Permalänk
Medlem

@BjK: Ja, och personalen sa att jag hann och skulle få en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

Jag har fått tilldelad 1 på båda mina 8700k ordrar från dustin och fick bekräftat av kundservicen att dom höll på att packas. Men fortf inget mail om att dom skickat skiten eller kolli nummer.

Har Dustin blåst mig tro

Samma här tilldelad en 8600k och beställde så att det skulle skickas idag men den har inte skickats

Permalänk
Medlem

Jag är också tilldelad men jag har inte fått något annat mail än tack för din order.. lite halvt frustrerande detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av comatosed:

https://www.computeruniverse.net/en/products/90709785/intel-c... säger "4-6 days delivery time" kan ju vara värt att kolla upp för dom som är desperata.

Någon som har handlat därifrån innan? Blir i runda slängar 450 kronor dyrare än att vänta på Dustin

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på Netonnet (8600k) trots att det står förbokning. Var det någon annan som gjorde det här?

Finns det några indikationer på när nästa batch processorer kommer?

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

@Clarence_s:
Kollade på trustpilot och andra sidor och på trustpilot har hemsidan fått betyg 1/5 och 65% säger att den är dålig. Andra sidor säger typ samma så jag drar slutsatsen att inte beställa därifrån

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpii:

@Clarence_s:
Kollade på trustpilot och andra sidor och på trustpilot har hemsidan fått betyg 1/5 och 65% säger att den är dålig. Andra sidor säger typ samma så jag drar slutsatsen att inte beställa därifrån

Magkänslan sa samma! Fan man är som en heroinist som verkligen behöver sin fix 😂

Permalänk

@Clarence_s: Haha Man är som ett barn på Julafton

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Inte så farligt hos mig, men jag vill för tusan ha den nästa vecka om Intel går ut med lansering den 5te oktober! Tänker aldrig vänta till Jul. Det blir Intel bojkott för min del, och AMD all the way in case.

Permalänk
Skrivet av nils45:

Inte så farligt hos mig, men jag vill för tusan ha den nästa vecka om Intel går ut med lansering den 5te oktober! Tänker aldrig vänta till Jul. Det blir Intel bojkott för min del, och AMD all the way in case.

Idag är det väl 5 oktober? eller vad menar du?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Om Komplett, Netonnet, Inet, Dustinhome och Webhallen är medveten att Coffee Lake släpps idag? Varför hade dom inte förboka? Då var det nog rättvist.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Om Komplett, Netonnet, Inet, Dustinhome och Webhallen är medveten att Coffee Lake släpps idag? Varför hade dom inte förboka? Då var det nog rättvist.

Det är väl mer rättvist (och följer dessutom deras nda) att släppa alla på en gång, tänk lite konsertbiljetter. I stället för att ha förbokning på något dom inte vet hur många dom får in,inte har pris på och sen sitter X antal personer och svär över att "jag har minsann förbokat, ge mig min cpu nu" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

Jag fick visst reserverat den. Min är skickad och på väg hem!

jag har också ref 000005

Asus z370i samt msi z170 pro gaming ac finns som itx

Skickat och på väg. Har fått spårningsnr osv.

hoppas ju på att hamna närmre 1500kr än 2000kr men det får nog bli något sådant, ska dock vänta in nån fler tillverkare som man får lite att jämföra med!

Permalänk
Medlem

Kundtjänsten på Dustin sade kl 16 att min var tilldelad mig och att personalen hade svårt o packa pga sjukdom. Bör få min imorgon sade han. Får ringa igen om det inte sker. De har nu både bekräftat via hemsidan och kundtjänst lovat leverans.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Vilken tid la du din order?

Permalänk
Medlem

@A.d.m: 14:58. När det var 10+ 8700K kvar i lager. 14:59 var det 8 kvar när min order var lagd och 15:00 fanns 2 och tillslut 0 kvar i lager.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@A.d.m: 14:58. När det var 10+ 8700K kvar i lager. 14:59 var det 8 kvar när min order var lagd och 15:00 fanns 2 och tillslut 0 kvar i lager.

Låter som du borde få den.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: har du fått ditt sändningsnr? jag har inte fått något förutom tack för din order mail men det står på dustin att 1st är tilldelad mig.

Permalänk
Medlem

@BjK: Nope ingenting, därför jag är lite hesitant fortfarande. Oavsett vad så sade han att den bör gå iväg imorgon så jag går på det men beställer inte resterande av uppgraderingskitet förrän jag fått kolli.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: då sitter vi i samma sits, jag beställde 8600k när det var 1st kvar på lager. får hålla tummarna när jag sover och hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@BjK: Nope ingenting, därför jag är lite hesitant fortfarande. Oavsett vad så sade han att den bör gå iväg imorgon så jag går på det men beställer inte resterande av uppgraderingskitet förrän jag fått kolli.

