Silverstone arbetar på musmatta med inbyggd Qi-laddare

Permalänk
Melding Plague

Silverstone arbetar på musmatta med inbyggd Qi-laddare

Silverstone hoppar på tåget med trådlös laddning för batteridriven kringutrustning och visar en tidig prototyp av en musmatta med inbyggd Qi-laddning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tråkiga med sånna lösningar är att dom ofta blir väldigt dyra och är ju egentligen en enkel smidig lösning som är intressant så får hoppas dom kan hålla nere priset på rimlig nivå

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Kanske dags att uppgradera och skaffa en kulfri mus pågrund av strålningsrisken

Permalänk
Avstängd

Jag skulle hellre vilja ha en miljövänlig musmatta utan elektronik.

Permalänk
Medlem

Tycker placeringen av klumpen är dålig. Borde vara högst upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i det här med hur QI fungerar men är det någon teknisk sak som stoppar tillverkare från att skapa något där man inte behöver placera sin uppladdningsbara pryl exakt på rätt ställe för att det ska ladda? Varför gör de inte något som kan ladda på hela ytan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag är inte insatt i det här med hur QI fungerar men är det någon teknisk sak som stoppar tillverkare från att skapa något där man inte behöver placera sin uppladdningsbara pryl exakt på rätt ställe för att det ska ladda? Varför gör de inte något som kan ladda på hela ytan?

Razers nya funkar på hela musmattan med deras nya Hyperflux: https://youtu.be/PnvvHAf2H-0?t=4m5s

Inget batteri behövs, musen håller för lyft i 5-10 sek.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag skulle hellre vilja ha en miljövänlig musmatta utan elektronik.

Kampanj med 20% off

Annars är nog musmattan minsta problemet med en dator om man ska vara miljömedveten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Razers nya funkar på hela musmattan med deras nya Hyperflux: https://youtu.be/PnvvHAf2H-0?t=4m5s

Inget batteri behövs, musen håller för lyft i 5-10 sek.

Ja jag såg den. Men den använder väl inte QI-standarden va?
Grejen är att jag skulle vilja modifiera en valfri mus (med batteri) till QI-laddning men inte behöva flytta musen till en speciell plats på mattan för att den ska ladda batteriet. Jag har aldrig heller varit så värst glad i Razers grejer som är mer ämnade för ren gaming än vardagligt användande och fotoredigering. Jag skulle gilla att slippa ladda min mus som jag annars tycker om men nu måste ladda varannan/var tredje vecka med sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Ja jag såg den. Men den använder väl inte QI-standarden va?
Grejen är att jag skulle vilja modifiera en valfri mus (med batteri) till QI-laddning men inte behöva flytta musen till en speciell plats på mattan för att den ska ladda batteriet. Jag har aldrig heller varit så värst glad i Razers grejer som är mer ämnade för ren gaming än vardagligt användande och fotoredigering. Jag skulle gilla att slippa ladda min mus som jag annars tycker om men nu måste ladda varannan/var tredje vecka med sladd.

Jösses måste du ladda den nån gång varann / var tredje vecka nu? Damn.. Hur länge då!? Inte en hel timme väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jösses måste du ladda den nån gång varann / var tredje vecka nu? Damn.. Hur länge då!? Inte en hel timme väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl oviktigt, nyheten handlar om trådlös laddning och jag ställde en fråga angående QI och vad som gör att de flesta (om inte alla, åtminstone de där man inte behöver en specialmus) kräver att man ställer musen på en specifik plats för att den ska laddas upp. Den här sortens framsteg handlar väl om att alltid kunna ha en uppladdad mus och att slippa koppla in en kabel, eller har jag missat något som du förstått bättre än mig? Kanske du bara ville passa på att vara rolig på någon annans bekostnad?

Permalänk
Medlem

@tintinj: en blandning av att bara vara rolig och att påpeka att laddning så sällan är ju helt okej IMO.. För gaming behöver man ladda mycket oftare vilket gör dessa Ladd lösningar mer intressanta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Ja jag såg den. Men den använder väl inte QI-standarden va?
Grejen är att jag skulle vilja modifiera en valfri mus (med batteri) till QI-laddning men inte behöva flytta musen till en speciell plats på mattan för att den ska ladda batteriet. Jag har aldrig heller varit så värst glad i Razers grejer som är mer ämnade för ren gaming än vardagligt användande och fotoredigering. Jag skulle gilla att slippa ladda min mus som jag annars tycker om men nu måste ladda varannan/var tredje vecka med sladd.

Det lär väll snart dyka upp läsbara batterier med trådlöst. Inte Qi alltså, utan den där nya varianten som har typ en halvmeter räckvidd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fett, men då ser jag gärna USB 3.0 eller C.
Annars laddar det ju så lite att det blir värdelöst.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!