MC - förstahoj, körkort och utrustning [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Är mitt i uppkörningen och väntar på att få köra i trafiken, klarade lågfarten med nöd och näppe 😅. Jävla nerver!

Edit: Vilkent tid det tar, kör man alltid upp flera stycken på samma "tid"? 3st som kuggat hittills (minst) av 6.

Vi var 4 som tog uppkörningen samtidigt. 1/4 kuggade när jag frågade nån dag senare. Jag körde som nr 2 så behövde inte vänta så länge. Lycka till om du inte redan hunnit köra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Är mitt i uppkörningen och väntar på att få köra i trafiken, klarade lågfarten med nöd och näppe 😅. Jävla nerver!

Edit: Vilkent tid det tar, kör man alltid upp flera stycken på samma "tid"? 3st som kuggat hittills (minst) av 6.

Det var 3/8 som kuggade i vår grupp.. Skriv hur det går sen och lycka till!

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Lycka till! Kom ihåg att andas och kör inte för försiktigt

Edit på din edit. Verkar vara olika. Jag körde upp helt själv när jag tog mitt kort. Men har hört om folk som fått vänta i flera timmar mellan momenten.

Skrivet av Tizzue:

Det var exakt va som hände mig när jag körde upp i måndags och tyvärr misslyckades jag så nu får jag vänta tills nästa år att köra upp 😓

Ja lätt hänt. Gick ut under uppkörningen för att köra om en bil med släp på motorväg (90), så gasade han på till 90-95 🤷.

Så gick in till höger fil (3-filer), men han med släpet ligger kvar i mitten. Så säger examinatören att den där bilen bryter mot varenda lag som finns 😂.

Skrivet av Cerb:

Vill minnas att vi var 3st när jag gjorde mitt prov.

Kör bara lugnt och sansat så kommer det gå bra. Planera körningen och ta inga risker.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vi var 4 som tog uppkörningen samtidigt. 1/4 kuggade när jag frågade nån dag senare. Jag körde som nr 2 så behövde inte vänta så länge. Lycka till om du inte redan hunnit köra.

Skrivet av Skippy:

Det var 3/8 som kuggade i vår grupp.. Skriv hur det går sen och lycka till!

Jag klarade mig! Var minst 4/6 som kuggade dock, den sista vet jag inte för vi hann inte prata efter. Men han såg inte jätteglad ut så kanske han inte klarade sig heller.

Så himla glad att jag fick en tredje chans på lågfarten, riktigt snällt av examinatören. Han nämnde också när vi var klara att jag inte hade några problem med krypkörning väl ute i trafiken, vi körde en hel del i bostadsområde etc. Han ville väl kika lite extra just där.

Så himla kul att jag hann ta det i år, det trodde jag inte när jag skrev upp mig på riskettan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperDuperKillen:

Så himla glad att jag fick en tredje chans på lågfarten, riktigt snällt av examinatören. Han nämnde också när vi var klara att jag inte hade några problem med krypkörning väl ute i trafiken, vi körde en hel del i bostadsområde etc. Han ville väl kika lite extra just där.

Så himla kul att jag hann ta det i år, det trodde jag inte när jag skrev upp mig på riskettan.

Ja det är exakt så de gör om de ser att man kanske har lite problem med något specifikt moment

Snyggt, grattis!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Ja lätt hänt. Gick ut under uppkörningen för att köra om en bil med släp på motorväg (90), så gasade han på till 90-95 🤷.

Så gick in till höger fil (3-filer), men han med släpet ligger kvar i mitten. Så säger examinatören att den där bilen bryter mot varenda lag som finns 😂.

Jag klarade mig! Var minst 4/6 som kuggade dock, den sista vet jag inte för vi hann inte prata efter. Men han såg inte jätteglad ut så kanske han inte klarade sig heller.

Så himla glad att jag fick en tredje chans på lågfarten, riktigt snällt av examinatören. Han nämnde också när vi var klara att jag inte hade några problem med krypkörning väl ute i trafiken, vi körde en hel del i bostadsområde etc. Han ville väl kika lite extra just där.

