Ekosystem, crossplatform? Vad använder ni?

Permalänk
Inaktiv

Ekosystem, crossplatform? Vad använder ni?

Som rubriken säger, vilket ekosystem har ni valt att lägga ert digitala liv i?
Vad tycker ni om crossplatformstödet på det ni använder?

Mail, todo lists, notes, contacts, bookmarks och nuförtiden även docs och musicstreaming

Hade Google tidigare, dock tyckte jag inte om Gmails system med tags istället för folders. Keep var dessutom så underlägsen OneNote och iCloud Notes så jag kollade efter annat.
iCloud har lugnt bäst reminder/todo list och notes appen är trevligast av alla. Dock är iCloud helt värdelös på crossplatform. Speciellt efter att de dödade Safari på Windows och hade mindre stabil bokmärkessynk för FF och Chrome. Dessutom verkar iCloud mail spela dåligt med de flesta mailklienter förutom Macs Mail app. Vill gärna ha native apps så att sitta med reminders, notes etc på webbläsaren går bort. Dessutom är iCloud i browsern rätt flaky och seg. Apple Music var dessutom mycket sämre än t.ex Spotify. Groove var mindre bra, det enda som kunde mäta sig med Spotify var Google Music, dock saknade jag en native klient till det.
(jag kör, Mac, Windows 10, iOS, Linux och har kört och kommer säkert igen köra Android)
Överlag tyckte jag om iden att ha allt samlat på ett enda ställe. iCloud var trevligast men är helt värdelöst utanför Apples egna grejor så det håller inte att köra det för mig.

Efter att ha testat runt ett par år så kör jag nu mer eller mindre endast Microsoft.
OneNote, Outlook.com, MS To Do (baserad på wunderlist, mycket bra), Onedrive och Office 365. Finns bra klinter för MS produkter till i princip alla plattformar utom Linux. Kontakter o Outlook.com fungrar dock dåligt med iOS så där använder jag Google för att synka kontakter,
Groove är i min mening underlägset de andra tjänsterna så jag kör Spotify för musik. Edge är också rätt dålig och har ingen mobil motsvarighet eller crossplatformstöd så man kan synka bokmärken så där kör jag Firefox.

Så, säg gärna vad ni kör och varför!
Google, MS, Apple, 3rd party blandning eller hostar ni något eget som Owncloud?

(det behöver inte bli ett krig om vad som är bäst, bara sakliga argument)

Permalänk
Medlem

Kör blandning faktist.
Kör onedrive på mobilen och ner till servern.
Sen smashare via mitt LAN så att det går över 1GBit.
Kör bla tex resilio i internt och på en mobil.

Hade resilio haft thumbnails hade jag bytt ut OmeDrive mot resilio överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V