Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Boot problem.

Fick stop code tdlr video failure. Tydligen att grafikkortet ej är uppdaterad med driv rutiner.
Så varje gång jag startar så startar datorn med en kraschad skärm. Så kommer jag in där man har olika reparations alternativ.
Datorn är i en reboot loop. Där alternativen var systemåterställning, installera om, commandpromt. (vet ej vad det heter.)

Kan ej starta i felsäkertläge, kommer ej in i bios setup. Tror att windows är helt korrupt.
Så jag försökte installera om windows via USB. Det funkar inte heller för hårddisken gör så att jag hamnar i reboot loop.
Å ingen av alternativen jag kan välja löser problemet.

Så jag tog ut hårddisken och försökte med USbn. Då kom jag vidare till ominstallering. Problemet då är att den fråga efter en hårddisk att installera i.

Så jag kopplade in hårddisken igen, resulterade i att jag hamnade i loop igen. Så jag gick in i commandpromt, försökte '' select disk 1''.
Men det gick ej fick meddelandet '' not valid''

Kort och gott kan boota från bara USB men behöver då att en hårddisk sitter i. Om jag sätter in min hårddisk hamnar bara i reboot läge.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Funkar hårddisken i en annan dator? Annars låter det som om det är disken som dött

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

@aru55: Om du kan komma in i BIOS med hårddisken urkopplad så gissar jag att det är något allvarligt fel på hårddisken, har du ingen gammal hårddisk som du kan göra en test installation på?

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

@janee: Det är inte bios jag kommer in i utan hårddisken. Utan det är windows installationen jag har på USBn. Även om jag provar med en gammal hårddisk. Så kommer jag ändå inte kunna Boota från USB när hårddisken är inkopplad! Provade att koppla in hårddisken när jag kommer till biten var jag vill ha windows installerad. Den kommer ej upp på listan där jag kan välja var jag vill ha den installerad.

Permalänk
Medlem

@aru55: När man startar datorn (bootar) så söker den efter alla installerade komponenter och om det är något allvarligt fel på hårddisken så kan den blockera datorn helt så min tanke var att du kollar om du kan komma in i BIOS utan hårddisk.

Men om du har kopplat bort hårddisken och testat med en annan hårddisk så tror jag att det kan vara fel på moderkortet eller SATA kabeln.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

@janee: Lyckades installera windows 10 via USB på hårddisken. Får TDLR Failure nu varje gång jag försöker starta datorn.
Därefter så hamnar jag i reboot loopen. Där jag har massa alternativ men inga av dom funkar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av aru55:

@janee: Lyckades installera windows 10 via USB på hårddisken. Får TDLR Failure nu varje gång jag försöker starta datorn.
Därefter så hamnar jag i reboot loopen. Där jag har massa alternativ men inga av dom funkar....

Vi får hoppas att det finns någon annan som kan hjälpa dig, jag vet inte vad som orsakar felet TDLR Failure.

Det enda liknade som jag hittade efter lite googlande är detta VIDEO TDR FAILURE https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen bra idé att koppla i och ur disken när datorn är på...

Skickades från m.sweclockers.com