Mellandagsrea 2020 – Tips, erbjudande och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darmadia:

EAN är 550w, Modell nr är 1200w, Titel: 1200w, Spec: 1200w men i texten över specs står både 550w och 1200w

Är omöjligt att veta vad man får levererat.
Men med tanke på att 650w kostar 1600kr, 1000w kostar 2700kr så tror jag denna är 550w.

Jag kontaktade ComputerSalg och de svarade att det är 1200w versionen (EAN nr verkar ej stämma)
De nämnde att man ska gå på Modellnr vilket är 1200w versionen.

Permalänk
Medlem

Medan jag surfade runt verkar det som att de ändrade titeln på produkten till 1200W iaf. Hade en flik öppnat där den stod som 550W, när jag gick in via en ny flik var det 1200W i titeln. Körde F5 på fliken där den hette 550W så blev det 1200W där med.
Tänk om man kunde köra sådant trolleri på sina grejer hemma ^^

Men verkar onekligen som att de blev uppmärksammade på felet och rättade till, kanske EAN kommer anpassas med.
Chansade iaf och beställde en. Har en SuperNova G2 på 1300W nu, men den är guld och har ett antal år på nacken. Kul med något nytt ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Jag kontaktade ComputerSalg och de svarade att det är 1200w versionen (EAN nr verkar ej stämma)
De nämnde att man ska gå på Modellnr vilket är 1200w versionen.

Tack!
Jag satt just och funderade på om jag skulle kontakta dem.
Nu ska jag "bara" få tag på ett tyst 3070 så är bygget komplett.

Permalänk
Medlem

Höll på med utcheckningen av det där be quiet 1200 Watt nätagget och precis när jag valt faktura som betalsätt så stod det att köpet ej kunde genomföras och att jag skulle välja annat betalsätt. När jag uppdaterade sidan förstod jag varför då priset hade ändrats från 1328 Kr till 2990 Kr så då är frågan om det skulle vara så att ett visst antal skulle säljas till under halva priset eller om de gjort fel och ni som beställt inte kommer få några nätagg?

Fasen missade chansen med kanske bara nån minut ifall det visar sig att ni kommer få agget till det priset snacka om otur! Annars mellandagsreans bästa erbjudande!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Blev ett 1200W, tack för tipset! Ca dubbla effekten av vad jag behöver men ska man ha kvalitets-nätagg nuförtiden så landar priset ändå där i krokarna. Mitt första modulära agg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Medan jag surfade runt verkar det som att de ändrade titeln på produkten till 1200W iaf. Hade en flik öppnat där den stod som 550W, när jag gick in via en ny flik var det 1200W i titeln. Körde F5 på fliken där den hette 550W så blev det 1200W där med.
Tänk om man kunde köra sådant trolleri på sina grejer hemma ^^

Men verkar onekligen som att de blev uppmärksammade på felet och rättade till, kanske EAN kommer anpassas med.
Chansade iaf och beställde en. Har en SuperNova G2 på 1300W nu, men den är guld och har ett antal år på nacken. Kul med något nytt ju

Verkar vara restat. Fick detta från Computersalg:

En/fler varor i din beställning är tyvärr restnoterade. Detta betyder att vi inte har ett datum när varan kan levereras.

Följande varulinjer är aktuellt restnoterade:
be quiet! Straight Power 11 1200W Platinum enhed til strømforsyning 20+4 pin ATX ATX Sort

***************************************************
Restnotering betyder att vi för närvarande inte har något datum när varan blir tillgänglig igen.
Restnotering kan vara en temporär status och varan kommer igen snart. Det kan också betyda att produkten håller på att utgå, och inte tillverkas längre.
***************************************************
Meddela vänligen om vi ska ta bort varulinjerna / avboka beställningen, eller om du önskar att vänta på varan.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Fick detta nu:

Tyvärr har det inträffat ett fel i prisberäkningen av produkten i denna beställning.

5976296 | be quiet! Straight Power 11 1200W - Nätaggregat (intern) - ATX12V 2.51/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Platinum - AC 100-240 V - 1200 Watt - aktive PFC

Därför kan vi inte slutföra transaktionen. Se våra villkor, punkt 1:

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en handel om felaktiga priser anges på hemsidan, eftersom de är automatiskt registrerade. Översikten är en kopia av din kundvagn och inte vår acceptans eller bekräftelse på beställningen.

Det finns inget bindande köpavtal med ComputerSalg A/S förrän du har fått en fakturabekräftelse från ComputerSalg A/S.

Denna order och betalning kommer därför att avbrytas.

Vi är ledsna för besväret - priset på varan har uppdaterats och du är välkommen att göra en ny order på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Verkar vara restat. Fick detta från Computersalg:

En/fler varor i din beställning är tyvärr restnoterade. Detta betyder att vi inte har ett datum när varan kan levereras.

Följande varulinjer är aktuellt restnoterade:
be quiet! Straight Power 11 1200W Platinum enhed til strømforsyning 20+4 pin ATX ATX Sort

***************************************************
Restnotering betyder att vi för närvarande inte har något datum när varan blir tillgänglig igen.
Restnotering kan vara en temporär status och varan kommer igen snart. Det kan också betyda att produkten håller på att utgå, och inte tillverkas längre.
***************************************************
Meddela vänligen om vi ska ta bort varulinjerna / avboka beställningen, eller om du önskar att vänta på varan.

Jag fick ett mail som det står (la beställningen 10:18) "En eller fler varor i din beställning kommer från ett fjärrlager, och måste först inom vårt lager innan beställningen skickas."

Står ingenting om att det är restat så man får väl se vad som händer helt enkelt, behöver inte det egentligen men för detta pris så tänkte jag att mitt 6år gamla CX750M kunde få bli utbytt vid nästa uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Fick detta nu:

Tyvärr har det inträffat ett fel i prisberäkningen av produkten i denna beställning.

5976296 | be quiet! Straight Power 11 1200W - Nätaggregat (intern) - ATX12V 2.51/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Platinum - AC 100-240 V - 1200 Watt - aktive PFC

Därför kan vi inte slutföra transaktionen. Se våra villkor, punkt 1:

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en handel om felaktiga priser anges på hemsidan, eftersom de är automatiskt registrerade. Översikten är en kopia av din kundvagn och inte vår acceptans eller bekräftelse på beställningen.

Det finns inget bindande köpavtal med ComputerSalg A/S förrän du har fått en fakturabekräftelse från ComputerSalg A/S.

Denna order och betalning kommer därför att avbrytas.

Vi är ledsna för besväret - priset på varan har uppdaterats och du är välkommen att göra en ny order på hemsidan.

När beställde nu?
Jag beställde 11:56 och har inte fått det mailet. Kollar jag på deras hemsida står min beställning som "öppen ordning" vad det nu betyder.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Vilka tomtar som jobbar på computersalg.

Den första jag pratade med skrev att det var 1200w.

Nu fick jag detta mail

Tack för ditt mejl.

I just doublechecked with our purchase department, and it seems that our supplier has reported this product in stock by a mistake as a 1200W, when it indeed was the 550W that you mentioned.

The product has been corrected on the webpage now so that it should show correctly, but our system will report the product with a price-fault later today, so that the order will be cancelled.

I am truly sorry that i was not able to see this when you asked earlier

Permalänk
Medlem

Produkt: Fractal Design Define S2 Blackout
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Chassin
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4956615
Pris: 1090kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

När beställde nu?
Jag beställde 11:56 och har inte fått det mailet. Kollar jag på deras hemsida står min beställning som "öppen ordning" vad det nu betyder.

Klockan 09.12 beställde jag.