Så himla kul att jag hann ta det i år, det trodde jag inte när jag skrev upp mig på riskettan.

Vänta fick du 3 chanser på lågfart? Jädra vilken tur du hade där 😅 man ska egentligen inte få mer än 2 chanser men men gött för dig och grattis 😁

Permalänk
Skrivet av Tizzue:

Vänta fick du 3 chanser på lågfart? Jädra vilken tur du hade där 😅 man ska egentligen inte få mer än 2 chanser men men gött för dig och grattis 😁

Tack!

Ja, första försöket foten ned, sen körde jag utanför linjen. Hade oturen att få den svåraste banan med 😅.

Så trodde det var kört där, men så sa han att vi köra högfart + broms så gjorde jag det utan anmärkning. Så fick jag en chans till på lågfarten som jag klarade 👍.

Plus att han tittade extra noga på krypkörning sen i trafiken då, så fick jag kommentaren att jag inte hade några bekymmer med det i det fria.

Så jag är absolut glad att jag fick honom, tror inte alla skulle varit lika snälla.

Edit: Och jag märkte på mina körlektioner att lågfartsbanan är mycket lättare när man är "varm i kläderna", så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Tack!

Ja, första försöket foten ned, sen körde jag utanför linjen. Hade oturen att få den svåraste banan med 😅.

Så trodde det var kört där, men så sa han att vi köra högfart + broms så gjorde jag det utan anmärkning. Så fick jag en chans till på lågfarten som jag klarade 👍.

Plus att han tittade extra noga på krypkörning sen i trafiken då, så fick jag kommentaren att jag inte hade några bekymmer med det i det fria.

Så jag är absolut glad att jag fick honom, tror inte alla skulle varit lika snälla.

Edit: Och jag märkte på mina körlektioner att lågfartsbanan är mycket lättare när man är "varm i kläderna", så att säga.

Jag gjorde istället en helt brain freeze på lågfart och körde och stannade på fel sida 😅. Min som jag körde med var stenhård i trafiken nästan lite väl hård. Han klagade när jag körde 72 på 70 väg, men men var annat som gjorde att jag misslyckades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Vänta fick du 3 chanser på lågfart? Jädra vilken tur du hade där 😅 man ska egentligen inte få mer än 2 chanser men men gött för dig och grattis 😁

Hehe. På min lågfart tittade examinatören inte ens på mig. Han stod och snackade med ägaren till körskolan och pratade gamla minnen. Jag gjorde min grej och sen frågade han om det gick bra och jag svarade "ja". Hade jag ramlat eller gjort något uppenbart fel hade de ju båda vänt sig om såklart.
Högfarten var ju inga problem då kraven från körskolan var ca 20% tuffare än minimum vid uppkörning.
Själva uppkörning ute i trafik gick på 15 minuter. Sen fick jag köra den lånade hojen tillbaka till körskolan själv.

Visserligen så är vår lokala körskola väldigt tuff mot eleverna och bokar inga uppkörningar om de inte är basicly säkra på att det blir godkänt.

Edit: Grattis till @SuperDuperKillen såklart!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Jag klarade mig!

Stort grattis!

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Blev ett kort till slut! I fredags plockade jag hem hoj kortet och jag har sedan dess åkt varje dag i princip.
Har ni något tips på vart det går att köpa bra mc kläder, inte jätte budget men inget över dyrt heller. Om det finns möjlighet att beställa hem det från utlandet möjligtvis? eller någon butik i Stockholms området.

Slänger med en bild på min nybörjar hoj,
https://imgur.com/a/3FrrSsc

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Blev ett kort till slut! I fredags plockade jag hem hoj kortet och jag har sedan dess åkt varje dag i princip!
Har ni något tips på vart det går att köpa bra mc kläder, inte jätte budget men inget över dyrt heller. Om det finns möjlighet att beställa hem det från utlandet möjligtvis? eller någon butik i Stockholms området.

Slänger med en bild på min nybörjar hoj,
https://imgur.com/a/3FrrSsc

Stort grattis!

