Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Blev liggande, då jag inte vill ha den ståendes bredvid tv´n.

Fick min idag, som jag beställde hos MM i torsdags. Kontrollen är helt underbar. Verkar vara tyst (dock bara kört lite Astros Playroom). Enda minuset tycker jag är för lite lagring, borde varit minst 2 TB.

Min första PS5 är väldigt tyst också. Mitt andra led av coil whine och hördes väldigt tydligt i just Astros Playroom. Förhoppningsvis har du alltså fått en tyst maskin.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fick hem PS5an man beställde förra veckan igår men tyckte den inte alls gjorde sig fin framme så slängde in den i skåpen under TVn. Är öppet i bak så lite luft får den men frågan är om man vågar ha den här. Körde nån timme Astro och visst blev den varm och go, men inte överdrivet glödhet skulle jag vilja påstå. Mutear man TVn så hör man ett mjukt surrande ljud men det är väldigt lågt så inget man hör när man spelar.

Frågan är om den stänger av sig pga värmen om man kör nåt mer krävande spel, i så fall får jag försöka lösa nåt litet bord den kan stå på vid sidan av bänken. Hur har ni andra gjort, har alla den öppet eller är det någon mer som är dum och stänger in den? Vad har ni för erfarenhet av konsoler i skåp?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Fick ps5an igår och sent på kvällen så blandade jag ihop ps now med ps plus.
Behöver komma i kontakt med kundtjänst för att korrigera. Finns det något nummer att ringa eller chatt att skriva i?
Hittar bara ett epost-formulär.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig nästan att det skulle vara något trubbel med min maskin och det var det. När den är på och idlar i menyerna så hör man ett slags visslande ljud som förvisso inte är högt men i en sådan frekvens att det hörs när man ligger i soffan. Lägger jag örat nära maskinen hörs även ett lite krafsande ljud som gissningsvis kommer från PSUn men detta ljudet är väldigt tyst.

Har bara testat Ratchet & Clank som iofs inte är krävande men då försvinner det visslande ljudet. Har också lirat Astro-spelet och hörde inget speciellt då heller så det kanske är fläkten som vibrerar vid en viss RPM som gör att visselljudet hörs.

Ska testa att lägga maskinen på sidan ikväll samt testa något mer tungdrivet spel (har inte värst många tunga) samt se hur skivspelaren sköter sig. Måste även tillägga att även om jag har WiFi6 samt 500/500 lina så använder PS4an knappt hälften av bandbredden, lite synd.

Hursomhelst lite tråkigt med kvalitetesproblemen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MiLeS:

Fick hem PS5an man beställde förra veckan igår men tyckte den inte alls gjorde sig fin framme så slängde in den i skåpen under TVn. Är öppet i bak så lite luft får den men frågan är om man vågar ha den här. Körde nån timme Astro och visst blev den varm och go, men inte överdrivet glödhet skulle jag vilja påstå. Mutear man TVn så hör man ett mjukt surrande ljud men det är väldigt lågt så inget man hör när man spelar.

Frågan är om den stänger av sig pga värmen om man kör nåt mer krävande spel, i så fall får jag försöka lösa nåt litet bord den kan stå på vid sidan av bänken. Hur har ni andra gjort, har alla den öppet eller är det någon mer som är dum och stänger in den? Vad har ni för erfarenhet av konsoler i skåp?

https://i.imgur.com/XOtVh6L.jpeg

Det där ser inte jättebra ut för ditt Playstation. Skulle rekommendera att lägga den på en bättre ventilerad plats.

Sony rekommenderar att ha 10cm fri yta runt konsolen:
https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/ps5-consol...

Skrivet av Bakteria:

Fick ps5an igår och sent på kvällen så blandade jag ihop ps now med ps plus.
Behöver komma i kontakt med kundtjänst för att korrigera. Finns det något nummer att ringa eller chatt att skriva i?
Hittar bara ett epost-formulär.

Finns bara ett nummer för hårdvara: 08-506 357 03
Men kanske värt att testa? Annars är det tyvärr via mail du får kontakta dom: support@se.playstation.com

Skrivet av Mocka:

Förväntade mig nästan att det skulle vara något trubbel med min maskin och det var det. När den är på och idlar i menyerna så hör man ett slags visslande ljud som förvisso inte är högt men i en sådan frekvens att det hörs när man ligger i soffan. Lägger jag örat nära maskinen hörs även ett lite krafsande ljud som gissningsvis kommer från PSUn men detta ljudet är väldigt tyst.

