Hur stor skillnad gör ett 9500pro

Permalänk

Hur stor skillnad gör ett 9500pro

hallå!

jag har för tillfället följande:

amd t-bird 1,05 GHz
Asus a7v133-c
2 * 256 standard sdram
nvidia tnt2

rätt gamla grejer men det duger, förutom graffekortet...
hade tänkt uppgradera till ett r9500pro (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRAD95P-1...) och kanske senare byta ut resten av systemet.

Min frågar är: kommer detta att påverka mitt system mycket när jag spelar och sånt? med mitt mobo kan jag ju va jag har läst i manualen bara köra agp 2x, men det kanske inte är så farligt?

vidare läste jag när jag sökte lite att det finns lite kompabilitetsproblem mellan ati radeon och asus a7vxxx
kör 1004 bioset om jag inte minns fel

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Är inte helt säker men kör inte apg 4X och uppåt på lägre volt?

Permalänk

hmm... det borde väll funka ändå iom att kotet ska vara agp 8/4/2-komperbatibelt

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ungefär samma prylar:
T-Bird 1100
Abit KT7A-Raid
2*256 MB Standard PC133

Bytte precis från en GF2Pro till en Sapphire radeon 9500 Pro.

Ditt moderkort är baserat på samma chipset som mitt, KT133A, och det stöder definitivt AGP 4x.

Innan jag bytte mitt kort gick det knappt att spela C&C Generals, men det flyter finfint nu, så jag vill definitivt påstå att det kommer att göra en märkbar skillnad.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk

ok tack så mycket då... hur kan man ställa om till agp 4x i bios eller?

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Det brukar finnas en inställning i bios där man kan slå av/på 4x. Den skall vara på, och sedan sköter det sig själv. Har inga stabilitetsproblem alls, något som jag var plågad av med GF2an.

@Tossen:
Jo, 4x och uppåt kör på 1,5v medans 2x och neråt kör med 3,3v. KT133A chipsettet stöder bägge dock.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk

kom på att det var ett a7v133-c jag hade, men det bör väll inte påverka något eller?

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se