Gällande butiker så finns ju exempelvis Handelsboden och XLMoto i Sthlm.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Blev ett kort till slut! I fredags plockade jag hem hoj kortet och jag har sedan dess åkt varje dag i princip!
Har ni något tips på vart det går att köpa bra mc kläder, inte jätte budget men inget över dyrt heller. Om det finns möjlighet att beställa hem det från utlandet möjligtvis? eller någon butik i Stockholms området.

Slänger med en bild på min nybörjar hoj,
https://imgur.com/a/3FrrSsc

Grattis! Brukar köpa mitt på XLmoto, BikeTrollhättan eller lokala butiker i Växjö. Men det finns massvis med bra butiker och siter, det som är viktigast är att veta vad det är för PRODUKT du köper. Tex vilket skydd som de har osv. Försök köpa bättre utrustning på rea, tex om din budget är 2000kr är det bättre att sträcka sig till 2500 kr på en 50% nedsatt jacka för då får du en bra redan från start.
Jag är inne på tredje jackan, andra byxan (3 med jeans), andra skorna, tredje handskarna osv bara för att jag köpt budget från start. Detta på två säsonger. Däremot ska du inte lägga hiskeliga summor på första stället.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Stort grattis!

Gällande butiker så finns ju exempelvis Handelsboden och XLMoto i Sthlm.

Tack så mycket! lätt det bästa jag har gjort.

Ska åka förbi handelsboden och kika på produkterna där, tack för tipset.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Grattis! Brukar köpa mitt på XLmoto, BikeTrollhättan eller lokala butiker i Växjö. Men det finns massvis med bra butiker och siter, det som är viktigast är att veta vad det är för PRODUKT du köper. Tex vilket skydd som de har osv. Försök köpa bättre utrustning på rea, tex om din budget är 2000kr är det bättre att sträcka sig till 2500 kr på en 50% nedsatt jacka för då får du en bra redan från start.
Jag är inne på tredje jackan, andra byxan (3 med jeans), andra skorna, tredje handskarna osv bara för att jag köpt budget från start. Detta på två säsonger. Däremot ska du inte lägga hiskeliga summor på första stället.

Tusen tack!

Jo men lite i samma fälla har jag hamnat, handlade från XLmoto och tyvärr blev det mycket budget just på grund av snålhet. Nu i efterhand har jag insett vikten av en ordentlig utrustning och därför är jag ute efter lite bättre produkter. Tanken är att köpa nytt till nästa säsong, ska kika på XLmotos dyrare produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Blev ett kort till slut! I fredags plockade jag hem hoj kortet och jag har sedan dess åkt varje dag i princip.
Har ni något tips på vart det går att köpa bra mc kläder, inte jätte budget men inget över dyrt heller. Om det finns möjlighet att beställa hem det från utlandet möjligtvis? eller någon butik i Stockholms området.

Slänger med en bild på min nybörjar hoj,
https://imgur.com/a/3FrrSsc

Grattis, har själv haft mitt kort i två veckor.
Kan rekommendera https://www.mcvaruhuset.se/ annars så kör XLMOTO med 15% rabattkoder nästan varje vecka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tack så mycket! lätt det bästa jag har gjort.

Ska åka förbi handelsboden och kika på produkterna där, tack för tipset.

Tusen tack!

Jo men lite i samma fälla har jag hamnat, handlade från XLmoto och tyvärr blev det mycket budget just på grund av snålhet. Nu i efterhand har jag insett vikten av en ordentlig utrustning och därför är jag ute efter lite bättre produkter. Tanken är att köpa nytt till nästa säsong, ska kika på XLmotos dyrare produkter.

Kolla på Lindstrands eller Jofama om du vill hålla priset nere men ändå ha bra grejer. Det är budgetmärken från erkända tillverkare. Jag kör lindstrands och sambon jofama på allvädersställ.
Jag köpte en https://www.flyingeagle.se/catalog/products/knox-urbane-pro-s... och älskar den. Sitter tajt och du kan ha valfri jacka ovanför då alla skydd sitter i den jackan. Dvs kan jag köra med en simpel hoodie ovanför men ändå ha skydd nog. Men allvädersställ är viktigast först för regnar det vill du inte vara blöt..
Edit: Knox urbane är mesh och är otroligt nice på sommaren!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ska nog skaffa mig nått sånt som Knox Urbane. Älskar mitt Klim Latitude ställ men det är tungt och väldigt varmt när man står stilla. Har dock kört genom regnstorm utan att bli blöt så det har sina fördelar.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Ska nog skaffa mig nått sånt som Knox Urbane. Älskar mitt Klim Latitude ställ men det är tungt och väldigt varmt när man står stilla. Har dock kört genom regnstorm utan att bli blöt så det har sina fördelar.

