Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn)

Permalänk
Avstängd

Bytte kylpasta på ett defekt ASUS grafikkort...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

som en liten klåfingrig pojke jag va vid 14 års ålder så hade jag fått min farmors gamla dator med massa goa recept på :D:D och så såg jag den fina swicthen som fanns på gamla nätagg 240v/110v stepdown. och klåfingrig som jag va så switchade jag om den startade datorn och BAAAAM så smallt det. jag sket nästan på mig och skakade mer än michael j fox xD

Jaa, den har jag också gjort! Fast, mitt syfte var att visa en bekant vad man inte skulle göra med agget.

Permalänk
Medlem

Inte mycket värre än att missa ett plast skydd över 8 pins kontakten i min nuvarande dator moderkort med , satt och kliade mig ett bra tag i huvudet varför kontakten inte ville in, tog en närmare titt med ficklampa och såg den där förbannade plastbiten blockera halva uttaget, pillar bort den lite diskret och trycker sedan i kontakten...

Glömde desutom I/O skölden på moderkortet, inget som jag planerar att fixa dock då jag verkligen inte har lust att plocka isär allting.

Justja, sen så glömde jag även att switcha nätagget inför första booten, satt med gråten i halsen och tänkte nej nu jävlar är det tamefan något som är knas, då jag verkligen var bombsäker på att alla kablar och dyl. satt där dom skulle. Gjorde en vanlig rutinkontroll på grendosan, bytte kabel till nätagget och kom på att ja jävlar visst ska man klicka på den här knappen också.
Tog ett djupt andetag och tryckte på powerknappen, och till min lättnad så surrade allt igång.

Vanligt misstag, men ack så nervös man blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

du kan vilja säga vad du vill men med tanke på att de flesta som bygger sin dator första gången antigen är i unga tonåren (eller t.o.m. yngre, som undertecknat var sin första gång) eller inte riktigt har den senaste elektronikkursen i huvudet, så är det en väldigt lätt sak att glömma. Dessutom har de flesta datorer som pajjat vid första bygge oftast just glömda distanser som fel enligt min egen erfarenhet (flera år inom kundservice för diverse affärer och företag).
Sen får du vilja säga och känna hur du vill

Jag har också jobbat med support/kundservice, vad har det med saken att göra?
Eftersom du säger " ett fel som de flesta gör första gången" de flesta måste ju iallafall betyda över hälften, så du menar att varannan person som bygger sin första dator skippar distanserna? Tyvärr men jag tror inte ens att 10% av förstagångsbyggarna förstör sina datorer på det sättet

Men du får såklart vilja och känna hur du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosmic:

Jaa, den har jag också gjort! Fast, mitt syfte var att visa en bekant vad man inte skulle göra med agget.

hahaha xD bättre någon som vet gör det än en okunnig

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tyvärr men jag tror inte ens att 10% av förstagångsbyggarna förstör sina datorer på det sättet

Det kan vara värt att tänka på att bara för att man glömmer montera distanserna (hur fan man nu kan glömma något sådant) så är moderkortet inte automatiskt rökt. Däremot skulle jag tro att de som är kapabla att göra det "misstaget" är överrepresenterade hos kundtjänst, eftersom de inte är kapabla att lösa problemet på egen hand. Med andra ord, det är mycket möjligt att Mithras erfarenhet av "många första-byggare" som klantat till det inte bara är ett hjärnspöke, utan en korrekt uppfattning av de första-byggares servicar han varit i kontakt med. Ganska logiskt. Är man kapabel att lösa eventuella problem på egen hand, lär man inte "glömma" distanserna...

Värsta egna tabben... Vet faktiskt inte, men standard-missen är att man slänger ihop ett system, och när man är "färdig" står man med IO plåten, eller kylfläns som kräver backplate i handen och svär. Jag lyckas med "kylfläns i handen / svära" scenariot minst en gång i månaden.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det kan vara värt att tänka på att bara för att man glömmer montera distanserna (hur fan man nu kan glömma något sådant) så är moderkortet inte automatiskt rökt. Däremot skulle jag tro att de som är kapabla att göra det "misstaget" är överrepresenterade hos kundtjänst, eftersom de inte är kapabla att lösa problemet på egen hand. Med andra ord, det är mycket möjligt att Mithras erfarenhet av "många första-byggare" som klantat till det inte bara är ett hjärnspöke, utan en korrekt uppfattning av de första-byggares servicar han varit i kontakt med. Ganska logiskt. Är man kapabel att lösa eventuella problem på egen hand, lär man inte "glömma" distanserna...

precis lägg sedan till, det som jag nämnde innan, att de flesta första-gångs-byggarna idag är i unga tonåren, eller yngre, så är det väldigt uppenbart att glömma distanser är lätt hänt. Men men. jag har inte någon fullblodig statistik som stödjer det, därmed kan diskussionen pågå för alltid, bäst att lägga ner den därmed

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag har också jobbat med support/kundservice, vad har det med saken att göra?
Eftersom du säger " ett fel som de flesta gör första gången" de flesta måste ju iallafall betyda över hälften, så du menar att varannan person som bygger sin första dator skippar distanserna? Tyvärr men jag tror inte ens att 10% av förstagångsbyggarna förstör sina datorer på det sättet

Men du får såklart vilja och känna hur du vill

Nej, jag menar att varannan person som GÖR FEL första gången de bygger sin dator, gör det felet att de glömmer distanserna. Var kanske lite otydlig, det VANLIGASTE FELET skulle jag förstås ha skrivit, inte "något nästan alla gör", för det tolkas säkerligen fel om man inte kan läsa mellan raderna. korrekt mening var alltså; nästan alla SOM GÖR FEL första gången, gör detta felet. förstår du mig bättre nu?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Inte precis ett misstag, men blixten slog ner i telejacket

ADSL splitter och modemet strök med så det blev ett gammalt reservmodem sålänge

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Brorsan glömde sätta i IDE DVDläsare i burken. datorn var redan inkopplad och igång. Så ser han enheten på bordet och kopplar in den som om det vore hotswapp. Det fungerade inte så bra. han "såg inte enheten i den här datorn". Varpå jag undrar vad han gjort. Efter en omstart fick det bra.

Jag har lyckats hotswappa PCI kort i både datorer hemma och på jobbet (min egen dator). Det dryga är att ett PCI kort ine är "plug n play" så man måste starta av maskinen för att få igång nätverkskortet igen

110/220 switchen på nätagg drog en klasskamrat om på en av skolans datorer. Han förstod inte vad som hände. Skärrad blev han.

Välte kaffekoppen rakt på tangentbordet precis så att 1,5dl kaffe med socker kom rakt ner och la sig som en bassäng. Inte en droppe kom utanför! Bara till badkaret och skaka ur vattnet och sedan gå och se på TV resten av dagen. Dagen efter fungerade tangentbordet fint igen. Dock luktade det INTE gott!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

Brorsan glömde sätta i IDE DVDläsare i burken. datorn var redan inkopplad och igång. Så ser han enheten på bordet och kopplar in den som om det vore hotswapp. Det fungerade inte så bra. han "såg inte enheten i den här datorn". Varpå jag undrar vad han gjort. Efter en omstart fick det bra.

Inte CD, dock HD, gjorde jag så med, regelbundet, på 9x tiden. Man körde en snabbsökning "leta efter maskinvaruförändringar" eller vad det hette, och så fungerade diskarna, utan omstart. Mycket praktiskt när man körde med diskar i kassetter från Kjell & Co. Och innan någon undrar, nä, de kassetterna var inte orsaken till att det fungerade. Det är en plastlåda med centronics kontakter, och ingen intelligens. Däremot skulle jag säga att en av orsakerna till att det fungerade så bra, är att kassetterna är försedda med ett litet lås, som även agerar strömbrytare. Utan den funktionen hade det antagligen kostat diskar...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

När jag sleevade för första gången råkade jag stoppa in kontakstiften i fel ordning i en molex kabel och såklart så gick min gamla hdd sönder...

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för mig att göra entré i den här tråden, för jag upptäckte just en riktig jävla fail.

Bytte moderkort för cirka två månader sedan, så överflyttning av processorkylare var naturligtvis ett måste. Skruvade loss den, plcokade bort fläktarna, skruvade tillbaks den, inga konstigheter. Efter bytet så tyckte jag att kylaren (Noctua UH-9B SE2) lät ovanligt mycket efter bytet, men eftersom jag samtidigt skaffade SLI så skyllde jag på det. Temperaturerna blev också högre, och fick samma förklaring.

Idag skulle jag då stresstesta lite, och upptäckte till min förvåning att datorn fick bluescreen efter endast ett par sekunders Prime95, trots att jag även körde på stock-klock. Mycket förvånad startar jag upp datorn igen och spanar in temps. Min stackars 955:a ligger på hela 65 grader! I idle!! Nu rejält förvånad plockar jag av sidopanelen och granskar kylaren noggrannt. Tar mig cirka en sekund att hitta felet. Båda jävla fläktarna är monterade att blåsa ut luft i kylaren (alltså åt varsitt håll), vilket gjorde att det enda lilla insuget de hade var imellan flänsarna på sidorna av det ganska lilla tornet...

