Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har fått erbjudande att köpa en Kinnarps 9000

Permalänk
Medlem

Har fått erbjudande att köpa en Kinnarps 9000

Hej hej,

Jag har fått ett erbjudande att köpa en Kinnarps-stol av modell 9000 för ca 3000-4000 sek. Stolen har använts i ca 10 timmar eller så, så den är i princip ny. Är detta en bra deal? Jag har aldrig suttit i en Kinnarps förut, så jag vet inte riktigt vad jag ger mig in på. I värsta fall kanske jag kan sälja den vidare.

Har tidigare suttit och funderat på att köpa en stol från DXRacer (King) eller Noblechairs (Epic), men nu fick jag som sagt det här serverat framför mig och då blev det genast lite svårare att bestämma sig. Någon som har erfarenhet av den här stolen/modellen?

Mvh
Simon

Permalänk
Medlem

Njae, inte direkt. Dessa stolar brukar gå för runt 1.5-2k på blocket så pruta lite! Det ligger två stycken ute för 2000kr respektive 2500kr på blocket just nu.

Kinnarps är riktigt bra grejer det. Jag använder själv en Kinnarps 6000 Free Float som är jag ruskigt nöjd med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Brekker: Jo jag har sett att de säljs klart billigare på blocket. Det enda problemet är dock att det nästan alltid sker i södra Sverige, och jag bor uppe i Luleå. Jag har försökt titta efter Kinnarps på blocket (i Norrbotten och intilliggande län) i drygt en månad utan att någonting har dykt upp. Så får jag den här stolen, i princip ny, presenterad för mig.

Killen verkar dessutom vara väldigt ovillig att sänka sig under ens 3500 kr :S.

Permalänk
Medlem

Har själv en Kinnarps 8000 med några år på nacken. Men det finns inget en chans att jag byter bort den mot något annat än en annan Kinnarps. Helt fantastiska stolar.

Permalänk
Medlem

asså dom som e billigare på blocket e ju garanterat använda flera år så prismässigt är det ju en bra deal om den e ny. Det sagt så bör du ju alltid provsitta först, alla stolar passar inte alla.

Permalänk
Medlem

4000kr känns som det är i högsta laget för en begagnad arbetsstol, men det beror ju även på utrustningsnivå (medföljande armstöd och nackstöd, kryss i metall istället för plast, läderförstärkta slitytor etc. är saker som höjer värdet).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Tycker det är en bra deal eftersom den har använts så lite. Har själv en kinnarps 8000 som jag är jättenöjd med.

Permalänk
Medlem

För en i princip helt ny stol låter det som ett ganska bra pris om den har alla tillbehör som nackstöd etc. Du kan försöka pruta ned till 3000:-.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att slå till. Fick inte pruta ner priset speciellt mycket, men ja, jag är väldigt nyfiken på dessa Kinnarps-stolar och vill verkligen prova en. Nu fick jag ju en "ny" för relativt bra pris. Funkar den inte för mig så kan jag ju alltid sälja den vidare, förhoppningsvis utan förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

Bestämde mig för att slå till. Fick inte pruta ner priset speciellt mycket, men ja, jag är väldigt nyfiken på dessa Kinnarps-stolar och vill verkligen prova en. Nu fick jag ju en "ny" för relativt bra pris. Funkar den inte för mig så kan jag ju alltid sälja den vidare, förhoppningsvis utan förlust.

Vad tycker du om stolen så här några år senare?

Permalänk
Medlem

Har en Kinnarps 8000, skulle inte byta bort den.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

9000 har jag på jobbet riktigt skön stol. Frågan är, vad säljs dessa för ink moms? Är ju nästa det man får jämföra med.
Annars pruta, ska nog själva köpa en kinnarps stol när jag blivit lite friskare.
Min dxracer har börjat flagna satan i fejk lädret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

9000 har jag på jobbet riktigt skön stol. Frågan är, vad säljs dessa för ink moms? Är ju nästa det man får jämföra med.
Annars pruta, ska nog själva köpa en kinnarps stol när jag blivit lite friskare.
Min dxracer har börjat flagna satan i fejk lädret

Såg att 2ndhd hade ett erbjudande idag (kanske gäller fortf) där man kan köpa en Kinnarps 9000 för 3.8k

Permalänk
Permalänk
Medlem

"dOm äR BiLLiGaRe pÅ bLoCkEt"

10 timmar är alltså en demostol, vilket i praktiken är en helt ny stol, och inte någon med flötiga armstöd och sönderskiten sittdyna vilket är vad man får när man köper billiga på Blocket för ett par tusen.

Köpte själv en fullutrustad Kinnarps Plus 8 som var en demostol, gav 3500 kr för fyra år sedan, vilket var typ en tredjedel av vad en sån hade kostat ananrs.

Vill du inte ha en ny stol så leta efter något annat, annars är det så billigt det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"dOm äR BiLLiGaRe pÅ bLoCkEt"

10 timmar är alltså en demostol, vilket i praktiken är en helt ny stol, och inte någon med flötiga armstöd och sönderskiten sittdyna vilket är vad man får när man köper billiga på Blocket för ett par tusen.

Köpte själv en fullutrustad Kinnarps Plus 8 som var en demostol, gav 3500 kr för fyra år sedan, vilket var typ en tredjedel av vad en sån hade kostat ananrs.

Vill du inte ha en ny stol så leta efter något annat, annars är det så billigt det blir.

Haha, "marinerad i rövsvett" var ett fantastiskt roligt uttryck I klass med "sälja sin röv".

Tack för ett gott skratt!

Till TS: Pruta ner den till 3500 kr och gör business, det är en bra deal.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Till TS: Pruta ner den till 3500 kr och gör business, det är en bra deal.

Tråden är alltså över fem år gammal och TS (som inte varit inloggad på tio månader) köpte enligt tidigare inlägg stolen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tråden är alltså över fem år gammal och TS köpte enligt tidigare inlägg stolen.

Missade att det var en necropost. 😶

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Till TS: Pruta ner den till 3500 kr och gör business, det är en bra deal.

Mvh

Vi får väl hoppas att TS redan gjort sin deal, så här 5 år senare...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yogart:

Såg att 2ndhd hade ett erbjudande idag (kanske gäller fortf) där man kan köpa en Kinnarps 9000 för 3.8k

Engelsk hemsida av tveksam sort. Google translate (glopalstore i URL:n )och dessutom tillkommer det 1125:- i frakt plus div. avgifter iom. man importerar utanför EU.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Engelsk hemsida av tveksam sort. Google translate (glopalstore i URL:n )och dessutom tillkommer det 1125:- i frakt plus div. avgifter iom. man importerar utanför EU.

tvekar på att det är äkta. möjligen refurb, men tvekar mer.