Skrivet av BjK:

@Sh4d0wfi3nd: då sitter vi i samma sits, jag beställde 8600k när det var 1st kvar på lager. får hålla tummarna när jag sover och hoppas på det bästa

jag beställde allt annat efter kundtjänst sa att jag kommer få min imorgon eller fredag...

Permalänk
Medlem

Lyckades tyvärr inte få min utskickad från Elgiganten. Så nu sitter jag här med moderkort och ram. Bara hoppas det stämmer att dom får in fler den 15e eller vad dom nu sa nästa batch kom. Har elgiganten egen distribution? Jag har inte sett någon av de stora ha i lager än.
Närmast är Ingram Micro med den 13e i Sverige.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Lyckades tyvärr inte få min utskickad från Elgiganten. Så nu sitter jag här med moderkort och ram. Bara hoppas det stämmer att dom får in fler den 15e eller vad dom nu sa nästa batch kom. Har elgiganten egen distribution? Jag har inte sett någon av de stora ha i lager än.
Närmast är Ingram Micro med den 13e i Sverige.

Hade dom sagt att du skulle få en eller vad var situationen? Vilken modell beställde du och när? Vad är status på din order? Har du fått något mer sms/mail?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grimboso:

Det är dock en bra indikation om hur bra CPUn presterar själv.
Om du kikar på 4k eller 1440p så är det ju GPU som är flaskhals och CPU jobbar inte i 100%. Då är det ju klart att FPS är i princip identisk över brädet.

720p medium är bättre mått på hur de presterar inbördes mot varandra, när GPU inte är den begränsande faktorn.

Spel test i 720p är helt beroende av singeltråds prestanda då spel aldrig skalar 100% över alla kärnor och behöver backas upp med flera kärnor så att multitråds prestandan inte blir en strypande faktor och 217fps för 8600k i bf1 och 160fps för 1600x visar skillnad men kollar man sen 1080p med ett gtx 1080 så är det 133fps mot 125fps och då är det ganska orelevant vad båda cpu klarar i 720p i bf1 tex

kör man ryzen 1600x 2000kr mot 8700k 3800kr i bf1 är skillnaden 8fps med gtx 1080 i 1080p och kan naturligtvis skilja mer på titlar med äldre spelmotor men är ganska orelevant för dom flesta i verkliga livet och kastar man på en stream och tunga tjänster i bakrunden så går knappast en 1600x fullt ut bara för ett spel och kommer ändå vara ett smartare köp och det är i 1080p och blir ännu mindre problem i 1440p o.s.v då du bara behöver singeltråds prestanda för att maxxa din gpu

För 12 årige cs pojkar som spelar cs i 500fps på sin 720p 60hz skärm är det kanske relevant men för dom flesta skulle jag säga 1600 är vettigaste cpu´n

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@MBMB: Jag har sett att andra här fått sms/mail angående leveransförseningar. Jag har inte hört något.
Kollade själv med EG om min order skulle skickas idag men fick svar att den inte fanns kvar i lager för min order.
Var I7-8700K.
Fanns i lager vid beställning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk

@Deejay_Alive: Kan ha varit så att du beställde försent och det inte han uppdatera eller så han någon före dig. Känns jäkligt tråkigt allt det här. Fel att bara släppa allting direkt så man kan bygga. Men neeeeeeejdå.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

@Mr Mayhem: Jo så är det säkert, men så trött på att dom gör såhär. Alltid kört Intel, men nu funderar jag seriöst på att skaffa något som går att få tag på istället.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kundtjänsten på Dustin sade kl 16 att min var tilldelad mig och att personalen hade svårt o packa pga sjukdom. Bör få min imorgon sade han. Får ringa igen om det inte sker. De har nu både bekräftat via hemsidan och kundtjänst lovat leverans.

Hahah, vafan. Är det nån förkyld polack som gör att jag inte får min processor innan helgen alltså

Permalänk
Medlem

Jag köpte i7 8700k på inet och har orderbekräftelsen 15:05. Någon som köpt efter det och fått leveransbekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3on3n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Lyckades tyvärr inte få min utskickad från Elgiganten. Så nu sitter jag här med moderkort och ram. Bara hoppas det stämmer att dom får in fler den 15e eller vad dom nu sa nästa batch kom. Har elgiganten egen distribution? Jag har inte sett någon av de stora ha i lager än.
Närmast är Ingram Micro med den 13e i Sverige.

Vart fick du den 15:e ifrån? Tidigt igår eller natten innan? När jag beställde runt lunch från den "gömda" länken (direkt länken som inte syntes när man sökte på 8700k hos dom) så stod det den 24:e. Om det kommer flera högar med leveranser var 10:e dag och jag lyckades få den efter isf. Då vet man att man ska hålla ett öga öppet runt den 15:e igen... nåja, om inte allt är bokat, lol.