Google-konto utan Gmail?

Permalänk
Inaktiv

Google-konto utan Gmail?

Hej hej,

Märkte igår att man hade möjlighet att skapa ett Google-konto utan att behöva skapa gmail, så med andra ord så hade jag möjlighet att registrera detta Google-konto till mitt Icloud mailkonto. Min fråga är, ifall jag skulle gå över till android i framtiden, kan jag då även använda mig av Playstore med samma konto eller måste jag ha Gmail också?

En annan fråga :

Jag använder idag Flickr men nu när jag fått igång Google-konto så tänkte jag gå över till Google photos. Finns det några nackdelar med detta? Vilket använder ni utav dessa två?

Permalänk
Avstängd

Du kan använda ditt Google konto till allt som har med dom att göra, inklusive android & playstore
Aldrig använt flickr så kan inte uttala mig om det.

Permalänk
Medlem

@Darwichee: Går att använda existerande (icke gmail) mailadress när du skapar ett googlekonto.

Klicka på "Jag föredrar att använda min nuvarande e-postadress"

Visa signatur

- "Only a fool would say that!"

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket för alla svar, uppskattades verkligen.

Permalänk
Medlem

Är personligen mycket nöjd med Google photos och det huvudsakligen av tre anledningar. 1 Obegränsat lagringsutrymme till följd av att fotonas storlek minskas något. 2 Bra automatiska kategoriseringar från exempelvis resor. 3 Fantastisk sökfunktion som möjliggör att du i princip kan få fram alla dina bilder som innehåller exempelvis snö. Har dock inte använt Flickr.

Skickades från m.sweclockers.com