Ubisoft ger bort World in Conflict och Assassin's Creed IV: Black Flag gratis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzzz:

World in Conflict is the shit!

Black Flag made me sick! literally, that narrow FoV and headbob...

Du vet att det går att stänga av?

Permalänk
Medlem

@Unknown: gick inte när jag försökte spela, så i sånna fall är det nått dom la till långt senare. Säker på att du inte tänker på nått annat AC?

Permalänk

Undrar om World in Conflict är ett roligt spel att lira med sina vänner i multiplayer. Någon som har testat?

Permalänk
Medlem

@Flexiblus: japp, superkul, lirade massor innan jag gick gick över till Wargame: EC. Har något svagt minne av coop kampanj också men kan minnas fel.

Permalänk
Medlem

Jag antar att detta erbjudande endast gäller för PC och inte för PS4?

Permalänk
Medlem

World in Conflict är något som förtjänar en uppföljare.

Försökt köra Wargame AirLand Battle men känns lite väl hardcore. Känns mer som en sim än som ett RTS. Inte kommit in i det alls.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Har spelat 2 timmar av första Assassins's Creed, verkar mycket bra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzzz:

@Unknown: gick inte när jag försökte spela, så i sånna fall är det nått dom la till långt senare. Säker på att du inte tänker på nått annat AC?

Det verkar som att jag kanske gör det. Jag skulle slå upp en sida för att visa hur / var man gör det, och frågan har ställts otaliga gånger och förblivit utan svar. Ber om ursäkt för förvirringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

@Unknown: gick inte när jag försökte spela, så i sånna fall är det nått dom la till långt senare. Säker på att du inte tänker på nått annat AC?

http://steamcommunity.com/app/242050/discussions/0/6488148444...

Permalänk
Medlem

När Ubisoft börjar betala mig för att spela deras spel kan jag absolut tänka mig att skaffa ett Uplay-konto och lägga till dem.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

När Ubisoft börjar betala mig för att spela deras spel kan jag absolut tänka mig att skaffa ett Uplay-konto och lägga till dem.

Då kommer du tyvärr missa Black Flag vilket är oerhört tråkigt, för det är ett fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Jag antar att detta erbjudande endast gäller för PC och inte för PS4?

Finns World In Conflict ens till PS4?

Permalänk
Digital fyndjägare

I ena hörnet av mitt skrivbord....

och folk klagar...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hur länge sen? Det är omöjligt att veta att Uplay skulle ge bort spelet.

1 år sen kanske, köpte de på någon rea.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Båda spelen är lika urusla, skulle inte ta emot dom gratis som nu.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

@Kevlarheart: tyvärr kan inte alla spel vara som Witcher 3 dock var black flag väldigt bra jämfört med resterande AC spel enligt ganska många ink mig själv.

Permalänk
Skrivet av bboy-basil:

@Kevlarheart: tyvärr kan inte alla spel vara som Witcher 3 dock var black flag väldigt bra jämfört med resterande AC spel enligt ganska många ink mig själv.

haha nej, men AC black flag var verkligen sämsta spelet i AC serien, så ja förstår att dom ger bort det. Och WoC är väll kanske inte min typ av spel, så faller också bort

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kan dock vara värt att påpeka att World in Conflict sedan 2015 inte stödjer multiplayer längre!

Finns dock inofficiella fanbaserade servrar, frågan är dock om det inte mest är cracks där (om man ändå måste in och tweaka?).

Permalänk
Avstängd

World in Conflict hade gått mig helt förbi men nu har jag testat det och det är riktigt bra ...långt bättre än jag trodde

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos: Jösses, då har du missat mitt favorit RTS genom tiderna. Njut när du släpper en Fuel-Air Bomb över fienden med precis rätt timing.