Deras jacka, byxor och handskar är magiska i sommarvärmen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Grattis, har själv haft mitt kort i två veckor.
Kan rekommendera https://www.mcvaruhuset.se/ annars så kör XLMOTO med 15% rabattkoder nästan varje vecka.

Tackar tackar! Ska kolla på MCvaruhuset om det har något intressant.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kolla på Lindstrands eller Jofama om du vill hålla priset nere men ändå ha bra grejer. Det är budgetmärken från erkända tillverkare. Jag kör lindstrands och sambon jofama på allvädersställ.
Jag köpte en https://www.flyingeagle.se/catalog/products/knox-urbane-pro-s... och älskar den. Sitter tajt och du kan ha valfri jacka ovanför då alla skydd sitter i den jackan. Dvs kan jag köra med en simpel hoodie ovanför men ändå ha skydd nog. Men allvädersställ är viktigast först för regnar det vill du inte vara blöt..
Edit: Knox urbane är mesh och är otroligt nice på sommaren!

Jävlar den från Knox verkade vara riktig häftig faktiskt och kostade inte skjortan heller. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Edit: Knox urbane är mesh och är otroligt nice på sommaren!

Skrivet av Lagerlöf:

Deras jacka, byxor och handskar är magiska i sommarvärmen

Vet ni (eller andra) om Know byxor är lika sköna som deras jacka? Deras jacka rekommenderas frekvent, men har aldrig sett något om byxorna. Eller har ni andra byxor att rekommendera?

Funderar själv på jackan, men skulle även vilja ha ett par luftiga brallor. I dagsläget har jag kört i mina Lundhags hiking-byxor när det är väldigt varmt (men bara i urban miljö!) - de är väl lite slitstarkare än mina chinos men skulle nog inte ge mycket för dem i ett glidtest...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levan:

Vet ni (eller andra) om Know byxor är lika sköna som deras jacka? Deras jacka rekommenderas frekvent, men har aldrig sett något om byxorna. Eller har ni andra byxor att rekommendera?

Funderar själv på jackan, men skulle även vilja ha ett par luftiga brallor. I dagsläget har jag kört i mina Lundhags hiking-byxor när det är väldigt varmt (men bara i urban miljö!) - de är väl lite slitstarkare än mina chinos men skulle nog inte ge mycket för dem i ett glidtest...

Jag tycker byxorna (Urbane Pro Trousers) är väldigt bra också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Vet ni (eller andra) om Know byxor är lika sköna som deras jacka? Deras jacka rekommenderas frekvent, men har aldrig sett något om byxorna. Eller har ni andra byxor att rekommendera?

Funderar själv på jackan, men skulle även vilja ha ett par luftiga brallor. I dagsläget har jag kört i mina Lundhags hiking-byxor när det är väldigt varmt (men bara i urban miljö!) - de är väl lite slitstarkare än mina chinos men skulle nog inte ge mycket för dem i ett glidtest...

Kommer nog köpa brallorna till nästa år. Det är samma material så tror de kommer vara bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Fortfarande supernöjd
Men fick ett ryck och beställde nya M1000R (vit)

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Fortfarande supernöjd
Men fick ett ryck och beställde nya M1000R (vit)

Grattis! Bilder och mer info hoppas vi till våren (antar att det är nån gång där du får den)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Grattis! Bilder och mer info hoppas vi till våren (antar att det är nån gång där du får den)

Tack
Mars/April sägs det!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Skiljer det mycket i pris mellan olika avställningsförsäkringar (när man har MCn avställd)?
Ungefär vad kan det kosta?

