Testpilot: Corsair Void Pro RGB USB

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Corsair Void Pro RGB USB

Testpiloten "TheMadPanda" sätter Corsairs nya inkarnation av headsetet Void på prov, där den nya Pro-versionen bland annat utrustas med USB-anslutning och RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

lol trodde det var en dammsugare när jag såg bilden

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

RGB........

Permalänk
Medlem

Det viktigaste i testet saknas. Hur många lumens är RGB:n på?

---

En bredare fråga som mer gäller Sweclockers vanliga tester än testpilot-testen, planeras det att köpa in riktig utrustning så att vi kommer att få ordentligt med information gällande RGB, dvs exponeringsmätare med mera? Jag vill ju veta mer om RGB:s lumens, färgrymd, osv, hur annars skall man kunna göra ett informerat köp?
Dock, helt klart fel ställe att ställa frågan...

Permalänk
Medlem

jag tycker corsair har gått från att ha någorlunda bra produkter till att fullkomligt satsa på RGB och sälja på RGB och inte kvalitet, synd men uppenbarligen säljer blinkande lampor bättre än faktiskt bra produkter..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag tycker corsair har gått från att ha någorlunda bra produkter till att fullkomligt satsa på RGB och sälja på RGB och inte kvalitet, synd men uppenbarligen säljer blinkande lampor bättre än faktiskt bra produkter..

vem vill inte fira jul året runt?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Varför ens RGB headset? Det går ju inte att se det direkt. Känns som en sån där "Bara för att" grej.

Permalänk
Medlem

Allt ska vara rgb idag. Trots täckt skal så lyser det olika färger ur varje springa ur min dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Borde genast bli poängavdrag på prylar som utrustas med RGB, dioder och bling-bling.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

@Poptart: Det är för att störa andra på LAN. Tycker sånthär borde kategoriseras som fuskande.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Hur blir det med RGB när man spelar?

Du sitter i ett mörkt rum, spelar ett spel som är lite mörkare(Killing Floor,Left4Dead etc). Blir det inte jäkla jobbigt när ljuset speglar i skärmen?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Visst får du betala för RGB-funktionen, troligtvis inte särskilt många kronor, men oavsett går det ju att stänga av...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Jag har testat många headsets på sistone och nått jag märkt är att när jag ställer upp samplingskvalitén på dom brukar det bli mycket bättre. Hade ett par Arctis 5 som var inställda på 44100khz, ändrade till 48000khz och det vart en stor skillnad, inte lika skarpt och större nyans i ljudet.

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt dessa ett år är sladden helt förstörd. Den är vriden och det tunna lösa gummiliknande höljet är skrynkligt och har fått en väldigt konstig klibbig struktur.
Det har dessutom blivit glapp i den.

Jag har bytt den mot en ny billig USB förlängningssladd sladd från KjellCo då jag har lite lokalkännedom så de fungerar igen men på ett par såpass dyra lurar borde kabeln hålla lite högre kvalitet.

Mikrofonpinnen har också bilvit helt slapp i fästet och trillar ner även om man fäller upp den och vill ha den uppe.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Geeks Gaming

@ZecretW: Tråkigt att de inte höll bättre efter lång tid av användande. Tyvärr är det inte något som är praktiskt möjligt att testa, men intressant att få höra så här i efterhand. Hur tycker du ljudet och passformen var, använder du de mest hemma vid datorn eller tar du med dig dom någon gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

@ZecretW: Tråkigt att de inte höll bättre efter lång tid av användande. Tyvärr är det inte något som är praktiskt möjligt att testa, men intressant att få höra så här i efterhand. Hur tycker du ljudet och passformen var, använder du de mest hemma vid datorn eller tar du med dig dom någon gång?

Jag vet att det inte går att se sådant på en kort testperiod, det var därför jag skrev inlägget nu för dem som funderar på att köpa ett pard. Välj de trådlösa. Man kan ha sladd till dem om batteriet tar slut.

De ÄR ju använda 3 tim om dagen minst. De är fortfarande sköna och ljudet vänjer man sig vid. 7.1 får man ta med en stor nypa salt då där faktiskt bara sitter en talspole till varje öra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Kan inte alls rekommendera dessa lurar, som testpersonen skriver sitter det extremt lösa över öronen. Det ger inte en stabil känsla och det krävs inte jätte mycket rörelse med huvudet för att headsetet ska ramla av. För mig ger det en känsla av att headsetet är slitet och använt, jag vill ha iafall ett litet tryck över öronen för stabilitet. Tycker det hjälper med att stänga in ljudet också.