Samsung JU7005: Väldigt segt system

Permalänk

Samsung JU7005: Väldigt segt system

Hej. Jag har en Samsung UE55JU7005 hemma som jag haft i några år och egentligen inte är helt nöjd med. Jag stör mig rätt mycket på att TVn är så seg, Det kan ta flera minuter från att jag startar den tills att det går att byta kanal alternativt gå in på Netflix och starta en serie. Kan ta upp mot 10 min vissa gånger efter att den fryser och jag måste starta om den osv.
Någon som.upplevt något liknande med en Samsung tv?

Jag vill minnas att när jag köpte TVn var det snack om att den där boxen med alla uttag i osv, skulle gå att uppgradera? Men jag kan inte hitta något sådant på Samsungs hemsida.

Förtydligade rubriken från "Samsung UE55JU7005"/Thomas Y
Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Bildexpert 📺

@nikolodien: Testa att fabriksåterställa TV:n och se ifall det snabbar upp.

Annars är detta ganska typiskt för smart-systemen när de får ett par år på nacken. Detta är en av anledningarna till att jag ofta förespråkar alternativa lösningar som AppleTV, Chromecast, Nvidia Shield, annan valfri AndroidTV-box eller rentav en HTPC beroende på hur ambitiös man är. Då slipper man att upplevelserna hänger på TV-tillverkarens goda vilja att hålla gamla produkter aktuella. En vilja som historiskt sett har varit närmast obefintlig två år efter att produkten lanserats.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@nikolodien: Testa att fabriksåterställa TV:n och se ifall det snabbar upp.

Annars är detta ganska typiskt för smart-systemen när de får ett par år på nacken. Detta är en av anledningarna till att jag ofta förespråkar alternativa lösningar som AppleTV, Chromecast, Nvidia Shield, annan valfri AndroidTV-box eller rentav en HTPC beroende på hur ambitiös man är. Då slipper man att upplevelserna hänger på TV-tillverkarens goda vilja att hålla gamla produkter aktuella. En vilja som historiskt sett har varit närmast obefintlig två år efter att produkten lanserats.

Jo jag har testat det, men var ett tag sedan. Problemet är inte att den blivit så, utan att den varit såhär så gott som hela tiden när jag haft den..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Medlem

Har en JU7502 samsung 4k som jag aldrig upplevt som seg. Den är snart 4 år gammal.
Enda som kan vara segt är att om man startar netflix för snabbt så säger den att den saknar internetanslutning. Mem laddar sedan in netflix utan problem.
Kör trådat btw.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Okej. Jag har så gott som alltid upplevt den som seg, framförallt när jag jämför med andra tv-apparater hos vänner och.hos tjejen.
Hmm trådat, kanske kan vara det. Jag kör trådlöst. Får testa att koppla in nätverkskabel. För TVn är obrukbar innan den blå rutan med texten att man är inloggad kommer upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB