Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tillbaka

Xbox Game Pass Ultimate — 14 dagars utvärderingsversion återkommer varje månad
10 kr
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/xbox-game-pass-ultimat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tillbaka

Xbox Game Pass Ultimate — 14 dagars utvärderingsversion återkommer varje månad
10 kr
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/xbox-game-pass-ultimat...

Låter ju som att 14 dagars utvärderingsversionen återkommer varje månad, men dom menar förstås att betalningen på 155kr debiteras månatligen. "Recurs Monthly" blir "återkommer varje månad" om man använder Google Translate men låter ju väldigt dumt i mina öron.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Låter ju som att 14 dagars utvärderingsversionen återkommer varje månad, men dom menar förstås att betalningen på 155kr debiteras månatligen. "Recurs Monthly" blir "återkommer varje månad" om man använder Google Translate men låter ju väldigt dumt i mina öron.

Ja om man scrollar ned står det, $16.99/month after that

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tråkigt, så många små skitsaker som är långt ifrån vad man förväntar sig idag. Hade nog lite höga förväntningar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/11/13/xbox-wonka-chocolate-c...

Mmm...

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur jag löser ett litet dilemma som inte verkar vara helt uppenbart hur vi löser.
Vi har varsin Xbox på två olika adresser.

På den ena kör två grabbar på ett xbox konto (split screen) och på den andra kör jag med mitt konto.
Vi försöker således prata med varandra när vi spelar, men det är bara en av grabbarna som kan prata och höra vad jag säger, den andra hör inget.

Båda kör med headset till sin respektive kontroll. Någon som vet vad som behöver göras för att lösa detta? Min snålvariant var att köra discord och den ena får koppla ljudet via en surfplatta, men man vill såklart höra ljudet i spelet också.

Blir ju ett jäkla liv om jag inte löser det här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/11/14/game-pass-november-202...

Leaving November 30
Anvil (Cloud, Console, and PC)
Battlefield 1943 (Console) EA Play
Battlefield: Bad Company (Console) EA Play
Battlefield: Bad Company 2 (Console and PC) EA Play
Disc Room (Cloud, Console, and PC)
Eastward (Cloud, Console, and PC)
Grid (Console) EA Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Någon som har tips på hur jag löser ett litet dilemma som inte verkar vara helt uppenbart hur vi löser.
Vi har varsin Xbox på två olika adresser.

På den ena kör två grabbar på ett xbox konto (split screen) och på den andra kör jag med mitt konto.
Vi försöker således prata med varandra när vi spelar, men det är bara en av grabbarna som kan prata och höra vad jag säger, den andra hör inget.

Båda kör med headset till sin respektive kontroll. Någon som vet vad som behöver göras för att lösa detta? Min snålvariant var att köra discord och den ena får koppla ljudet via en surfplatta, men man vill såklart höra ljudet i spelet också.

Blir ju ett jäkla liv om jag inte löser det här

En sån här plus ett extra headset, så får de sitta bredvid varandra så kabeln når från handkontrollen som headseten är inkopplade i.
https://www.kjell.com/se/produkter/kablar-kontakter/kablar-fo...

Alternativt så gör du ”rätt för dig” och hostar upp för ytterligare ett GamePass konto. Då ska de båda kunna chatta samtidigt.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall Hogwarts Legacy till Xbone stödjer Smart delivery? Det finns på rea på amazon nämligen, men frågan är tyvärr svårgooglad :S. Gissningsvis är avsaknaden av detta inte en "feature" som utvecklare/utgivare vill stoltsera med

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Nån som vet ifall Hogwarts Legacy till Xbone stödjer Smart delivery? Det finns på rea på amazon nämligen, men frågan är tyvärr svårgooglad :S. Gissningsvis är avsaknaden av detta inte en "feature" som utvecklare/utgivare vill stoltsera med

Eftersom det är två versioner - nej

Permalänk
Medlem

Älskade Jagged alliance så ser fram emot detta men hoppas verkligen att den hemska speakerrösten inte är med i spelet….

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som är skillnaden på dessa och varför de röda är "billiga"/normalpris och de svarta "dyra"/normalpris?
Vad är normalpris på dessa laddare och finns det något liknande erbjudande under BF?
Kör i nuläget på uppladdningsbara AA-batterier.

https://www.amazon.se/Venom-Charging-Rechargeable-Battery-Pac...

https://www.amazon.se/Venom-Dubbel-laddningsstation-uppladdni...

