Speldator för Streaming, Krävande Spel, Videobehandling; budget 25 000

Permalänk

Speldator för Streaming, Krävande Spel, Videobehandling; budget 25 000

Då det kanske ramlar in lite pengar i min framtid tänkte jag kolla upp möjligheterna för en helt ny burk. Problemet är att jag inte är så hemma på hårdvara och tänkte rådfråga folk som vet lite mer än jag.

Datorn kommer användas till DCS World Multiplayer, Ghost Recon Breakpoint, Streaming, Videobehandling i 4K etc.

Budget: 25 000 plus eller minus några tusenlappar.

Krav:

  • 32 GB RAM

  • Åtminstone 2TB HDD; Åtminstone 1.5TB SSD. Desto mer, desto bättre.

  • Fler USB Portar än normalt

Om möjligt skall alla delarna finnas att köpa på Webhallen men är inte ett krav utan enbart ett önskemål.

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanRL:

Då det kanske ramlar in lite pengar i min framtid tänkte jag kolla upp möjligheterna för en helt ny burk. Problemet är att jag inte är så hemma på hårdvara och tänkte rådfråga folk som vet lite mer än jag.

Datorn kommer användas till DCS World Multiplayer, Ghost Recon Breakpoint, Streaming, Videobehandling i 4K etc.

Budget: 25 000 plus eller minus några tusenlappar.

Krav:

  • 32 GB RAM

  • Åtminstone 2TB HDD; Åtminstone 1.5TB SSD. Desto mer, desto bättre.

  • Fler USB Portar än normalt

Om möjligt skall alla delarna finnas att köpa på Webhallen men är inte ett krav utan enbart ett önskemål.

sen köp till ett PCI kort med USB 4 extra portar

https://cdon.se/hem-tradgard/logilink-pci-express-usb-3-0-4-p...

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12867248

Permalänk

sifris bygge ser ut att fungera fint för mina syften. kanske delar upp mellan två SSD diskar - en för start och program, en för spel - men i övrigt ser den ut att vara bra.

Tack så mycket för förslagen!

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanRL:

sifris bygge ser ut att fungera fint för mina syften. kanske delar upp mellan två SSD diskar - en för start och program, en för spel - men i övrigt ser den ut att vara bra.

Tack så mycket för förslagen!

Byt nätaggregat de erbjudande de hade är slut på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nytt förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanRL:

sifris bygge ser ut att fungera fint för mina syften. kanske delar upp mellan två SSD diskar - en för start och program, en för spel - men i övrigt ser den ut att vara bra.

Tack så mycket för förslagen!

Du ville ha en HDD och en ssd kör ssd för operativ dina viktiga program och alla spel och när du kodar filmer eller va du gör skicka sen över det till 4tb lagring för att spara de där

Operativsystemet kan du köpa via Ebay för 50kr säg till så hjälper ja om du vill

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det handlar mest om organisation för min del men kan alltid köra en partition för det.

Handla operativsystem kan jag - det är mest hårdvaran jag är idiot på. Tack för att du tog dig tiden

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

@JonathanRL:

+ 2390 kr för Samsung 970 EVO Plus 1TB