SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut med dark mode på med Dark Reader.

En dag eller två att bli van sen blir det fint.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Tycker det ser bra ut, klart och tydligt. Tackar också för hänglåset!

Gällande externa nyheter så saknar jag Swedroid.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Inaktiv

Folk som klagar på uppdaterat sweclockers design är väl samma pajasar som håller fast vid windows xp och anser att <valfritt gammalt ruttet nintendo-spel> är det bästa som någonsin gjorts. 😎✌

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, och att hoppa mellan sidorna känns något snabbare. Det mörka temat ser jag fram emot!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt cleant och trevligt ut utan att ha förändrat allt för mycket, länkar för att komma till första olästa när en kommit in i en tråd som någon annan pekat ut är det enda jag upptäckt så här långt.

Hursomhelst vill jag komma med lite ytterligare feedback vilken jag även lämnat i er annons-undersökning och det var att eftersom många här är relativt tech-savvy så är det kanske inte bara AdBlock Plus och liknande som förekommer utan även PiHole (som blockerar dns-uppslagningar mot reklam-hostar) och dylikt för att blockera annonser på andra sidor.

Därmed bör ni se till att kolla upp i vilken mån ni kan serva annonser från en för er unik subdomän som vi skulle kunna whitelista.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Testar från mobilen och det ser bra ut. Som en annan sa, slipper gärna rullgardin i recensioner.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Tycker att menyn är för stor och skulle kunna smala av rejält speciellt i låst läge.

Permalänk
Medlem

tycker om designen överlag, men som sagt väntar på meny för att välja sidor i trådar.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Fint design, men saknar verkligen "första olästa", samt möjlighet att se antall svar på en annons i marknaden.

Permalänk
Medlem

Bortsett från de hoppen sidan gör vid reklamladdningen så tycker jag den nya sidan är riktigt snygg. Mycket kontrast och tydligt uppdelade fält, känns både användbart och behagligt.

Baserat på så mångas reaktion tror jag ni borde överväga att invertera funktionen på hänglåset. De flesta kommer inte bry sig, men när topbaren inte följde med så var det naturligtvis ingen som skrev Stylus-tilllägg för att ändra det, och när ni först införde den funktionen var halva forumet i revolt. Så jag är nöjd för min egen del att kunna ställa in det, men jag tror det hade varit bättre med en opt-in på följsam topbar snarare än opt-out. Det var ju ingen som själv ställde in baren på att följa efter förut.

Men den nya sidan är riktigt snygg.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Gillade förra sidan mer, men jag kan väl vänja mig. Två punkter dock.

1. Rullgardiner ska bort.

2. Låt mig se mängden kommentarer i en annons från marknadssidan.

Tack.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Lite trist att man inte direkt kan se vad som är nytt i marknaden på mobil.

Hur kan man klicka sig in på senaste inlägget i en tråd? Kommer till inlägg #1 vilket är oerhört störande om det är en tråd man följer med hundratals inlägg.

"Don't fix what ain't broke."

P.S. Inte heller har ni lagt in en knapp för Smileys när ni ändå ändrade. Jaja.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom hela tråden. Men var tog "senast olästa" vägen i trådarna man följer? Det är ju en viktig funktion som används dagligen. I alla fall av mig och säkert fler än så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChaosClocker:

Testar från mobilen och det ser bra ut. Som en annan sa, slipper gärna rullgardin i recensioner.

Om Responsive Design är något så torde det gå att lösa genom att visa annan CSS-struktur (vanliga länkar) när man surfar in på mobila varianten så rullgardinsmenyn blir vanliga länkar för enklare mobilnavigering?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Kollade på sidan och tyckte något var annorlunda. Så nu vet jag vad

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk

Snälla lägg till en knapp så att man alltid direkt får desktop layouten på mobilen. Måste varje gång klicka "desktop mode" manuellt nu.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av napahlm:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden. Men var tog "senast olästa" vägen i trådarna man följer? Det är ju en viktig funktion som används dagligen. I alla fall av mig och säkert fler än så.

Sant, den funktionen saknas. Hoppas verkligen att det kommer tillbaka så man slipper sitta och leta sig fram till hur långt man läst i varje tråd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden. Men var tog "senast olästa" vägen i trådarna man följer? Det är ju en viktig funktion som används dagligen. I alla fall av mig och säkert fler än så.

Gick in i tråden för att skriva samma sak. Känns extra jobbigt att inte ha den när man surfar på telefonen dessutom.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Sant, den funktionen saknas. Hoppas verkligen att det kommer tillbaka så man slipper sitta och leta sig fram till hur långt man läst i varje tråd.

Skrivet av Shrudder:

Gick in i tråden för att skriva samma sak. Känns extra jobbigt att inte ha den när man surfar på telefonen dessutom.

När man klickar på antalet inlägg till höger om en tråd verkar man komma till "senast olästa".

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Jag som mest kollar Swec i mobilen märkte direkt tydliga nackdelar med nya designen.
Menyraden hamnar väldigt långt upp och är dessutom mindre än tidigare, blir problematiskt att nå på mobiler där skärmarna ju oftast är för långa/stora för att nå till övre kanten utan att byta läge. Betydligt sämre nu än det var innan, åtminstone i den meningen.

Även lite för mycket luft (padding) mellan elementen och runt text osv, föredrar det mer kompakt. Det gråa fältet över varje inlägg kunde också vara några pixlar mindre.

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande inget mörkt tema som standard?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket frågor kring knappen för "Första olästa inlägget", vi kikar just nu på en lösning Stay tuned.

Permalänk
Medlem

Jag saknar också en markering på ikonen bredvid tråden som indikerar om jag själv har skrivit ett inlägg i tråden eller ej. Denna indikator bör synas oavsett det har kommit ett nytt oläst meddelande eller ej sedan senaste gången jag besökte tråden.

Sedan skulle jag själv även vilja kunna se datumet när tråden skapades, inte bara när senaste kommentar gjordes. Speciellt i forumdelen för nyhetskommentarer så man vet hur aktuellt nyheten är utan att behöva gå till trådens första inlägg och titta på det datumet.

Permalänk
Medlem

Jäkla vad snappy det är, väloptimerad.

Permalänk
Medlem

Tycker texten är onödigt stor och inlägg ”smälter ihop” när jag kollar i min telefon.
Dock brukade jag köra med desktop sidan även på telefon så kan vara därför jag tycker det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

När man klickar på antalet inlägg till höger om en tråd verkar man komma till "senast olästa".

Se där ja, det funkade. Såg bara inte ut som att det var en länk. Tack för info.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hittar inte knappen för desktop-versionen på mobila sidan längre.

Permalänk
Medlem

Hmm, trots att jag har uBlock avstängt på Sweclockers så visas inga annonser längre. Och nu när jag tänker efter så har det varit samma med FZ (med uBlock avstängt) sen de lanserade sin nya hemsida.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det som stört mig innan är fixat nu men en sak på telefoner som stör mig är annonserna mitt i kommentarer. Finns inget irriterande än att läsa igenom komentarer och så är det plöttsligt något annat mitt i. Jag vet att det inte är lätt att få in på mobil men lägg det inte mellan komentarer plz

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknat är mörk tema. Nåt som är på gång?

Visa signatur

thank you, come again