Skillnaden på ett Ps4 pro vanligt och Ps4 pro game bundle?

Permalänk
Medlem

Skillnaden på ett Ps4 pro vanligt och Ps4 pro game bundle?

Hej!

Surfade runt lite och funderar starkt på ett Ps4 pro 1TB och såg att CDON hade det MED NHL 20 som game bundle för 3690kr medans UTAN game bundle var DYRARE 3890kr, hur kommer det sig att det är så pass mycket billigare med NHL 20 istället för dyrare? Borde det inte vara tvärtom? Eller är det nån light variant av konsolen eller spelet?

Sen kostar Ps4 pro 1TB på Elgiganten 5490kr och mediamarkt typ 5290kr? Och på CDON där jag kollat 3690kr MED NHL 20, Varför? Känns lite mygel eller att jag inte fattat varför helt enkelt

Tack för hjälpen

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapi0:

Hej!

Surfade runt lite och funderar starkt på ett Ps4 pro 1TB och såg att CDON hade det MED NHL 20 som game bundle för 3690kr medans UTAN game bundle var DYRARE 3890kr, hur kommer det sig att det är så pass mycket billigare med NHL 20 istället för dyrare? Borde det inte vara tvärtom? Eller är det nån light variant av konsolen eller spelet?

Sen kostar Ps4 pro 1TB på Elgiganten 5490kr och mediamarkt typ 5290kr? Och på CDON där jag kollat 3690kr MED NHL 20, Varför? Känns lite mygel eller att jag inte fattat varför helt enkelt

Tack för hjälpen

Jo, det är väl rimligen meningen att en sån paketering där det följer med ett spel "ska" vara något dyrare än paketet med bara spelkonsolen (men billigare än att köpa till spelet löst).
Eftersom det rent tekniskt handlar om olika varor (olika SKU), även om det till stor del är samma sak i kartongerna, så kan man väl förmoda att prissättningen hanteras separat och priserna kan väl över tid bli lite underliga relativt varandra. Antingen avsiktligt (något slags kampanj på den ena men inte den andra varan, butik vill bli av med någon specialpaketering som tar plats på lagret, ...) eller oavsiktligt (kanske rent slarv, typ att man uppdaterat priset på vissa men inte alla PS4 Pro-paketeringar).

Jag skulle ju inte tro att det är någon skillnad på spelkonsolen i de två paketen. (Kartongen verkar ju uppenbart se olika ut, om du mot förmodan skulle bry dig om det.)
Spelet är väl lite mer oklart; det är väl säkert en riktig version av spelet, däremot skulle jag inte vara säker på om det är typ en papperslapp med kod för nedladdning eller en normalt paketerad version av spelet.

Vad gäller t.ex. Elgiganten så verkar PS4 Pro utan något extra kosta 4489 (nu när jag tittar, iaf), vilket är dyrare men inte lika extremt mycket dyrare som det pris du nämner.

Jag skulle ju köpa den billigaste varianten, iaf.
(Sen om man typ är något slags "expertköpare" som vill ha en specifik revision av hårdvaran för att den ena eller andra revisionen är en gnutta bättre så är det ju värre. Men då behöver man antagligen titta på någon märkning på kartongen (rimligen fysiskt på plats i butik) för att kunna veta vilken revision det är.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304