Permalänk
Medlem

mjukvara licens fråga

Hej SweC.

Jag sitter med ett projekt och har hittat ett bibliotek som har vissa funktioner som hade gjort att mycket arbete hade gått snabbare och lättare. Men jag känner mig lite osäker och tänkte kolla med er angående licenser.

Mitt projekt är har tanken att använda MIT licensen, men biblioteket jag har hittat använder sig av "boost software license version 1.0" Jag har försökt få lite tydlighet idet hela. Men kan jag nyttja boost software lisen fast mitt projekt är MIT?

Får be om ursäkt om detta eventuellt är fel forum.

Tack för svar!

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

@asdfgh:
"Permission is hereby granted, free of charge, to any person or organization obtaining a copy of the software and accompanying documentation covered by this license (the "Software") to use, reproduce, display, distribute, execute, and transmit the Software, and to prepare derivative works of the Software, and to permit third-parties to whom the Software is furnished to do so"

Källa:
Boost Software License 1.0

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Tack för att du svara.

Jag har redan läst den, men då jag hatar legalt jubble mubble så tänkte jag om någon kanske vist nåt mer än mig.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Det står ju tydligt vad du får göra under licenstexten.

Ändra du inte får göra är att ta bort eventuella licenstexter från källkoden eller hålla skaparna ansvariga om något inte fungerar.