Valde Trygg Hansa.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Skiljer det mycket i pris mellan olika avställningsförsäkringar (när man har MCn avställd)?
Ungefär vad kan det kosta?

Valde Trygg Hansa.

Bra fråga. Jag hade min förra hoj året runt för ca 1400kr helförsäkrad, så avställning kändes inte relevant, men nu betalar jag runt 4200 per år helförsäkring.
Vad kostar det med en garageförsäkring per månad ungefär?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Min förra MC låg på 10300kr helförsäkring per år. Delår hade varit ca 8000kr...
Nuvarande MC ger jag 1500 blankt för helförsäkring per år så det är ingen fara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Bra fråga. Jag hade min förra hoj året runt för ca 1400kr helförsäkrad, så avställning kändes inte relevant, men nu betalar jag runt 4200 per år helförsäkring.
Vad kostar det med en garageförsäkring per månad ungefär?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ingen aning. Min förra MC låg på 10300kr helförsäkring per år. Delår hade varit ca 8000kr...
Nuvarande MC ger jag 1500 blankt för helförsäkring per år så det är ingen fara.

Jag hade Svedea innan, kostade 3700 kr/år efter SMC rabatt helårsförsäkring. Pga vissa omständigheter ökade Svedea priset (flytt).

Bytte till Trygg Hansa som sagt, helförsäkring (inte helårsförsäkring, så jag kan ställa av den) kostar 4700 kr/år.
Osäker på om premien är samma hela året, tror inte det framgick.
Avställningsförsäkring kostar 1550 kr/år.

Verkar som att man kan ta differensen mellan trafikförsäkring och helförsäkring för att ungefär få svar på vad det kostar.

Vore intressant att veta vad andra betalar för avställningsförsäkring. Kommer troligen inte bry mig om att byta dock.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ingen aning. Min förra MC låg på 10300kr helförsäkring per år. Delår hade varit ca 8000kr...
Nuvarande MC ger jag 1500 blankt för helförsäkring per år så det är ingen fara.

Skrivet av glemmy:

Jag hade Svedea innan, kostade 3700 kr/år efter SMC rabatt helårsförsäkring. Pga vissa omständigheter ökade Svedea priset (flytt).

Bytte till Trygg Hansa som sagt, helförsäkring (inte helårsförsäkring, så jag kan ställa av den) kostar 4700 kr/år.
Osäker på om premien är samma hela året, tror inte det framgick.
Avställningsförsäkring kostar 1550 kr/år.

Verkar som att man kan ta differensen mellan trafikförsäkring och helförsäkring för att ungefär få svar på vad det kostar.

Vore intressant att veta vad andra betalar för avställningsförsäkring. Kommer troligen inte bry mig om att byta dock.

Så vore lite billigare att ställa av och på, teckna om försäkringen osv, men verkar inte spara någon större mängd pengar. Betalar hellre en tusenlapp extra per år än att lägga energi med på/avställning och att ändra försäkring.

För att ge lite att jämnföra med är jag 35, bor i "landsbygd" och har aldrig haft något försäkringsärende, Sport Touring hoj anno 2021 på 900cc(890cc).

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Så vore lite billigare att ställa av och på, teckna om försäkringen osv, men verkar inte spara någon större mängd pengar. Betalar hellre en tusenlapp extra per år än att lägga energi med på/avställning och att ändra försäkring.

För att ge lite att jämnföra med är jag 35, bor i "landsbygd" och har aldrig haft något försäkringsärende, Sport Touring hoj anno 2021 på 900cc(890cc).

Samma här och helårsförsäkring hos Svedea och liknande förutsättningar, med flera försäkringar i bolaget och medlemskap i SMC och därmed ytterligare rabatter lönar det sej inte att ställa av och slipper besväret hålla ordning på detta plus ifall man vill ta en tur under årets kallare period om vädret tillåter så är det bara att köra.

Men naturligtvis så skiljer förutsättningarna beroende på vad/hur man kör, vilka som tillåts köra, var man bor och hur man parkerar samt främst hur gammal man är. Får väl avväga lite för och nackdelar men ju äldre man blir så är nog helårsförsäkring fördelaktigare.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro