Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Så j-a surt att man i princip beställt "först" (nåja, men typ 23:55, orderbekräftelse på mailen 23:58) på Amazon men inte rört sig ur fläcken från "Förbereder för försändelse". Vet inte ens vad dessa "streck" i leveransstatusen är som ni pratar om? Men:

Är det någon som
- beställt kring 00-snåret natten 18e-19e (t.o.m. före 00?),
- beställt en DE,
- betalat med kort (t.o.m. Amex?),
samt
- bor i Stockholm (oklart om det har betydelse)

Som redan fått sin konsol, fått någon form av spårningsnummer eller åtminstone kommit förbi "Förbereder för försändelse"? Tänkte sätta lite press på Amazon att få ur sig något då det känns som jag knappast borde vara sist i kön

Nej, däremot beställde jag 2357 på amazon, DE, inget bekräftelse mail men däremot hade jag en tracking som visade att leverans på tisdag skulle ske. Ändrade sen min leveransmetod till prioriterad och sedan dess har jag "förbereder försändelse". De reserverade mina pengar under natten och de är fortfarande reserverade. Låga förhoppningar nu. Bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Ni som fick 12 04 i lager i saldo,har ni fått annat än orderbekräftelse?

Inte jag i alla fall.. trodde jag skulle vakna till nått nytt i morse

Permalänk

Mitt PS5 från EG, beställt 09:01, finns nu att hämta vid ombudet! (I Norrköping)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiperkill:

Mitt PS5 från EG, beställt 09:01, finns nu att hämta vid ombudet! (I Norrköping)

Grattis, fick du nån info innan igår
Kväll att den var på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

Inte jag i alla fall.. trodde jag skulle vakna till nått nytt i morse

Bara orderbekräftelse, inget annat, ändras väl när dom fått in på lager och skickas.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Ni som fick 12 04 i lager i saldo,har ni fått annat än orderbekräftelse?

Det är ju fredag, så då får man väl roa sig med en gnutta kremlologi; jag fick precis info att Klarna gjort upplysning på mig, och det var betalsättet jag valde för min ps5 order. Och jag har 4/12 på min bekräftelsen.

Permalänk
Skrivet av Joabim:

Inte jag i alla fall.. trodde jag skulle vakna till nått nytt i morse

Statusen blev reserverad efter ett tag.Inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiperkill:

Mitt PS5 från EG, beställt 09:01, finns nu att hämta vid ombudet! (I Norrköping)

Betällde 9:00 och enligt bring har de inte hämtat men Elgiganten säger de hämtade igår...! Hur såg det ut för dig med leveransinfo innan? Stämde det eller blev det en överraskning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Ni som fick 12 04 i lager i saldo,har ni fått annat än orderbekräftelse?

Min står som "reserverad"

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vart söker man efter unik id om man har fått sin från elgiganten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordekai:

Nu såg jag just Vincents video och tänker direkt att det är för att PS5 inte stöder 10bit HDR snarare än att PS5 bara har 32 Gbit HDMI. Finns det någon med en LG OLED C9 eller annan TV med 48 Gbit 2.1 HDMI och 12 bitars HDR stöd som har en PS5 och kan se om det går att få 12 bitars HDR 4:4:4 i 120Hz?https://youtu.be/rpA4HfikU4w

Något @Laxpudding kanske hade möjlighet att kolla upp? Taggad nu iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vart söker man efter unik id om man har fått sin från elgiganten?

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Förlåt, jag missuppfattade nog din fråga. Länken jag skickade är där du skriver in det unik ID:t. Se nedan svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vart söker man efter unik id om man har fått sin från elgiganten?

Man får det utskickat på kvitto, har du inte fått det så ring elgiganten eller chatta med dem så skickar de direkt

Permalänk
Medlem

Själv beställde man 08.58 på EG. Men kommer sitta tomhänt hela helgen. Härligt att EG verkligen gynnar de som är tidiga med sina beställningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Själv beställde man 08.58 på EG. Men kommer sitta tomhänt hela helgen. Härligt att EG verkligen gynnar de som är tidiga med sina beställningar...

samma här, trots att jag valde expressleverans.

Permalänk
Medlem

Nu finns ps5 från Amazon att hämta hos mitt ombud! 🤩

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Grattis, fick du nån info innan igår
Kväll att den var på g?

