Permalänk
Inaktiv

Kerbal Space Program

Finns där inga som spelar detta fantastiska spel? Tyckte det var märkligt att där inte fanns en tråd om det

Kerbal Space Program, vanligtvis förkortat KSP, är ett rymdflygsimulerings spel som utvecklats och publicerades av Squad för Microsoft Windows, MacOS, Linux, PlayStation 4 och Xbox One. Spelet har en utav de största modgemenskaperna och finns där en funktion/del som saknas finns det nästan garanterat en mod för det. Vissa delar av spelet används av NASA i utbildningssyfte, till vilken grad vet jag ej men ganska häftigt får man ju säga!

F-14 Tomcat - Bygger mest repliker, eller försöker i alla fall...(med variabel vinglängd)

VTOL! - Agile, smidig liten VTOL jag byggde för längesedan.

KSP-spellista - Lite andra projekt

Gällande moddar så spelar jag själv med Realism Overhaul-suiten som är en samling moddar för högre realism (och svårighetsgrad)

Det hade varit kul och snacka lite om detta samt att få ta del av dina egna projekt, erfarenheter & förslag på coola moddar
Spelet utvecklas fortfarande och är i allra högsta grad levande, snart kommer det en ny DLC vid namn Breaking Ground som te.x innehåller robotik

Permalänk
Medlem

#11191959

Du var till och med sist att skriva i tråden
Var länge sen jag spelade detta själv, men visst är det skoj!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

@TiasE: Ah, där ser man. Men till mitt försvar så var det ett par år sedan Sökfunktionen här är ganska värdelös, för jag får i alla fall inte upp den tråden när jag söker?

Nåja, någon mod kan ju låsa denna så kan vi fortsätta konversationen där i så fall.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord