SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Musikälskare

Hur kommer man tillbaka till den gamla?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, bra jobbat.
Ren och fin.

Stor banner högst upp på sidan är väl sådär, men det kan jag leva med när man får bra artiklar och recensioner.
Gillar de runda hörnen i forumdelen.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Det får bli addblock på mobilen iaf.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tycker er gamla var perfekt Det är väl alltid kul med nytt men återigen var det verkligen inget fel på den gamla.

Ser att alla meddelanden är väldigt hopklämda nu, lite synd.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skillnaden är ju inte enorm, som tur är. Lättnavigerat tycker jag. Älskar hänglåset.Raden med citat osv är perfekt.. Bra sweclockers, surfar man in här minst 10 ggr dagen så vill man ha en sida man trivs med.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vad kör du för blockerare, vilken browser och vilken plattform? Det är absolut inget medvetet beteende från vår sida.

Jag kör ABPrime på Pale Moon i Windows.

Nä, vore ju dumt om ni medvetet blockerade annonser även för dem som vill se dem

Jag är inte superinsatt i hur det funkar men det kan vara så att annonserna tidigare hade er domän i URL:en men inte har det längre, så annonsblockeraren tror att det är en annan domän och blockerar därför. Är detta fallet blir det lite krångligare att avnlockera då jag dels inte känner till domänen och inte heller vet vilka andra webbsidor som jag avblockerar om jag tillåter den.

Jag bistår gärna med ytterligare hjälp då problemet är plättlätt för mig att reproducera, men kanske är bättre att någon drar iväg ett PM då så vi slipper kladda ner tråden med felsökning

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det har alltid varit så. Jag har tjatat om det i typ fem år, bland annat i feedbackforumet.

Jo, men detta hade varit ett bra tillfälle att fixa det. Jag kan inte tänka mig att det är så svårt, borde ju verkligen bara vara att fördimensionera ett element.

Jag tror att de som gör sidan sitter på så bra internet att de inte märker det. Jag ser det inte alls på min dator, utan det är just på surfplattan som det syns. Men många läsare sitter säkert på dåligt internet och får stå ut med att sidan hoppar runt som en slagborr.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

Förändring OMG 🤭

Permalänk
Medlem

Gud vad det osar Facebook 2020 över designen, allt är för stort och mobilversionen är ingen höjdare, kan inte ens komma åt desktopversionen via mobilen? Allt är väl en vanesak men magkänslan säger att gamla var mer lättnavigerat, dels att lätt kunna välja vilken sida i en tråd man ville till samt att se senaste trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Instämmer. Responsiv design har aldrig medfört något positivt rent designmässigt. Allt för folk inte orkar eller har råd att upprätthålla två olika sidor; en för dator och en för handhållna enheter. En klart tråkig utveckling tycker jag för allt ser likadant ut nu. Noll kreativitet.

Utöver det som @philipborg skriver ovan finns det en till aspekt. Google straffar webbplatser utan responsiv design när det gäller sökningar. En stor anledning till att ex Prisjakt lanserade en ny sajt med responsiv design.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Konstruktivt förslag till förbättring: Lite mer padding uppe & nere i foruminlägg och skippa den vita linjen som är mellan varje inlägg.

Nu har jag inte gamla desingen framför mig, men jag upplever det som mer ihopklämt. Den vita "linjen" som blir mellan inläggen är jobbig för mina ögon. (Den mörkgrå "boxen" är redan separator mellan inlägg, nu finns det helt plötsligt två separatorer och ögat dras naturligt till det ljusa.)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Utöver det som @philipborg skriver ovan finns det en till aspekt. Google straffar webbplatser utan responsiv design när det gäller sökningar. En stor anledning till att ex Prisjakt lanserade en ny sajt med responsiv design.

Absolut, men det borde ju gå att lösa på det gamla hederliga sättet där man kan ha en cookie som overridar responsiviteten och visar desktop?

Känns som det är väldigt många som stör sig på den mobila sidan när jag ögnar igenom tråden.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av johanandersson:

Jo, men detta hade varit ett bra tillfälle att fixa det. Jag kan inte tänka mig att det är så svårt, borde ju verkligen bara vara att fördimensionera ett element.

Jag tror att de som gör sidan sitter på så bra internet att de inte märker det. Jag ser det inte alls på min dator, utan det är just på surfplattan som det syns. Men många läsare sitter säkert på dåligt internet och får stå ut med att sidan hoppar runt som en slagborr.

Ja, det är fruktansvärt och givetvis oacceptabelt. Finns knappt någonting som skadar användarupplevelsen så grovt. Better SweClockers har fixat det i flera år och kommer naturligtvis fortsätta göra det så snart jag hinner uppdatera det. Fortsätt gärna belysa problemet, inte minst i feedbacktråden på ämnet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam

Snygg layout. En liten detalj i recensioner jag saknar dock är att slippa rullgardinen längst ner på recensioner;
Rullgardiner är stökiga i mobilt surf och tycker man får bättre översikt på desktop om var man är i recensionen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare

Vad är url:en till den gamla sidan?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Kan man göra något åt att menyn poppar upp så fort man scrollar lite uppåt? Tycker det är hemskt överallt där det används och gör det obehagligt att använda sådana sidor då man konstakt tänker på att försöka undvika att scrolla upp.

