PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Testade lägga beställning nu 23:38 och den gick igenom
Fick orderbekräftelse på mailen så nu får vi se om det ramlar in PS5:a med posten!

Tack för tipset!

Fyfan, kul för dig! Har suttit sen 15 idag men får alltid att det sålt slut när jag ska betala..

Permalänk
Medlem

Försökte beställa till och från via MM igår 16-23 utan lycka.... En gång kom jag vidare till att fylla i betalningsuppgifter men gick sedan ändå ej vidare efter någon redirect tillbaka till MM

Skrivet av stortrelle:

På webbhallens hemsida så finns standardversion i 3 butiker

Var i kontakt med webbhallens kundtjänst. Dessa verkar vara enheter som är beställda för leverans till butik.
8:04 AM
Du
Enligt https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon... så finns det ett lagersaldo i butik.
8:05 AM
Du
Är det någon idé att åka till en butik och ställa sig i kö till dem öppnar eller kommer det ej gå att köpa dessa?
Marcus S har gått med i konversationen
8:07 AM
Marcus S
8:07 AM
De är tyvärr redan reserverade, annars hade det varit möjligt att beställa via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paul_v:

Försökte beställa till och från via MM igår 16-23 utan lycka.... En gång kom jag vidare till att fylla i betalningsuppgifter men gick sedan ändå ej vidare efter någon redirect tillbaka till MM

Samma här. Var så underligt - ibland kunde man inte ens lägga till i varukorgen, och vissa gånger när jag uppdaterade sidan stod det att de fanns i lager, gick att lägga till och togs sedan bort när jag skulle välja leveranssätt. Några gånger kom jag hela vägen fram till att fylla i betaluppgifter (valde Paypal för snabbare hantering), men gick inte igenom ändå.

Känns skumt när jag såg folk skriva här i tråden vilka tider de fått igenom sina beställningar. Ofta sammanföll de på pricken med mina försök. Antar att de ryckts av någon annan här då, vilket glädjer mig! Bättre lycka nästa gång för mig

Permalänk
Skrivet av galbert:

Ja min från cdon är påväg 😍 kommer redan imon

skumt min står fortfarande på behandlas o ja beställde innan dig har ja för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

skumt min står fortfarande på behandlas o ja beställde innan dig har ja för mig.

Beställde i fredags 17.02. Beställde typ sist av alla

Permalänk
Medlem

Lustigt att det är jobbigare att vänta några dagar på sin beställning än att vänta månader på ens kunna beställa.

Permalänk
Medlem

Beställde igår på MM vlade och betala med Santander. Fick inget mail. så jag ringde idag. Finns ingen spår av min order tydligen så har de problem med sitt system när det gäller Santander.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galbert:

Beställde i fredags 17.02. Beställde typ sist av alla

Dom betar av orderna baklänges. CDON-style.

Har varken hört mer från CDON (behandlas) eller MM(behandlas, kvitto).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Dom betar av orderna baklänges. CDON-style.

Har varken hört mer från CDON (behandlas) eller MM(behandlas, kvitto).

Min polare som beställde några minuter efter mig fick sin skickad från cdon också

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Dom betar av orderna baklänges. CDON-style.

Har varken hört mer från CDON (behandlas) eller MM(behandlas, kvitto).

Logga in på hemsidan, min packas nu tydligen. Tryck på ordern där det står Behandlas.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet med Webbhallen? Står att x antal är på väg in i lager, går inte att köpa men likt förbaskat minskar antalet ”på väg”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maanson:

Vad är problemet med Webbhallen? Står att x antal är på väg in i lager, går inte att köpa men likt förbaskat minskar antalet ”på väg”.

Kanske för att det är kö?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 SSD | Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | NZXT H510 | Corsair RM850x 850W | MSI MAG CORELIQUID 240R V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

Logga in på hemsidan, min packas nu tydligen. Tryck på ordern där det står Behandlas.

Ska hämta min nu😍

Permalänk
Medlem

Står leverans påbörjad på min från mediamarkt, är det så för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramamen:

Står leverans påbörjad på min från mediamarkt, är det så för alla?

Står så för mig också, jag valde dock delbetalning (om det kanske gör att det tar lite extra tid?)

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av galbert:

Ska hämta min nu😍

Najs Va blir det för spel då?
Min blev skickad nu å. Får vänta tills imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

Najs Va blir det för spel då?
Min blev skickad nu å. Får vänta tills imorgon!

Blir Gears of war o forza! Skoja ska kö rachet and clank och nya spiderman 😍 sen e bf5 gratis nu med psn plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Kanske för att det är kö?

Jo, visst, men då borde de som kommer in inte synas alls eftersom de är dedikerade till redan lagda order.

Permalänk
Medlem

Står leverans påbörjad på MM men inte fått något mail eller spårningsnummer

Visa signatur

It is known, however, that the brightest and best philosophers, priests, and warriors came together on a single world long ago to discuss their discoveries involving the enigmatic, mystical Force, and that the concentration of these efforts eventually led to the development of the Jedi Order.

Permalänk
Medlem

Jag ringde MM och frågade, min står också som leverans påbörjad. Han sa att den packas just nu och att den borde ha levererats på fredag.

Det är väl bara att hålla tummarna

Permalänk
Medlem

Bor norr om sundsvall så får nog snällt vänta tills på måndag 😴

Visa signatur

It is known, however, that the brightest and best philosophers, priests, and warriors came together on a single world long ago to discuss their discoveries involving the enigmatic, mystical Force, and that the concentration of these efforts eventually led to the development of the Jedi Order.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått något mer mail än Ordernr från MM?
Bokade mitt 12:50 igår, men jag gjorde det genom gästkassan.
Fick ett OrderNr men kan inte ser mer efter det.
Tycker att de borde kommit ut ett leverans mail med Referensnummer från DHL/PostNord

Permalänk
Medlem
Skrivet av pertjo:

Någon som har fått något mer mail än Ordernr från MM?
Bokade mitt 12:50 igår, men jag gjorde det genom gästkassan.
Fick ett OrderNr men kan inte ser mer efter det.
Tycker att de borde kommit ut ett leverans mail med Referensnummer från DHL/PostNord

Ring och kolla. Jag fick order nummer men inget mail när jag ringde så var min order borta

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag helt njuta av min beställning på MM. Jag hade högsta budet på en PS5:a på Tradera men blev som tur var överbjuden för en stund sen.

Permalänk
Medlem

Beställde från MM igår och ringde nu med svar att mitt PS5 är packat och förhoppningsvis levereras på fredag.

Har aldrig försökt få tag i ett PS5 innan igår runt 17.30 och vid 20.00 låg det en bekräftelse i mailen. Vet inte ens om jag vill ha det, var bara ett spontanköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinten:

Beställde från MM igår och ringde nu med svar att mitt PS5 är packat och förhoppningsvis levereras på fredag.

Har aldrig försökt få tag i ett PS5 innan igår runt 17.30 och vid 20.00 låg det en bekräftelse i mailen. Vet inte ens om jag vill ha det, var bara ett spontanköp.

Säg till om du är intresserad att sälja vidare så är jag intresserad! Har letat ett tag nu men missade MM igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tridde:

Äntligen kan jag helt njuta av min beställning på MM. Jag hade högsta budet på en PS5:a på Tradera men blev som tur var överbjuden för en stund sen.

Hur mycket buda du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galbert:

Hur mycket buda du?

Hade som maxbud 7500kr, nu fick jag en PS5:a med extra kontroll för 6789kr istället.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått höra ngt nytt från MM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9swords:

Någon som har fått höra ngt nytt från MM?

Slut!