Har bara testat Ratchet & Clank som iofs inte är krävande men då försvinner det visslande ljudet. Har också lirat Astro-spelet och hörde inget speciellt då heller så det kanske är fläkten som vibrerar vid en viss RPM som gör att visselljudet hörs.

Ska testa att lägga maskinen på sidan ikväll samt testa något mer tungdrivet spel (har inte värst många tunga) samt se hur skivspelaren sköter sig. Måste även tillägga att även om jag har WiFi6 samt 500/500 lina så använder PS4an knappt hälften av bandbredden, lite synd.

Hursomhelst lite tråkigt med kvalitetesproblemen.

Är tydligen tyvärr ett ganska känt problem. Finns mer diskussion inom detta i denna tråd:

#18743241

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fick hem PS5an man beställde förra veckan igår men tyckte den inte alls gjorde sig fin framme så slängde in den i skåpen under TVn. Är öppet i bak så lite luft får den men frågan är om man vågar ha den här. Körde nån timme Astro och visst blev den varm och go, men inte överdrivet glödhet skulle jag vilja påstå. Mutear man TVn så hör man ett mjukt surrande ljud men det är väldigt lågt så inget man hör när man spelar.

Frågan är om den stänger av sig pga värmen om man kör nåt mer krävande spel, i så fall får jag försöka lösa nåt litet bord den kan stå på vid sidan av bänken. Hur har ni andra gjort, har alla den öppet eller är det någon mer som är dum och stänger in den? Vad har ni för erfarenhet av konsoler i skåp?

https://i.imgur.com/XOtVh6L.jpeg

Tycker det ser hyffsat luftigt runtomkring. Jag har inte min PS5 i skåp, men jag hade min PS4 (betydligt trängre än vad du har din PS5) och då öppnade jag luckan när jag spelade. Du skulle kunna testa att göra några ventilationshål på baksidan och spela för att se hur varmt det verkar bli. Antar att PS5 på samma sätt som PS4 varnar om den blir för varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förväntade mig nästan att det skulle vara något trubbel med min maskin och det var det. När den är på och idlar i menyerna så hör man ett slags visslande ljud som förvisso inte är högt men i en sådan frekvens att det hörs när man ligger i soffan. Lägger jag örat nära maskinen hörs även ett lite krafsande ljud som gissningsvis kommer från PSUn men detta ljudet är väldigt tyst.

Har bara testat Ratchet & Clank som iofs inte är krävande men då försvinner det visslande ljudet. Har också lirat Astro-spelet och hörde inget speciellt då heller så det kanske är fläkten som vibrerar vid en viss RPM som gör att visselljudet hörs.

Ska testa att lägga maskinen på sidan ikväll samt testa något mer tungdrivet spel (har inte värst många tunga) samt se hur skivspelaren sköter sig. Måste även tillägga att även om jag har WiFi6 samt 500/500 lina så använder PS4an knappt hälften av bandbredden, lite synd.

Hursomhelst lite tråkigt med kvalitetesproblemen.

Det var länge sen gamle vän, grattis till din maskin. Som @tyvar1 nämner finns det en tråd för ändamålet. Har som tidigare nämnt erfarenheter av detta problem personligen på en av mina PS5. Råder dig att plocka loss sidorpanelerna och skruva upp fläkten, ingenting som drabbar ditt garantiärende.

En del personer som haft problem med fläktarna (det finns 3 olika varianter) har löst det genom o-ringar och/eller haft en liten otrevlig papperslapp som orsakat ljudet i flödet. Jag har inte möjlighet att länka dig några videos eller trådar nu men finns massor information om detta utöver vår tråd på sweclockers om ämnet ifall du vill försöka testa dig fram att lösa problemet. I mitt fall så var det coil whine såpass att jag inte klarade av ljudet, sålde den därför till någon som inte hade ont av det.

Undrar du något så är de bara fråga på i andra tråden, lycka till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Stranded deep på ps5? När jag är i menyn och inställningarna så får jag suuuper mycket coil whine? Verkar vara det enda spelet jag får coil whine.

Permalänk
Medlem

Fått för mig man kunde stänga av nåt i videosettings, nåt brusreduseringsfilter eller nåt, eller det kanske va nåt jag bara minns fel? 😮😄
Inte spelat nåt än, laddat ner gow, days gone, bf1, warzone, apex legends... men kommer nog svära satan igen när jag testar online fps spel igen på konsol... tror aldrig det kommer kännas naturligt för mig med fps pch hk... efter många tusen timmar med bf ,cs, pubg på PC 👀😄
Finns det inget aimträningsprogram man kan lira på konsol? 😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Är tydligen tyvärr ett ganska känt problem. Finns mer diskussion inom detta i denna tråd:

#18743241

Tack, jag såg den tråden kort efter att jag hade skrivit i denna tråden.

Skrivet av Eptk:

Det var länge sen gamle vän, grattis till din maskin. Som @tyvar1 nämner finns det en tråd för ändamålet. Har som tidigare nämnt erfarenheter av detta problem personligen på en av mina PS5. Råder dig att plocka loss sidorpanelerna och skruva upp fläkten, ingenting som drabbar ditt garantiärende.

En del personer som haft problem med fläktarna (det finns 3 olika varianter) har löst det genom o-ringar och/eller haft en liten otrevlig papperslapp som orsakat ljudet i flödet. Jag har inte möjlighet att länka dig några videos eller trådar nu men finns massor information om detta utöver vår tråd på sweclockers om ämnet ifall du vill försöka testa dig fram att lösa problemet. I mitt fall så var det coil whine såpass att jag inte klarade av ljudet, sålde den därför till någon som inte hade ont av det.

Undrar du något så är de bara fråga på i andra tråden, lycka till.

Hallå där gamle gosse Tack så mycket! Ska testa det där med sidopanelerna och fläkten, låter som ett enkelt ingrep annars får jag helt enkelt lämna in den. Läst på annat håll att folk lämnat in sina konsoler på lagning där det hjälpt.

Så hoppar PS5 nu när du sålde din maskin? Eller blir det en ny?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fick hem PS5an man beställde förra veckan igår men tyckte den inte alls gjorde sig fin framme så slängde in den i skåpen under TVn. Är öppet i bak så lite luft får den men frågan är om man vågar ha den här. Körde nån timme Astro och visst blev den varm och go, men inte överdrivet glödhet skulle jag vilja påstå. Mutear man TVn så hör man ett mjukt surrande ljud men det är väldigt lågt så inget man hör när man spelar.

Frågan är om den stänger av sig pga värmen om man kör nåt mer krävande spel, i så fall får jag försöka lösa nåt litet bord den kan stå på vid sidan av bänken. Hur har ni andra gjort, har alla den öppet eller är det någon mer som är dum och stänger in den? Vad har ni för erfarenhet av konsoler i skåp?

https://i.imgur.com/XOtVh6L.jpeg

Jag har min PS5 i en liknande hylla i min tvbänk med skjutdörrar och det fungerar så länge jag öppnar när jag ska spela. Den håller sig tyst oavsett vad jag spelat. Att ha det stängt kommer dock inte fungera bra alls då den bara kommer att cirkulera den varma luften den blåser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hallå där gamle gosse Tack så mycket! Ska testa det där med sidopanelerna och fläkten, låter som ett enkelt ingrep annars får jag helt enkelt lämna in den. Läst på annat håll att folk lämnat in sina konsoler på lagning där det hjälpt.

Så hoppar PS5 nu när du sålde din maskin? Eller blir det en ny?

Ja att lämna in den ska nog inte vara några problem.
Nejdå, jag har fortfarande en extra så jag har överlevt. Jag har dock lagt en ny beställning på en till som kommer komma i nästa vecka. Hoppas det löser sig för dig nu så du kan få spela i lugn och ro.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag har min PS5 i en liknande hylla i min tvbänk med skjutdörrar och det fungerar så länge jag öppnar när jag ska spela. Den håller sig tyst oavsett vad jag spelat. Att ha det stängt kommer dock inte fungera bra alls då den bara kommer att cirkulera den varma luften den blåser ut.

Ja jag testade att öppna och sätt nåt litet i mellan så dörren står öppen ca 6-7 cm och den blev genast svalare. Måste ju ändå ta ut handkontrollen som ligger där inne så då är det bara att lägga i mellan när man ska spela. Näh min låter inte alls mycket heller vilket är nice.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Om man köper cod cold war ps4 versionen, blir det per automatik förbättrat på ps5an då?
Och hur är det med GoW, den som ingår i ps+, blir det automatiskt förbättrat till ps5an då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Om man köper cod cold war ps4 versionen, blir det per automatik förbättrat på ps5an då?
Och hur är det med GoW, den som ingår i ps+, blir det automatiskt förbättrat till ps5an då?

Cold War måste du köpa Cross Gen edition för att få förbättrade versionen. God of War är dock förbättrad direkt från PS+, ingen extra kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Cold War måste du köpa Cross Gen edition för att få förbättrade versionen. God of War är dock förbättrad direkt från PS+, ingen extra kostnad.

Ok, tack för svar.
Rätt version måste väl finnas i psn store kan jag tänka.
Men attans vad där är dyrare med spelen alltså, whyyyy?! 😮
Denna måste vara rätt då va?
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0002-PPSA02050_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, tack för svar.
Rätt version måste väl finnas i psn store kan jag tänka.
Men attans vad där är dyrare med spelen alltså, whyyyy?! 😮
Denna måste vara rätt då va?
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0002-PPSA02050_...

Yes det är rätt. Det är iallafall rabatt i nåt dygn till haha.

Jag är ingen cod snubbe men god of war ska jag försöka ta mig igenom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Men attans vad där är dyrare med spelen alltså, whyyyy?! 😮

Mitten av 80-talet gjordes spel i allmänhet av 1-5 personer, och det tog kanske 6-12 månader max för det mesta.

Nu har du 120+ personer som arbetar i 3-4 år och ibland mer när det kommer till stora titlar som den du nämnde. Där har du svaret...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Mitten av 80-talet gjordes spel i allmänhet av 1-5 personer, och det tog kanske 6-12 månader max för det mesta.

Nu har du 120+ personer som arbetar i 3-4 år och ibland mer när det kommer till stora titlar som den du nämnde. Där har du svaret...

Att spelen är dyrare digitalt än fysisk kopia menar jag, borde ju vara tvärtom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Att spelen är dyrare digitalt än fysisk kopia menar jag, borde ju vara tvärtom

Jahaja du menade så!

Är ju bristen på konkurrens som håller priserna uppe på den digitala marknaden... Vill Sony/spelbolagen inte rea ut sina titlar så gör de inte det; du måste betala priserna de kräver, du har inget annat val för konsollen är fullpackad i kopieringsskydd och kryptering och sån skit för att förhindra dig att köra något annat än godkända speltitlar från godkända källor.

Kapitalismen är satt ur spel på konsollernas egna digitala marknader, och tills någon regeringsmakt börjar rota i det där lär det ju också förbli på det viset...

Permalänk
Medlem

Säkerligen en rätt dum fråga, men jag ska köpa Playstation+ till mitt Ps5, och jag undrar bara om det är samma på PS5 som Ps4?
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Eftersom det står:

  • För Ps4

Misstänker ju att det är samma, men tänkte man kan ju fråga här först

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Säkerligen en rätt dum fråga, men jag ska köpa Playstation+ till mitt Ps5, och jag undrar bara om det är samma på PS5 som Ps4?
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Eftersom det står:

  • För Ps4

Misstänker ju att det är samma, men tänkte man kan ju fråga här först

Det är samma, bara att köpa.

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Säkerligen en rätt dum fråga, men jag ska köpa Playstation+ till mitt Ps5, och jag undrar bara om det är samma på PS5 som Ps4?
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Eftersom det står:

  • För Ps4

Misstänker ju att det är samma, men tänkte man kan ju fråga här först

https://partner.getgifted.com/se/

Köp här istället, du får 12 mån för 397:-. Har själv köpt och det fungerar fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja att lämna in den ska nog inte vara några problem.
Nejdå, jag har fortfarande en extra så jag har överlevt. Jag har dock lagt en ny beställning på en till som kommer komma i nästa vecka. Hoppas det löser sig för dig nu så du kan få spela i lugn och ro.