Antingen ha den fixerad där uppe för alltid, eller att den scrollar tillsammans med sidan, men inte så att den poppar upp ifall man råkar göra något där man inte alls hade för avsikt att menyn skulle dyka upp. En enkel inställning kanske? Eller måste man börja lära sig att userscripta sånt här...
^^fixat, nevermind!

edit: Känns även som att det är lite trångt i sidled. Åtminstone så ser inläggen på forumet smalare ut än förr. Har ni ökat marginaler nånstans? Ser ut som onödigt mycket tomt utrymme längs kanterna på sidan.

edit2: Jaha, marginalerna längs kanterna verkar ändras beroende på vilken inzoomning jag har. Min default-zoom råkar tydligen inte passa ihop med er design och skapar 1,5cm tomma kanter på båda sidorna på min laptop. Zoomar jag antingen in eller ut ett steg så försvinner kanterna.

Permalänk
Medlem

Jag saknar "gå till första olästa" i trådar. Nu har man ju ingen aning om vad som är nytt i följda trådar utan får bläddra runt och hoppas på att man inte missat nått.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är ett problem men jag har inte nån reklam

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Kan man göra något åt att menyn poppar upp så fort man scrollar lite uppåt? Tycker det är hemskt överallt där det används och gör det obehagligt att använda sådana sidor då man konstakt tänker på att försöka undvika att scrolla upp.

Antingen ha den fixerad där uppe för alltid, eller att den scrollar tillsammans med sidan, men inte så att den poppar upp ifall man råkar göra något där man inte alls hade för avsikt att menyn skulle dyka upp. En enkel inställning kanske? Eller måste man börja lära sig att userscripta sånt här...

Ja, hänglåset.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Funkar fint här. Har du fortfarande problem?

Den kan inte ladda in statiska resurser.

Sitter på senaste linux mint med chrome som browser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Kan man göra något åt att menyn poppar upp så fort man scrollar lite uppåt? Tycker det är hemskt överallt där det används och gör det obehagligt att använda sådana sidor då man konstakt tänker på att försöka undvika att scrolla upp.

Antingen ha den fixerad där uppe för alltid, eller att den scrollar tillsammans med sidan, men inte så att den poppar upp ifall man råkar göra något där man inte alls hade för avsikt att menyn skulle dyka upp. En enkel inställning kanske? Eller måste man börja lära sig att userscripta sånt här...

Lite läskunnighet räcker långt Står nämligen beskrivet i nyheten (TL;DR; klicka på hänglåset i menyraden)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Musikälskare

Blev tok på att headern hoppar runt överallt så jag stängde av JavaScript och det hjälpte

För Chrome: chrome://settings/content/javascript

EDIT: Man verkar inte kunna redigera inlägg då tyvärr

EDIT2: Löste det på ett annat sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Precis som på FZ saknar jag nu "pricken" som indikerade trådar där jag skrivit inlägg. Gjorde det enkelt för mig att se aktiva trådar där jag svarat utan att följa tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja, hänglåset.

Skrivet av Dimman:

Lite läskunnighet räcker långt Står nämligen beskrivet i nyheten (TL;DR; klicka på hänglåset i menyraden)

Tyckte jag läste igenom allt redan igår, men hade väl missat den detaljen då. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Info:

Skandal!

Jag tycker att vi medlemmar ska tillsätta en kommission där vi utreder vad vi vill och inte vill ha. Detta bör utredas noggrant och långsamt.

Målsättningen bör vara att vi kommit fram till en gemensam målbild Maj 2027...

Tack för dagens skratt.

Hemsidan ser väl bra ut i övrigt.

Permalänk
Medlem

Saknar desktop mode i mobilen. Gillar inte när man blir inlåst på en liten ruta som det nu blir i mobilen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Def_Dog:

Gud vad det osar Facebook 2020 över designen, allt är för stort och mobilversionen är ingen höjdare, kan inte ens komma åt desktopversionen via mobilen? Allt är väl en vanesak men magkänslan säger att gamla var mer lättnavigerat, dels att lätt kunna välja vilken sida i en tråd man ville till samt att se senaste trådar.

Jag tycker websidan ser bra ut men som du säger så skulle jag vilja kunna komma åt websidan även från mobilen. Aldrig varit riktigt gillat alla dessa mobilanpassade sidor. Det var väl något som var intressant när processorer i telefoner var sämre och surfen kostade massor men nu känns det lite förlegat. Jag kör alltid på webverisionen på mina enheter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Zajin:

Jag saknar "gå till första olästa" i trådar. Nu har man ju ingen aning om vad som är nytt i följda trådar utan får bläddra runt och hoppas på att man inte missat nått.

Håller med! Använde gå till första olästa ganska flitigt.

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som förut typ. Yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ni får trycka på ikonen innan tråden så kommer ni till den. Jag tycker också det är icke-intuitivt men har vant mig nu.

Tack, men jag saknar samma knapp även i en aktiv tråd jag läser. Just nu måste jag klicka på "Följda trådar" och sedan på ikonen till vänster.
Det gör också att jag kan inte komma till sista olästa inlägget i trådar jag inte själv skrivit ett inlägg i.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+