Permalänk
Medlem

Efter kontakt med ComputerSalg så skriver de att det tydligen var 550 Wattaren som skulle vara till det priset det var alltså fel produkt som annonserats ut till det priset. De säger de kommer skicka ut mejl till alla som beställt och ställa in ordrar. Ska bli intressant att se ifall det verkligen blir alla som får sin order inställd eller om nån trots allt får sin.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Produkt: Fractal Design Celsius S36 (3x120mm)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4323715
Pris: 949:-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Arrizen:

Vilka tomtar som jobbar på computersalg.

Den första jag pratade med skrev att det var 1200w.

Nu fick jag detta mail

Tack för ditt mejl.

I just doublechecked with our purchase department, and it seems that our supplier has reported this product in stock by a mistake as a 1200W, when it indeed was the 550W that you mentioned.

The product has been corrected on the webpage now so that it should show correctly, but our system will report the product with a price-fault later today, so that the order will be cancelled.

I am truly sorry that i was not able to see this when you asked earlier

Tomtar? Du får ett svar som baseras på den information de har tillgängligt och därmed är felaktigt. De undersöker det hela närmare, de kontaktar dig med den nya korrigerade informationen, förklarar vad som gått snett och ber om ursäkt för sitt misstag. Typexempel på hur man vill att personalen skall gå till väga.

Vad förväntar du dig egentligen, att inga misstag någonsin kan ske? Välkommen till verkligheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mokko:

Jag fick ett mail som det står (la beställningen 10:18) "En eller fler varor i din beställning kommer från ett fjärrlager, och måste först inom vårt lager innan beställningen skickas."

Står ingenting om att det är restat så man får väl se vad som händer helt enkelt, behöver inte det egentligen men för detta pris så tänkte jag att mitt 6år gamla CX750M kunde få bli utbytt vid nästa uppgradering.

Jag fick samma mail, men också med förväntat levaransdatum till måndag 11-01 så det känns ju som det kanske gick igenom.
Jag lade min beställning 10.30

Sitter på ett rx650 idag och det är väl lite väl nära marginalen för ett 3080 och en 3700 även om allt funkar fint hittills.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Undrar om Proshops prissättning också var ett misstag, eller bara en väldigt begränsad mellandagsrea? Sen verkar det som att Computersalgs prisrobot hoppat på tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag fick samma mail, men också med förväntat levaransdatum till måndag 11-01 så det känns ju som det kanske gick igenom.
Jag lade min beställning 10.30

Sitter på ett rx650 idag och det är väl lite väl nära marginalen för ett 3080 och en 3700 även om allt funkar fint hittills.

Fick också detta. Dock en kvart efter jag lade beställningen vid 09.12. Tyvärr blev min avbruten ändå. Så tror dessvärre inte att någon kommer få en ny PSU för det priset. Hoppas dock jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Undrar om Proshops prissättning också var ett misstag, eller bara en väldigt begränsad mellandagsrea? Sen verkar det som att Computersalgs prisrobot hoppat på tåget

Jag beställde en igårkväll vid 23 tiden via Proshop och jag har fått en Beställningsbekräftelse via mail om att ordern är mottagen men att det inte är en Orderbekräftelse och att om prisfel eller liknande hittas så har dom rätt att avbryta ordern. Jag har dock inte fått något ytterligare mail från dem att det kan ha blivit något fel än i alla fall, håller tummarna!!
Det var ju trots allt ett svindlande bra pris som jag omöjligt kunde motstå 😅

Permalänk
Medlem

Nu kom det ett mail som väntat.

"Tyvärr har det inträffat ett fel i prisberäkningen av produkten i denna beställning.

5976296 | be quiet! Straight Power 11 1200W - Nätaggregat (intern) - ATX12V 2.51/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Platinum - AC 100-240 V - 1200 Watt - aktive PFC

Därför kan vi inte slutföra transaktionen. Se våra villkor, punkt 1:"

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tomtar? Du får ett svar som baseras på den information de har tillgängligt och därmed är felaktigt. De undersöker det hela närmare, de kontaktar dig med den nya korrigerade informationen, förklarar vad som gått snett och ber om ursäkt för sitt misstag. Typexempel på hur man vill att personalen skall gå till väga.

