Chassi med bra medföljande fläktar och PWM-hubb?

Permalänk
Medlem

Chassi med bra medföljande fläktar och PWM-hubb?

Tja gubbar,

Tänkte bara checka med er lite kvickt, är på jakt efter att döda missljudet från datorn, ute efter ett nytt chassi.

Min tanke är att köpa nytt chassi och förlita mig på att det kommer med hyfsade fläktar från start och en PWM-hubb, men jag har rätt dålig koll på chassivärlden idag tyvär. Define R6 verkar vara ett vettigt alternativ ser det ut som, Finns det några andra erkänt bra chassin som uppfyller de kriterierna ovan?

Tanken är att samtidigt stoppa in en AIO-vattenkylning, typ 280 eller 360mm - och låta dessa styras via ovan nämna PWM-hubb också, om så är möjligt.

Jag kör ingen direkt monstersetup heller, en 8600k och ett GTX 1070 strix, så datorn "bör" ha potential att vara relativt tyst både i idle och load, tycker jag.

Rekommendationer tas gärna emot både på AIO och på chassi, hit me!

Tack för er tid,

Permalänk
Medlem

Lite alternativ men av kriterier skulle jag ta silent Base 801 utan fönster och eisberg 420. https://www.inet.se/kundvagn/visa/12156714

har sista deceniumet byggt i fractal låder r3, r5, r6 och node804 och det blir ju aldrig tystare än svagaste länken. Min äldsta son satte en h110 i taket på r6 å nu är den absolut inte tyst längre. Efter min x61 gått sönder så slängde jag in H115platinum i node804 och blev positivt överraskad hur tyst den var. P400s med h150pro tror jag kan va en billigare lösning men som mycket väl skulle funka i mina öron och ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömt text så mening var meningslös
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

har ett p400 och det är riktigt trevligt, dock är fonten begränsad i luftflödet då den bara suger luft från toppen och botten.. skulle jag köpa nytt skulle jag nog föredra ett annat chassi med bättre luftflöde

Permalänk
Medlem

@k3nny: Här är väl mitt "tystnadsalternativ"
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12157445

S36 har inbyggd PWM-hub vilket gör kabeldragning och fläktstyrning till en bris (höhö)
R6 (utan glas) för bästa ljuddämpning, och inbyggd PWM-hub för utökande av fläktar och underlättad styrning.
Noctua NF-A12x25 är väl de "bästa", tysta, 120mm-fläktarna som finns för tillfället
Personligen hade jag satt S36 i fronten med AF12x25, stängt toppen, och satt en ensam 140mm som exhaust (på relativt låga varv)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

har ett p400 och det är riktigt trevligt, dock är fonten begränsad i luftflödet då den bara suger luft från toppen och botten.. skulle jag köpa nytt skulle jag nog föredra ett annat chassi med bättre luftflöde

Rita upp ett snyggt mönster för vent på sidorna av fronten borra/handfräs med 6mm tex finlira med dremel. Så slipper du köpa högljuda mechchassin för att eftersträva det luftflöde du kräver. Roligt projekt å mer personlig låda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

jo jag har planer på det tänkte mer om han ville ha ett som var flödesoptimerat på en gång istället för att börja skära i chassit