Ett annat alternativ:
Hur fungerar dessa med usb-laddning direkt på batteriet?

https://www.amazon.se/Venom-Controller-uppladdningsbart-batte...

Permalänk
Medlem

Har ni någon teori om varför priserna gått upp på Series X men ner på PS5?

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Har ni någon teori om varför priserna gått upp på Series X men ner på PS5?

Sony subventionerar för att ta marknadsandelar och sälja ut lagren när de lanserar slim-modellen.

Permalänk
Medlem

Flera spel kraschar, och blir fler och fler, Starfield kan jag inte komma förbi intro-uppdraget och Forza 5 kraschar gång på gång under intro-filmen. Även om inte alla spel har problem så skulle jag säga att konsollen är helt obrukbar.

Har inga externa diskar inkopplade och har nollställt flera gånger.

Enheten är över 2 år gammal så ingen garanti, nätdelen byttes dock nyligen.

Känns onekligen som disken börjar ge sig, och de går ju givetvis inte att byta.

Är det så att man helt enkelt sitter på norra europas dyraste brevpress numera?

(Köptes 2020-11-23 15:33)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Flera spel kraschar, och blir fler och fler, Starfield kan jag inte komma förbi intro-uppdraget och Forza 5 kraschar gång på gång under intro-filmen. Även om inte alla spel har problem så skulle jag säga att konsollen är helt obrukbar.

Har inga externa diskar inkopplade och har nollställt flera gånger.

Enheten är över 2 år gammal så ingen garanti, nätdelen byttes dock nyligen.

Känns onekligen som disken börjar ge sig, och de går ju givetvis inte att byta.

Är det så att man helt enkelt sitter på norra europas dyraste brevpress numera?

(Köptes 2020-11-23 15:33)

När du säger nätdelen byttes nyligen innebär det att en icke auktoriserad tekniker har öppnat?

Om konsolen öppnats av auktoriserad personal så har du 3 år reklamationsrätt mot butiken du köpte ifrån.
Idag är din Xbox 2 år, 11 månader och 27 dagar gammal.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

När du säger nätdelen byttes nyligen innebär det att en icke auktoriserad tekniker har öppnat?

Om konsolen öppnats av auktoriserad personal så har du 3 år reklamationsrätt mot butiken du köpte ifrån.
Idag är din Xbox 2 år, 11 månader och 27 dagar gammal.

Det var Microsoft via Webhallen som fixade det.

Problemet är att det var ett ganska tydligt fel, den startade inte.

Att vissa spel inte fungerar vilket för mig indikerar problem med disken är ju mer diffust, och det finns inga verktyg för att köra en analys på disken heller.

Men skadar ju inte att åtminstone fråga Webhallen så att det finns ett startat ärende innan den når 3 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det var Microsoft via Webhallen som fixade det.

Problemet är att det var ett ganska tydligt fel, den startade inte.

Att vissa spel inte fungerar vilket för mig indikerar problem med disken är ju mer diffust, och det finns inga verktyg för att köra en analys på disken heller.

Men skadar ju inte att åtminstone fråga Webhallen så att det finns ett startat ärende innan den når 3 år.

Diffust eller ej kan du inte krävas någon annan felsökning än återställa Xbox och och prova igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Flera spel kraschar, och blir fler och fler

Har du testat att ställa in systemet på 1080p, av med HDR mm, reboota?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du testat att ställa in systemet på 1080p, av med HDR mm, reboota?

Oändligt antall omstarter och försök med båda dessa spelen (gissar att de kanske är problematiska pga sin storlek och större chans/risk att de träffar de skadade partierna på disken).

Men 1080p är ju värt att testa. HDR har inte deras tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Oändligt antall omstarter och försök med båda dessa spelen (gissar att de kanske är problematiska pga sin storlek och större chans/risk att de träffar de skadade partierna på disken).

Men 1080p är ju värt att testa. HDR har inte deras tv.

Inte sannolikt att spelen hamnar på samma sektorer varje gång efter du gjort factory reset.
Dessutom har säkert MS någon inbyggd kontroll eftersom det är i princip Windows.
Felet kan vara precis vad som helst... kunde t.ex. inte starta xbox 360 spel på min första konsol som jag bytte ut.