BF1 strular vid byte av bana.

Permalänk

BF1 strular vid byte av bana.

Som rubriken lyder..Har problem med att när det är dags att byta bana på BF1 så blir det svart när banan skall laddas,jag
hör musiken och laddningsloggan uppe i högra hörnet bara står å snurrar..Händer inget får stänga ned spelet i aktivitetshanteraren och starta om spelet samma sak igen,kan spela en bana men inte nästa osv..
Har fungerat klockrent ända fram tills för någon vecka sedan. Irriterande att köra operations då det byts en hel del i det gamemodet.Hoppas på att någon kan sitta på lösningen på mitt problem?

Permalänk
Medlem

@d2_mac123: jag har samma problem men bara när jag kör en operation i Quick Match. Har du samma problem i tex Conquest?

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem back when BF4 släpptes.
Fick då samma svarta skärm som du vid banbyte, men väntade jag i typ 5-10min så kom jag in tillslut.. har du suttit o väntat för att se ifall något händer?
I alla fall så löstes mitt problem med att köpa en SSD och installera spelet på den.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

@d2_mac123: jag har samma problem men bara när jag kör en operation i Quick Match. Har du samma problem i tex Conquest?

yes i conquest också.

Permalänk
Skrivet av MeckarN:

Jag hade liknande problem back when BF4 släpptes.
Fick då samma svarta skärm som du vid banbyte, men väntade jag i typ 5-10min så kom jag in tillslut.. har du suttit o väntat för att se ifall något händer?
I alla fall så löstes mitt problem med att köpa en SSD och installera spelet på den.

Har bara SSD och inte väntat i 5-10 minuter..kanske får prova det =)..Man är ju van att det tar max 30 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2_mac123:

Som rubriken lyder..Har problem med att när det är dags att byta bana på BF1 så blir det svart när banan skall laddas,jag
hör musiken och laddningsloggan uppe i högra hörnet bara står å snurrar..Händer inget får stänga ned spelet i aktivitetshanteraren och starta om spelet samma sak igen,kan spela en bana men inte nästa osv..
Har fungerat klockrent ända fram tills för någon vecka sedan. Irriterande att köra operations då det byts en hel del i det gamemodet.Hoppas på att någon kan sitta på lösningen på mitt problem?

Ett steg framåt två steg bakåt. Dice hade sönder något i senaste patchen som vanligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Släpptes en patch till PS4 natten mellan Måndag/Tisdag och det funkar marginellt bättre nu.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag får svart bild men kan se all text. För övrigt funkar spelet. 🙄