Vad förväntar du dig egentligen, att inga misstag någonsin kan ske? Välkommen till verkligheten.

I detta fallet köpte jag produkten, mailade dem att EAN nr är fel, för att dubbelkolla så att det är 1200w och inte 550w.

De svarar och hänvisar till att det är 1200w då det står så på Modellnr.

Jag mailar återigen tillbaka och ber han dubbelkolla detta så jag inte står med ett 550w jag inte behöver, och får då till svars : "Ja det är 1200W =)"

Det är precis vad jag kallar för tomteaktigt, när man vill att de tar reda på korrekt information och ger en fel gånger 2.

Misstag får givetvis ske, men när man får fel info x2, så tycker jag det är lite av en besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Fick också detta. Dock en kvart efter jag lade beställningen vid 09.12. Tyvärr blev min avbruten ändå. Så tror dessvärre inte att någon kommer få en ny PSU för det priset. Hoppas dock jag har fel.

Okej trist, ja då är ju inte chansen så stor att min går igenom heller. Men jag har haft tur så många gånger med tips härifrån så jag är glad bara att få chansat

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Okej trist, ja då är ju inte chansen så stor att min går igenom heller. Men jag har haft tur så många gånger med tips härifrån så jag är glad bara att få chansat

Verkligen trist. Var en chansning från min sida också. Men jag har haft tur med affärerna på sistone så jag ska inte klaga heller. 😊

Permalänk
Skrivet av Darmadia:

EAN är 550w, Modell nr är 1200w, Titel: 1200w, Spec: 1200w men i texten över specs står både 550w och 1200w

Är omöjligt att veta vad man får levererat.
Men med tanke på att 650w kostar 1600kr, 1000w kostar 2700kr så tror jag denna är 550w.

Ja bara testa. Och skicka tillbaka om det är fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Produkt: be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W
Länk: https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/be-quiet-Straight-...
Kategori: Nätaggregat
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263896
Pris: 1350kr

Skrivet av Shrudder:

Väntat i flera månader på ett sånt här erbjudande på ett kvalitetsagg, den tackar man för!

Skrivet av Rallie:

Tack !
Precis vad jag va ute efter !

Skrivet av TwinkingToby:

Mellandagsreans bästa erbjudande? Säger kanske inte så mycket men bra pris iallafall - tack för tipset ckghagen!.

Någon av er som beställde från Proshop som också har pratat med dom för att klargöra om det blivit något prisfel på denna?
Alternativt fått något mail från dem där de nämner något om att order blivit nollad så som beställningarna via Computersalgs fått!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Någon av er som beställde från Proshop som också har pratat med dom för att klargöra om det blivit något prisfel på denna?
Alternativt fått något mail från dem där de nämner något om att order blivit nollad så som beställningarna via Computersalgs fått!?

Man vill ju inte vara den som påminner fröken om hemläxan.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Man vill ju inte vara den som påminner fröken om hemläxan.

Exakt min tanke 😂 hoppas ingen annan påminner fröken 😉

Permalänk
Inaktiv

Produkt: VA88M Charcoal PBT Vit LED Tangentbord [MX Brown]
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/va88m-charcoal...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5676450
Pris: 1190kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Exakt min tanke 😂 hoppas ingen annan påminner fröken 😉

Dröjer nog inte länge innan någon skapar ett nytt SweC-konto där den personen idiotförklarar oss som lagt beställningar, samt ringer/chattar/mailar till återförsäljarna för att sätta dit oss.

Var ju inte så länge sedan det skedde i en annan tråd. 😁

Permalänk
Medlem

Underbart... 5 minuter efter att jag lämnar tillbaka det andra agget så fick jag mail om att ordern avbröts..

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes