosta €550 i fortsättningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. ?

Får man betala fler avgifter eller inte?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Men det står ju klart och tydligt vad som ingår i paketet innan man beställer, hur kan det vara falsk marknadsföring? Att erbjudanden ändras är inget nytt och det är inte direkt så att övriga nätbutiker och återförsäljare går ut med stor info på förstasidan när ett erbjudande tar slut eller ändras.

Handkontrollen är som sagt helt onödig nu när touch finns så jag förstår inte vad ni har tänkt att använda den till? Med eller utan den överflödiga handkontrollen är det fortfarande en bra deal och jag tycker faktiskt inte att de har vilselett sina kunder. Tanken har ju hela tiden varit att skicka med kontrollen som substitut så det enda 'fula' i den här situationen är i så fall att de valt att ta bort fjärrkontrollen som jag tror att ganska få använder.

Var har de gått ut med att Rift+touch kommer att kosta €550 i fortsättningen?

Den är inte onödig vissa föredrar den t o m. du menar att om jag säljer en sak och du kommer överens att köpa den. Så när du öppnar ditt paket är inte alla saker med att det är helt ok?

Om ett erbjudande ändras så ska detta meddelas till kunden men det tycker du inte spelar någon roll (nu har de meddelat att de har ändrat). Du refererar att inte andra butiker meddelar ändringar det bör de göra. Fick alltid meddela ändringar och det fick gå snabbt som fan om någon gjorde fel. Fast det kanske är skillnad då jag har arbetat på ett företag med +900 miljoner kunder.

I mitt och andra köpares fick vi se en bild, enligt bilden jag visade fick vi att den ingår och ja den ingår för oss. Detta har förvirrat ett antal köpare och de kunde ha varit smidigare med att ge ut den infon anser jag. Oavsett vad du tycker så är andra uppretade visst det kallas subjektivt men det byggs också på fakta.

I en annan tråd så länkade jag det

Skrivet av Skrivet av Today, however, Oculus announced that, when that sale ends in six weeks’ time, the Rift and Touch will be available for $499. After strong demand, the company is also finally bundling the headset, controllers, and two sensors into one box. It goes on sale today from Oculus’ website and retail partners and you’ll be able to pick it up at the current sale price of $399 for a limited time.::

Det finns också på deras egna blogg.

Jag vill igen påpeka då det tycks som ett flertal inte förstår vad jag menar.

1 det hade varit fult av dem att lova att ta med dem och när jag ska köpa deras deal ninjat bort dem.
2 men nu gällde det inte oss som har beställt det kan t o m vara möjligt att fortfarande få den gamla bundlen.
3 hade dessa saker inte varit med så hade jag som någon föreslog avbeställt den och skickat tillbaka den.
4 nu har ingen skugga fallit på oculus mer än att de har varit möjligen otydliga med vad som gällde men de har gått ut på blogg och reddit vad som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. ?

Får man betala fler avgifter eller inte?

Beställer du från Oculus hemsida så står det innan beställningen genomförs att priset som visas inkluderar frakt, moms och övriga avgifter så nej, det tillkommer inga kostnader utöver de €449 man betalar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Segafreaks (lite högre upp) min bror han köpte en så då fick jag också göra det!

Väntar med spänning även fast jag äger dk1 och 2 redan! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p