Tips på inte så avancerat skjutsspel..

Permalänk
Medlem

Tips på inte så avancerat skjutsspel..

Håller på och smäller ihop en dator med AMD Ryzen 5 1600X och GeForce GTX 1060 6GB.
Och då jag inte är så haj på datorspel men skulle vilja testa ett skjutspel som inte är så värst avancerat,grafiken får gärna vara så att mitt GeForce GTX 1060 6GB utnyttjas.
Tips?

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

vad menar du med avancerat i detta sammanhang?

Permalänk
Medlem

Finns väl många free-to-play
Paladins? TF2, andra får fylla på med vettigare alternativ...

Permalänk

Antar att du menar FPS, men vad menar du med avancerat? Jag skulle kalla CS för ett mindre avancerat spel och ARMA 3 för ett avancerat.

Vill du ha ett snyggt spel så skulle jag ändå säga BF4 eller BF1, inte allt för komplicerade men samtidigt väldigt snygga och väloptimerade

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Inaktiv

Har du ett 1060 med 6gb och en AMD ryzen 5 lär din burk klara av Battlefield 1. Du kanske får sänka grafiken lite, men BF1 är verkligen perfektion i all sin enkelhet.

Permalänk
Medlem

CSGO, PUBG, BF4 och BF1, även Titanfall 2 kanske är ett alternativ

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 och Grand Theft Auto 5 kanske. De har en ganska mycket story fokus så skjutandet är inte så jättesvårt.

Annars kan du ju köra Portal 1 och 2 också, de är kul.

Eller nya DOOM om man ställer ner svårighetsgraden kanske.

Annars är Rise of The Tomb kul också, där kan man kan välja hur mycket man vill skjuta egentligen. Det går att smyga eller köra pilbåge också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

vad menar du med avancerat i detta sammanhang?

Ja jag menar så att inlärningskurvan inte är för hög.

Mycket olika alternativ verkar det finnas iaf..

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Ja jag menar så att inlärningskurvan inte är för hög.

Mycket olika alternativ verkar det finnas iaf..

Tycker kanske Doom's campaign på lättaste svårighetsgraden skulle kunna passa bra? Det kräver ju definitivt skicklighet för att vara bra på spelet, men själva konceptet är egentligen väldigt enkelt - peka på och skjut alla demoner för att komma vidare till nästa ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Ja jag menar så att inlärningskurvan inte är för hög.

Mycket olika alternativ verkar det finnas iaf..

Undvik Arma 3 så är det lugnt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla spel i Crysis-serien är värda ett köp.

Snygga och kul att spela.

Bör gå att få till hyfsat pris också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10