Ska fundera på saken. Nu ställde jag in den i TV bänken men det blev ingen skillnad på fläktskramlet

Ett annat problem jag har är att konsolen ofta tappar internet (WiFi) under tiden den tankar ner ett spel. Att starta om uppkopplingen mot routern hjälper men det är väldigt störande. Känner du igen problemet?

Felkoder NW-102308-4 samt NW-102307-3.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ska fundera på saken. Nu ställde jag in den i TV bänken men det blev ingen skillnad på fläktskramlet

Ett annat problem jag har är att konsolen ofta tappar internet (WiFi) under tiden den tankar ner ett spel. Att starta om uppkopplingen mot routern hjälper men det är väldigt störande. Känner du igen problemet?

Felkoder NW-102308-4 samt NW-102307-3.

Du har förmodligen fått en konsol med Nidec-fläkt också känd som (B-fan). Delta-fläkten är generellt tystare (A-fan), även kommit en till fläkt nu (C) som jag på rak arm inte kan namnet på. Det är helt random tyvärr vilken fläkt man får. Att Sony använder olika fläktar på det här sättet när de inte håller samma kvalité är ju väldigt tråkigt för man får inte riktigt vad man betalar för såvida man inte får Delta-fläkten. Har konsolen förmågan att vara tyst så vill man ju gärna se att alla exemplar är det när man lägger sådana här pengar på ändamålet. (Innan någon citerar mig om coil whine så syftar jag endast på fläktljud här, coil whine är en egen historia såklart).

Har tyvärr ingen aning om ditt nätverksproblem där. Snabb sökning tog mig hit där fler verkar ha detta problemet: https://www.reddit.com/r/PS5/comments/kcnuir/ps5_randomly_dro...

Detta verkar ha hjälpt för någon, kanske värt och testa: https://www.reddit.com/r/playstation/comments/lgmffl/error_co...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avenger90:

https://partner.getgifted.com/se/

Köp här istället, du får 12 mån för 397:-. Har själv köpt och det fungerar fint!

Tack för tipset!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Du har förmodligen fått en konsol med Nidec-fläkt också känd som (B-fan). Delta-fläkten är generellt tystare (A-fan), även kommit en till fläkt nu (C) som jag på rak arm inte kan namnet på. Det är helt random tyvärr vilken fläkt man får. Att Sony använder olika fläktar på det här sättet när de inte håller samma kvalité är ju väldigt tråkigt för man får inte riktigt vad man betalar för såvida man inte får Delta-fläkten. Har konsolen förmågan att vara tyst så vill man ju gärna se att alla exemplar är det när man lägger sådana här pengar på ändamålet. (Innan någon citerar mig om coil whine så syftar jag endast på fläktljud här, coil whine är en egen historia såklart).

Har tyvärr ingen aning om ditt nätverksproblem där. Snabb sökning tog mig hit där fler verkar ha detta problemet: https://www.reddit.com/r/PS5/comments/kcnuir/ps5_randomly_dro...

Detta verkar ha hjälpt för någon, kanske värt och testa: https://www.reddit.com/r/playstation/comments/lgmffl/error_co...

Jag länkade en Youtube med problemet i Coil whine tråden Ja, efter att ha läst mycket om saken så lär det stämma det du säger. Har ännu inte öppnat konsolen men funderar på om jag ska lämna in den och förhoppningsvis få fläkten utbytt eller om jag ska försöka fixa problemet själv. Enligt en video så blir det bättre med "o-rings" men lär inte lösa det helt. Iofs vet jag inte säkert fören jag testar.

Tack för länkarna, Safe mode låter som en bra lösning.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Coil Whine, min konsol tjuter och håller på när jag är inne i spel, men helt tyst sekunden jag går till dashboard. Den byter även ljud beroende på om jag är i menyer eller vad jag gör i spelet. Jag överväger att lämna in konsolen, men lider samtidigt inte av det just nu, och det verkar vara en lång process. Har inte lirat några nya spel, utan mestadels Destiny 2 och Days Gone.

Är det något som riskerar att bli värre om jag inte lämnar in konsolen? Kan det skada hårdvaran? Kan jag klaga på det om ett år, eller är det för sent för att få konsolen lagad?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av avenger90:

https://partner.getgifted.com/se/

Köp här istället, du får 12 mån för 397:-. Har själv köpt och det fungerar fint!

Tack för tipset! Köpt och aktiverat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR