Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Så litet mATX chassi som möjligt med plats för 1070 Strix

Permalänk
Medlem

Så litet mATX chassi som möjligt med plats för 1070 Strix

Tja!

Sugen på ett nytt chassi men har så svårt att hitta ett.
Har ett mATX kort med en 7600k kyld av en 212 Evo samt ett 1070 Strix och ett fullstort nätagg.

Det jag söker är ett så litet chassi som möjligt till detta, har idag ett Define R2 tror jag det är.
Kollade lite på Define Mini C (TG), men blev lite besviken över att måtten inte var så mycket mindre än mitt nuvarande chassi.

Har inget krav på HDD platser eller DVD platser då all min lagring är M.2 och någon SSD som jag kan fästa med dubbelhäftande tejp.

Vad är mitt val, bygga ett helt eget? Eller har ni något förslag på ett schysst chassi?

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

@webbson: Tänkte rekommendera Jonsbo U3 men ser att din GPU är närmare 30cm så det kommer inte gå tyvärr.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

@Anonymous FTW: Har dräglat över den med, känns som GPUn begränsar mig en del tyvärr.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Kan det här vara värt att vänta på? Iofs dyrt. Ah, vänta här - det passar bara mITX.
https://www.techpowerup.com/236192/lian-li-announces-pc-q39-t...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Har själv ett Silverstone Sugo SG10 som är extremt litet för att vara mATX, mindre än många mITX-chassin. Det ligger på endast 23 liter vilket är ungefär en tredjedel så litet som FD Define mini C(ligger på 33 liter). Kanske kan vara något?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907972

Var beredd på att det är extremt jobbigt att bygga i det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Men istället för att köpa en dyr mATX låda kanske du lika väl kan köpa ett nytt mITX Z270 moderkort (ca 1500kr). Sälja ditt nuvarande Z270 moderkort och köpa ett av 100talas mITX lådor på marknaden.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Den är gammal, men den sväljer över 30cm och har en tilltalande design i min subjektiva mening(kanske mest för att jag är sjukt svag för föregångaren som jag använder fortfarande TJ08).

Tror mer på det som @Implor nämner, du kommer ned i volym och får en betydligt större valfrihet.

Permalänk
Inaktiv

Inwin 301 / 301c ?

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Att gå mot mITX kan vara en idé, hade för mig de brädorna var mycket dyrare än 1500kr isch.

Annars så var Inwin 301 riktigt fräscht

Visa signatur

/dev/null