windows uppdatering släcker uppkopplingen

Permalänk
Medlem

windows uppdatering släcker uppkopplingen

Hej, har stött på ett lite lustigt problem. Efter att:

Update for microsoft windows (KB4100347)
Security update for microsoft windows (KB4343909)

installerats så släcks uppkopplingen till min burk ner. Jag kommer inte åt internet alls. Wifi och trådbundet till andra enheter funkar.
Efter lite felsökning själv så avinstallerade jag ovanstående uppdateringar och körde ipconfig /release och /renew (nått som jag kom ihåg sen förut) och nu hoppade det igång igen.

Detta har nu hänt två gånger eftersom jag råkade installera ovan nämnda uppdateringar (vet inte om det är fel på båda eller bara den ena än så länge) igår igen.

Har försökt googla lite men hittar inget av värde. Någon som vet vad problemet är? Ogillar ju att behöva skippa uppdateringar av såna här skäl.

Permalänk
Medlem

Vad hsr du för dator och komponenter?
Har du laddat ner nyare drivrutiner för dina nätverkskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vad hsr du för dator och komponenter?
Har du laddat ner nyare drivrutiner för dina nätverkskort?

Skickades från m.sweclockers.com

MSI Z97-S02 INET EDITION ATX
Fractal Design Integra 550W
SSD 240GB OCZ Arc
ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION,
i5 4690K
Gigabyte geforce 970

Nej, har inte laddat ner några nyare drivrutiner för nätverkskortet. Just det som är så skumt. Har inte gjort ett skit, utan från ena dagen till den andra så har detta uppkommit.

Permalänk
Medlem

@svintooo Jag tänkte snarare att det kunde vara en lösning med nya drivrutiner. Prova uppdatera bios, chipset, lan och audio från msi ( https://www.msi.com/Motherboard/support/Z97-S02#down-bios ) innan du kör windows update.
Du kan även använda Msi Live Update som finns under utility som påminner dig när det finns nya drivrutiner.

Om internet ändå slutar funka, kan du prova köra följande i en command prompt:
ping 8.8.8.8
Nslookup www.google.se

Har din router möjligtvis någon uppdatering? Kör in den i så fall.

Har du wifi på datorn eller menar du andra enheter på ditt nätverk som ansluter med wifi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henkiii: tack för hjälpen, ska pröva dina tips