PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 13.38 på Mediamarkt. Fick orderbekräftelse på mailen men inget kvitto. Om jag tittar under mina kvitton på deras hemsida kan jag se ordern, men när jag klickar på "ladda ner som PDF" får jag felmeddelande. Äldre ordrar kan jag ladda ner PDF på. Hur är det för er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Jag beställde en 13.38 på Mediamarkt. Fick orderbekräftelse på mailen men inget kvitto. Om jag tittar under mina kvitton på deras hemsida kan jag se ordern, men när jag klickar på "ladda ner som PDF" får jag felmeddelande. Äldre ordrar kan jag ladda ner PDF på. Hur är det för er andra?

Samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Jag beställde en 13.38 på Mediamarkt. Fick orderbekräftelse på mailen men inget kvitto. Om jag tittar under mina kvitton på deras hemsida kan jag se ordern, men när jag klickar på "ladda ner som PDF" får jag felmeddelande. Äldre ordrar kan jag ladda ner PDF på. Hur är det för er andra?

Samma här, jag beställde 15:08 så hoppas verkligen att den gick igenom. Står som "leverans pågår" vet inte om det är första status efter order.

Permalänk
Medlem

Fick nyss tag på ett från MM!

Uppdatera sidan med jämna mellanrum och tryck på köp. Verkar som att de blir tillgängliga allt eftersom ordrar makuleras eller ångras. Det stod som slut i lager när jag tryckte på köp, så prova bara titt som tätt..!

Permalänk
Medlem

går inte komma vidare till leveranssätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Jag beställde en 13.38 på Mediamarkt. Fick orderbekräftelse på mailen men inget kvitto. Om jag tittar under mina kvitton på deras hemsida kan jag se ordern, men när jag klickar på "ladda ner som PDF" får jag felmeddelande. Äldre ordrar kan jag ladda ner PDF på. Hur är det för er andra?

Kan vara att man ska vänta 24 timmar innan man kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lantz:

Samma här, jag beställde 15:08 så hoppas verkligen att den gick igenom. Står som "leverans pågår" vet inte om det är första status efter order.

Var står det "leverans pågår" för dig? Kan inte hitta det för egen del.

Permalänk
Skrivet av Scyon:

Fick nyss tag på ett från MM!

Uppdatera sidan med jämna mellanrum och tryck på köp. Verkar som att de blir tillgängliga allt eftersom ordrar makuleras eller ångras. Det stod som slut i lager när jag tryckte på köp, så prova bara titt som tätt..!

Jag har suttit hela eftermiddagen. Ibland kommer jag till slutför betalning, men då får jag sedan upp att produkten är slutsåld.

Permalänk
Medlem

Ärligt, vad är Mediamarkt för sida? Lyckas inte ens registrera mig som medlem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Jag beställde en 13.38 på Mediamarkt. Fick orderbekräftelse på mailen men inget kvitto. Om jag tittar under mina kvitton på deras hemsida kan jag se ordern, men när jag klickar på "ladda ner som PDF" får jag felmeddelande. Äldre ordrar kan jag ladda ner PDF på. Hur är det för er andra?

För mig fungerar det. Jag beställde någon minut efter dig.

Permalänk
Medlem

köpknappen är iaf aktiv nu om man vill köpa , kan inte heller bli medlem så skiter sig nog den här gången, men gött att de kommer in leveranser

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe0229:

Jag har suttit hela eftermiddagen. Ibland kommer jag till slutför betalning, men då får jag sedan upp att produkten är slutsåld.

Så var det för mig med. Jag klickad på "köp" när det stod att det inte fanns i lager, så antar att jag hade bra timing med att de släppte ett till. Fortsätt klicka!

Permalänk
Medlem

Lyckades lägga en beställning nu på MM efter att hamrat köpknappen i en timme, slutfört betalning och allt.
Hoppas man den kommer i veckan då

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Var står det "leverans pågår" för dig? Kan inte hitta det för egen del.

På datorn kan jag se det men inte i mobilen. Ser det under kvitton.

Permalänk
Medlem

Nu har cdon poppat upp i postnord, så ps5 har bokad frakt. Någon mer som fått upp cdon på postnord appen?

Permalänk
Skrivet av alexison:

Lyckades lägga en beställning nu på MM efter att hamrat köpknappen i en timme, slutfört betalning och allt.
Hoppas man den kommer i veckan då

menar ni från standard edition+kontroll eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludljung22:

menar ni från standard edition+kontroll eller?

SONY PLAYSTATION 5 + EXTRA DUALSENSE
Artikelnummer:
1333519

Permalänk
Medlem

Lyckades läggen en beställning nu vid 21:10 på MM.

Permalänk
Medlem

Hoppas många lyckas beställa från media markt, denna omgång har ju varit tillgänglig sjukt länge

Permalänk

Fan. Gick inte en enda gång när jag var inne där.

Permalänk
Medlem

Känns som att MM kan ha något fel på sitt system eller något! Kan inte vara helt säker dock!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Jag la en beställning på MM 13:59. Jag kan se kvitto på MediaMarkts sida om jag loggar in.

Permalänk

Ser också kvitto när jag loggar in, köpte runt 15.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av iTzMoeZ:

Nu har cdon poppat upp i postnord, så ps5 har bokad frakt. Någon mer som fått upp cdon på postnord appen?

Nej, när beställde du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lantz:

På datorn kan jag se det men inte i mobilen. Ser det under kvitton.

Tack! Ja på datorn fungerade det för mig med.
Brorsan som beställde en kvart efter mig fick dock aldrig någon bekräftelse och ordern syns inte på hemsidan. Han valde faktura via Santander.

Permalänk

På webbhallens hemsida så finns standardversion i 3 butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTzMoeZ:

Nu har cdon poppat upp i postnord, så ps5 har bokad frakt. Någon mer som fått upp cdon på postnord appen?

Ja min från cdon är påväg 😍 kommer redan imon

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

Nej, när beställde du ?

Jag beställde i fredags och får min i mon redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Ja min från cdon är påväg 😍 kommer redan imon

Ah samma här! Så gött!😍🔥

Permalänk
Skrivet av charmless:

Nu har mediamarkt konsoler för medlemmar live på siten.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Testade lägga beställning nu 23:38 och den gick igenom
Fick orderbekräftelse på mailen så nu får vi se om det ramlar in PS5:a med posten!

Tack för tipset!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]