Dags för en ny router. Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Köp en ubiquiti edgerouter lite (eller POE5) och en ubiquiti UAP-AC (LR, Lite eller pro beroende på ditt behov av hastighet), placera accesspunkten centralt i taket på lämpligt ställe. Kräver bara en sladd, köper du edgerouter POE5 så har du ström direkt via nätverkskabeln.

Då får du en router som klarar *allt* du kan kasta på den och en accesspunkt som du i framtiden kan byta ut utan en stor investering varelse tid, pengar eller sambos tålamod.

Kör själv en edgerouter lite med en uap-ac-pro. Maxar min 300/100 lina på WIFI i hela lägenheten, densamma på kabel.

Köp inte USG då dom har omogen mjukvara (kan kräva en del CLI bashing, som inte är för den okunnige)

Permalänk
Medlem

@politby: vad är det du saknar på usg pro? (rent nyfiken) Du har ju alla vanliga funktioner, och för mer avancerat är det bara använda cli
Tror inte jag hittat något än den inte klarar jämför med konkurrenterna.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@politby: vad är det du saknar på usg pro? (rent nyfiken) Du har ju alla vanliga funktioner, och för mer avancerat är det bara använda cli
Tror inte jag hittat något än den inte klarar jämför med konkurrenterna.

Oj!

  • >2 WAN-portar

  • Stöd för 4G via USB

  • Virtuella webservrar

  • Intrångsskydd

  • SSL-filtrering

  • SMTP-proxy

  • Webfilter, policybaserat

  • Applikationskontroll

  • Multipath routing

  • Antivirus

  • Certifikathantering

  • Användarportal

...

Permalänk
Medlem

Köpte tillslut en sån här https://www.inet.se/produkt/5404640/asus-rt-ac87u-ac2400#meri...

Tack alla för input och tips