Playerunknown's Battlegrounds går om Dota 2 som mest spelade på Steam

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds går om Dota 2 som mest spelade på Steam

Nu meddelar utvecklaren av Playerunknown's Battlegrounds att de under en kort period gått om Dota 2 som mest spelade på Steam, något som endast ett fåtal lyckats med tidigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för dem.
Dock så har jag inte riktigt förstått charmen i det spelet. Smaken som baken.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Synd att det är kasst optimerat.

Permalänk
Medlem

Inga tecken ännu på att man tagit någon procent av intäkterna och lagt på utvecklingen. Eller man kanske främst använder PC som en testmiljö inför konsolutgåvan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Inga tecken ännu på att man tagit någon procent av intäkterna och lagt på utvecklingen. Eller man kanske främst använder PC som en testmiljö inför konsolutgåvan.

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog svårt att fokusera 100% på att utveckla när spelet blir så stort så snabbt. Är nog mer underhåll innan man har manskap att fortsätta utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Allt är ren vinst, märks inte alls på spelet att det lyfts märkbart i prestanda.
Win win för utvecklaren, mindre jobb och mera pengar.

En titel som denna fast med ett tyngre företag bakom hade varit galant

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

It runs like shit, but its FUN

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag tror spelets tidiga popularitet har skadat utvecklingen. Nu vågar de inte släppa uppdateringar för att de inte vågar riskera att en halv miljon spelare ska bli upprörda.

Det är ett Early Access spel, och de håller på att utveckla spelet samtidigt som det spelas på tävlingsnivå. Det är helt galet, faktiskt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har varit sugen på det men jag antar att det är många som fuskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag har varit sugen på det men jag antar att det är många som fuskar?

Har spelat 200h och jag tror inte jag stött på någon fuskar än.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Jag har varit sugen på det men jag antar att det är många som fuskar?

Efter mina 100 timmar i spelet har jag inte stött på någon iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja detta ger tyvärr bara ännu mer bevis på att det går att släppa ofärdiga spel, det är redan allt för många idag som lanserar sina spel ofärdiga...
Tycker hela Early Access idén är bra, men det borde regleras bättre. T.ex finnas en tidsgräns hur länge ett spel får vara i Early Access, och hur ofta det måste släppas uppdateringar etc etc

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Allt är ren vinst, märks inte alls på spelet att det lyfts märkbart i prestanda.
Win win för utvecklaren, mindre jobb och mera pengar.

En titel som denna fast med ett tyngre företag bakom hade varit galant

när började du spela? kom en stor patch i Juni någongång som innehöll en hel del optimeringar. Jag med en lite åldrande gamingrigg fick betydligt bättre flyt och jämnare FPS än innan. Sedan dess har det dock inte hänt mycket som jag märker av i vart fall.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Dayz, H1Z1 och nu PUBG. Förstår inte att early access spel kan bli så populära. Är det för att så mycket folk gillar ofärdiga spel framom färdiga spel? Att spelet är ofärdigt är halva nöjet? I så fall förstår jag inte varför folk klagar när Battlefield spel inte färdigt polerade när de släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

när började du spela? kom en stor patch i Juni någongång som innehöll en hel del optimeringar. Jag med en lite åldrande gamingrigg fick betydligt bättre flyt och jämnare FPS än innan. Sedan dess har det dock inte hänt mycket som jag märker av i vart fall.

Från och till sen någon månad, det stuttrar iaf inte längre men horribla FPS dropps med tanke på hur spelet ser ut.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Det har förbättrats MARKANT sen början iaf.
Dom visade ex vault mechanic på gamescom, vilket jag ser fram emot, för hoppa över små objekt i pubg är nog det mest frustrerande som finns.

Sen kul att dom la 350k $ i turnering redan, även om där också är mycket att förbättra med spec client etc.

Personligen har jag knappt spelat sen tidigt släpp eftersom jag hatat 3rd person view. Spelat mer sen first person lades till.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PointMan:

Jag tror spelets tidiga popularitet har skadat utvecklingen. Nu vågar de inte släppa uppdateringar för att de inte vågar riskera att en halv miljon spelare ska bli upprörda.

Det är ett Early Access spel, och de håller på att utveckla spelet samtidigt som det spelas på tävlingsnivå. Det är helt galet, faktiskt.

Instämmer. Jag tror många har svårt att förstå vilken press det ställs på utvecklarna när ett spel utvecklas så här pass snabbt i ett Early Access-stadie. Visst får de in massor med pengar ju fler som köper det, men anställning av ny personal och allmän administration tar ju lång tid.

