Passiv Sub till Cambridge Audio A500

Permalänk
Medlem

Passiv Sub till Cambridge Audio A500

Nu är det såhär att min aktiva sub gick sönder nyss så fick den briljanta iden att försöka koppla min baslåda som jag har ute i bilen.
Då till min fråga, går det att bara koppla baslådan via 2 högtalarkontakter eller är det lättare att köpa en ny aktiv sub senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepzy:

Nu är det såhär att min aktiva sub gick sönder nyss så fick den briljanta iden att försöka koppla min baslåda som jag har ute i bilen.
Då till min fråga, går det att bara koppla baslådan via 2 högtalarkontakter eller är det lättare att köpa en ny aktiv sub senare?

No offense, men om du lyckas koppla ihop det hela kommer det antagligen låta skit... Köp en aktiv subb senare.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Du måste ha en förstärkare nånstans i aignalkedjan men den måste inte sitta i basen så ja du kan koppla in basen men nej inte utan ett slutsteg.
Du kan använda slutsteget i din A 500 men det kräver i så fall ett passande passivt filter om det inte ska låta dåligt.
Det beror alltså på vilka krav du har och/eller om du vill bygga ett vettigt filter för jag är övertygad om att det inte finns nått färdigt att köpa till det här.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.