Skrivet av NorthBadass:

Betällde 9:00 och enligt bring har de inte hämtat men Elgiganten säger de hämtade igår...! Hur såg det ut för dig med leveransinfo innan? Stämde det eller blev det en överraskning?

Fick mail från både EG och Bring runt 22:30 med spårningsnummer. Vid 23 hade det levererats till nån terminal, och vid 05:30 imorse ut från terminalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiperkill:

Fick mail från både EG och Bring runt 22:30 med spårningsnummer. Vid 23 hade det levererats till nån terminal, och vid 05:30 imorse ut från terminalen.

Grattis! Kul för dig

Får nog mitt på måndag verkar det som isåfall

Permalänk
Medlem

Är så många saker jag ställer mig frågande till med denna lansering och ÅF hantering.
Varför får de som beställer först (bortsett från förhandsbokningar) sina enheter sist?
Varför lanserar man en konsol på en fakking torsdag? </3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Förlåt, jag missuppfattade nog din fråga. Länken jag skickade är där du skriver in det unik ID:t. Se nedan svar.

Nej då, du förstod rätt. Jag har mitt unika id, visste bara inte vart jag skulle skriva in det. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Är så många saker jag ställer mig frågande till med denna lansering och ÅF hantering.
Varför får de som beställer först (bortsett från förhandsbokningar) sina enheter sist?
Varför lanserar man en konsol på en fakking torsdag? </3

Hellre det än en fredag imo.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Chattat med kundtjänst på EG och hon säger

”De som beställde vid 12 ska inte få leverans förens 7/8 december, då är de nån bugg om någon fått innan”

”Du kommer få din ps5 i början på nästa vecka”

Kolli id kommer i eftermiddag.

Permalänk
Medlem

00:19 från Amazon, SE, ej skickad, "Levereras på måndag".

Bor i norra norrland, så noll chans att få den på måndag. Ugh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Fantastiskt för dig.
Hade också orderbekräftelse 09:01, express hemleverans.
Får info först nu i morse att paketet är på väg. EG sa igår via tele att Bring skulle plocka upp paketet igår kväll. Så verkar inte vara fallet då dem plockade upp det i morse (kanske)... Bring säger att dem TROLIGEN har hämtat upp paketet idag.

Med andra ord så har jag betalat helt i onödan för express.
Vad hände med att om bokning sker innan 18 så skickas ordern samma dag och leverans inom 1-2 dagar...

EDIT; har inte fått ett sms från Bring ännu men ett spårningsnummer iaf.
"SENASTE HÄNDELSEN
Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Samma för mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Chattat med kundtjänst på EG och hon säger

”De som beställde vid 12 ska inte få leverans förens 7/8 december, då är de nån bugg om någon fått innan”

”Du kommer få din ps5 i början på nästa vecka”

Kolli id kommer i eftermiddag.

Lustigt att dem säger så när folk redan har fått KolliID och kommer hämta ut dem idag från postombud etc. Dem verkar ju inte ha någon koll alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Chattat med kundtjänst på EG och hon säger

”De som beställde vid 12 ska inte få leverans förens 7/8 december, då är de nån bugg om någon fått innan”

”Du kommer få din ps5 i början på nästa vecka”

Kolli id kommer i eftermiddag.

”Edit”

Sen lägger hon till, den kan komma redan idag men senast måndag.

Sjukt luddigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Chattat med kundtjänst på EG och hon säger

”De som beställde vid 12 ska inte få leverans förens 7/8 december, då är de nån bugg om någon fått innan”

”Du kommer få din ps5 i början på nästa vecka”

Kolli id kommer i eftermiddag.

Jäkla stor bugg och det verkar ju inte vara bara någon som får den nu som beställde vid 12.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

00:19 från Amazon, SE, ej skickad, "Levereras på måndag".

Bor i norra norrland, så noll chans att få den på måndag. Ugh.

Har fått grejer från Spanien av amazon på en tisdag som var beställd en lördag. Så helt omöjligt är det inte

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Är så många saker jag ställer mig frågande till med denna lansering och ÅF hantering.
Varför får de som beställer först (bortsett från förhandsbokningar) sina enheter sist?
Varför lanserar man en konsol på en fakking torsdag? </3

Internationella mansdagen

Permalänk

Kan inte sluta hoppas på att min ska skickas tidigare än 8 dec som EG har sagt. Även om chansen till det är minimal/obefintlig.
Även om det hade kunnat vara mycket värre, 8 dec är ju trots allt bara drygt 2 v bort...