Kan vara värt att nämna till alla andra att spelet även finns på GOG, utan DRM, om man verkligen inte gillar Uplay. 80 kr ungefär. Det är inte gratis, nej, men ändå.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

@Flexiblus: Ni kan ju alltid testa. Ingen av mina vänner hade spelet på den tiden men att spela online mot randoms var underbart. Även om man hade en novis på sitt lag kunde man vinna med hjälp av bra ingame-kommunikation. Typ släppa ikoner för varning, anfall osv. Skulle väl hjälpa ifall alla som spelar tycker om RTS och taktik på något plan. Annars kanske det är baj.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

World in conflict är enligt mig det bästa RTS spelet som skapats. Dock läste jag för några veckor sen att man inte längre kan spela multiplayer. Servrarna är stängda vilket är extremt tråkigt eftersom jag och några vänner hade tänkt köpa och lira anyways så är campaign så värt de speciellt om det är gratis

Permalänk
Medlem

Men frågan man ska ställa är, är det vidare generöst? Jag hade inte tagit i skiten ens med tång... Undviker allt som det står Ubisoft på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

För dem som inte bojkottar Ubisoft och Uplay så är det ju schysst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

AC black flag är min favorit. Mest för piratandet, sänka fiende skepp för att sedan bli jagad av piratjägare för att sedan bli stark nog för att ta sig ann Man-o-War skeppen. Bygga upp en egen armada och skicka runt med material till andra handelscentrum, leta skattkistor m.m. Glömde nästan bort att man va assassin med uppdrag

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Finns ju modden Massgate om man vill lira multiplayer.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

AC black flag är min favorit. Mest för piratandet, sänka fiende skepp för att sedan bli jagad av piratjägare för att sedan bli stark nog för att ta sig ann Man-o-War skeppen. Bygga upp en egen armada och skicka runt med material till andra handelscentrum, leta skattkistor m.m. Glömde nästan bort att man va assassin med uppdrag

Haha känner igen det där, tusan va man åkte runt och letade andra skepp och sköt på allt man såg.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Nautilus011:

AC black flag är min favorit. Mest för piratandet, sänka fiende skepp för att sedan bli jagad av piratjägare för att sedan bli stark nog för att ta sig ann Man-o-War skeppen. Bygga upp en egen armada och skicka runt med material till andra handelscentrum, leta skattkistor m.m. Glömde nästan bort att man va assassin med uppdrag

Du glömde detta...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

I den här tråden har det visserligen varit lite av den varan, men alla som brukar gnälla över Uplay och Origin. Vad är det ni har för problem med dessa tjänster?
I mitt fall så har jag mer problem med steam som är segt som sirap nu för tiden.

Enda problemet jag har med det är konstanta tvånget att man måste ha det.
Värsta är när man köper något på en annan plattform, och sen ändå tvingas installera/köra det. Känns som jag köpt det på PC, men tvingas ordna en PS4a för att kunna installera och köra det.

Steam är inte perfekt, men det är smidigt och etablerat och har enormt mycket.

Mitt problem är egentligen mest att jag inte vill ha det som @Bl4ckIce här, utan jag vill ha en... och endast en sak att hantera det. Visst GOG + Steam fungerar, men varför tusan måste varje andra spel numera ha egen launcher? Det är en sak om det är en vettig store med alla möjliga spel från alla möjliga utgivare, men inte för enstaka sådana.

Det börjar då kännas som man måste ha 3 OS i dator bara för att göra saker. Linux för en sak, Windows för en och DOS för 3:e. Folk väljer Windows för det gör... allt, utan att de behöver tänka på det. Samma är det med Steam. Visst finns det nackdelar med Windows och Steam, men man orkar ändå inte byta.

Sen har jag iaf tidigare haft problem med både origin och Uplay om spel blivit skadade. Steam är enkelt att lösa detta med. Lägg till layout och reklamfyllda spelsidorna med dina spel (där steam har endast en popup, som går att stänga av). In home streaming stöd saknas på dessa andra plattformar och även familjedelning.

Enda plus man kan ge dem är deras return policies som iaf fick steam att ändra sin.

Med det sagt. Jag har inte använt dem på ett tag, så de kan ha ändrats, bättrats eller fixats.
Jag kan tänka mig ge dem en chans till dock, men endast på test datorn för nu.

Permalänk
Medlem

Black Flag är bra, första av dem som såg riktigt bra ut och naval battles war kul även om det fanns med i 3:an så var det bättre i denna.

World in Conflict kommer jag ihåg som riktigt uselt, fast det är ju gratis så man ska inte klaga.