Jag är i alla fall helnöjd med spelet och tycker de har hanterat populariteten galant såhär långt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Varit sugen på att skaffa det där ett tag nu, samtidigt vet jag inte om jag kommer spela det särskilt mycket, spelar i princip aldrig spel längre, känns så tidskrävande. I alla fulla fall; jag undrar om man får nå stats av något slag som hänger med eller om precis allt nollställs efter varje match? Vore kul med något sånt där system av nåt slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Dayz, H1Z1 och nu PUBG. Förstår inte att early access spel kan bli så populära. Är det för att så mycket folk gillar ofärdiga spel framom färdiga spel? Att spelet är ofärdigt är halva nöjet? I så fall förstår jag inte varför folk klagar när Battlefield spel inte färdigt polerade när de släpps.

majoriteten struntar i vilket stadie spelet är i, tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Early access har slutat betyda något, typ alla släpper sina spel på early access nu för tiden och låter det vara där flera år

Permalänk
Medlem

Kul att de går bra för dem!

Spelat sen closed beta och tycker fortfarande det är lika kul. Stor skillnad då jämfört med nu när det kommer till hur spelet presterar.
Och för att vara ett early access tycker jag det tuffar på rätt bra med uppdateringar. Nu har det gått ut med information att det inte kommer uppdateringar lika ofta som det gjort till nu.
Tror däremot att detta är positivt då de kan fokusera på att släppa updates som faktist ger något och som fungerar.

Man får ha lite tålamod gällande Early access, det tar tid!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Ju fler som spelar, desto mer kostar det för dem i serverkostnad. De kör ju via AWS, så det är knappast billigt. De måste i princip släpp mikrotransaktionssystem för att hålla spelet flytande i längden med så stort antal aktiva spelare. Så inte så att de kan luta sig tillbaka än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Varit sugen på att skaffa det där ett tag nu, samtidigt vet jag inte om jag kommer spela det särskilt mycket, spelar i princip aldrig spel längre, känns så tidskrävande. I alla fulla fall; jag undrar om man får nå stats av något slag som hänger med eller om precis allt nollställs efter varje match? Vore kul med något sånt där system av nåt slag.

Allt nollställs bortsett från att du får reward points baserat på hur du presterar i matchen. Dessa kan användas för att låsa upp kläder och annat som enbart är kosmetiskt och inte påverkar din förmåga alls.

Dessutom har de ju ett rankningssystem, men det var inte det du undrade över vad jag förstod det som?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Dayz, H1Z1 och nu PUBG. Förstår inte att early access spel kan bli så populära. Är det för att så mycket folk gillar ofärdiga spel framom färdiga spel? Att spelet är ofärdigt är halva nöjet? I så fall förstår jag inte varför folk klagar när Battlefield spel inte färdigt polerade när de släpps.

Kan nog ha att göra med att vissa early access spel inte lägger några miljoner på reklam och låtsas vara färdiga spel när de släpps sosm t .ex battlefield gjort flera gånger nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt kräva pengarna tillbaka på ett sådant skitspel som DayZ som fortfarande efter flera år är Early Access?!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Kan man på något sätt kräva pengarna tillbaka på ett sådant skitspel som DayZ som fortfarande efter flera år är Early Access?!

undrar samma sak.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

@davvarn: För att få refunda spel på steam så får du ha ägt spelet max i 14 dagar och ha max 2 timmars speltid.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Visst är spelet kul med vänner, men SÅ kul så att man nördar ner sig i det totalt? Spelet är extremt enformigt med krympande zoner. Den som har bäst position när zonen blir väldigt liten vinner.

800 000 spelare samtidigt? Obegripligt. Totalt obegripligt.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Visst är spelet kul med vänner, men SÅ kul så att man nördar ner sig i det totalt? Spelet är extremt enformigt med krympande zoner. Den som har bäst position när zonen blir väldigt liten vinner.

800 000 spelare samtidigt? Obegripligt. Totalt obegripligt.

Bäst zon vinner i 3rd person, men i 1st så är det mycket mer balanserat och kul. Flera av de som jag ofta spelar med snittar runt 5-10 kills per game, och vi har t.ex. vunnit 3 matcher i rad i 1st person, något som är mycket svårare i 3rd person pga. randomness av zoner sabbar mycket mer där, men även då har vi en gång fått 3 vinster i rad...

Så 1st person är mycket mycket mer belönande för duktiga spelare/lag.

Spelet som helhet utvecklas ju ändå ganska väl sen dess jag börja i april/maj. Nu är FPS:en stabil, 1st person är tillagt, bättre fysik på fordon, nya miljöer (regn, solnedgång), nya vapen och optimeringar...

Självklart finns det saker man stör sig på, hade t.ex. varit bra med "träningsserver" för att se hur lagg och bullet drop är... Ser framemot vaulting (har jävligt svårt för hur segt det är att hoppa på små lådor/objekt och hoppas det fixas i samma veva...).

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

@davvarn: För att få refunda spel på steam så får du ha ägt spelet max i 14 dagar och ha max 2 timmars speltid.

Okej men då kan jag med andra ord, utveckla ett ruttet skitspel som DayZ och lägga upp det som Early Access och skriva att det blir mycket bättre än t.ex. GTA. Lägga upp mindre uppdateringar för att hålla spelet i liv i minst 14 dagar och sedan skita i det.

"Sickan, jag har en plan".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)