Hur det ens gick till är omöjligt att svara på, trodde jag kunde det här med datorer. x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Dags för mig att göra entré i den här tråden, för jag upptäckte just en riktig jävla fail.

Bytte moderkort för cirka två månader sedan, så överflyttning av processorkylare var naturligtvis ett måste. Skruvade loss den, plcokade bort fläktarna, skruvade tillbaks den, inga konstigheter. Efter bytet så tyckte jag att kylaren (Noctua UH-9B SE2) lät ovanligt mycket efter bytet, men eftersom jag samtidigt skaffade SLI så skyllde jag på det. Temperaturerna blev också högre, och fick samma förklaring.

Idag skulle jag då stresstesta lite, och upptäckte till min förvåning att datorn fick bluescreen efter endast ett par sekunders Prime95, trots att jag även körde på stock-klock. Mycket förvånad startar jag upp datorn igen och spanar in temps. Min stackars 955:a ligger på hela 65 grader! I idle!! Nu rejält förvånad plockar jag av sidopanelen och granskar kylaren noggrannt. Tar mig cirka en sekund att hitta felet. Båda jävla fläktarna är monterade att blåsa ut luft i kylaren (alltså åt varsitt håll), vilket gjorde att det enda lilla insuget de hade var imellan flänsarna på sidorna av det ganska lilla tornet...

Hur det ens gick till är omöjligt att svara på, trodde jag kunde det här med datorer. x)

Får väl vara glad att din bild inte blev verklighet ^^

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Kafferegeln

Förutom incidenten som fick mig att börja skruva dator och väckte mitt elektronikintresse; 220/110 på förskolans nätagg, så skapades nyligen en fundamental regel:"Inget kaffe vid bärbara datorer". Med en halvlitersmugg nybryggt kaffe som jag placerar på bordet bredvid den nyinskaffade laptopen innan jag sätter mig, slår jag mig ner och tänker "Fan, fötterna på bordet har jag väntat på hela dagen". Smidig som ett chip-trimmat kylskåp slänger jag upp benen, välter koppen så att allt kaffe rinner rakt in i nätagg fläkten, följden blir en ljudlig och synlig puff, ett svagt mekaniskt jämrande och en ttavtagande dödsvinande från fläktarna. Datorn används numera som tallriksunderlägg.

Permalänk
Medlem

Nyköpt dator och klumpighet... Försäkringssituation. Hemförsäkringen brukar täcka olycka...
Sen vet jag inte om olyckor borde platsa i misstagstråden :- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag hade en rätt rolig, händelse måste jag säga. Dock blev jag paff när allt fungerade igen..

Satt och pillade med en gammal dator med ett gammalt moderkort, ett ATX kort och en intel p4 enkel kärnig satt i den..
hur som hur, datorn levde sitt egna lilla liv med PCI nätverkskorten, så jag öppnade skiten och bytte ut mot ett nyare kort..
Då startar inte datorn... -.-' Så jag felsöker allt (trodde jag) och drar slutsatsen att moderkortet va pajj.. Så jag blir förbannad och drar en kniv genom moderkortet, precis där logon sitter in graverad.. Och poff, så startar datorn och allt fungerar.

Felet va den tjocka kablen (20pin?) som inte satt i riktigt då säkerhetspinnen som håller fast skiten hade gått av.. Så när jag satte i kortet så hade jag råkat komma åt denna.

Andelningen till varför moderkortet fortfarande fungerar, är för att på baksidan av moderkortet där logon sitter graverad finns det inga lödningar eller kretsförbindelser, vilket var en jäkla tur :P..

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av xamber:

Jag hade en rätt rolig, händelse måste jag säga. Dock blev jag paff när allt fungerade igen..

Satt och pillade med en gammal dator med ett gammalt moderkort, ett ATX kort och en intel p4 enkel kärnig satt i den..
hur som hur, datorn levde sitt egna lilla liv med PCI nätverkskorten, så jag öppnade skiten och bytte ut mot ett nyare kort..
Då startar inte datorn... -.-' Så jag felsöker allt (trodde jag) och drar slutsatsen att moderkortet va pajj.. Så jag blir förbannad och drar en kniv genom moderkortet, precis där logon sitter in graverad.. Och poff, så startar datorn och allt fungerar.

Felet va den tjocka kablen (20pin?) som inte satt i riktigt då säkerhetspinnen som håller fast skiten hade gått av.. Så när jag satte i kortet så hade jag råkat komma åt denna.

Andelningen till varför moderkortet fortfarande fungerar, är för att på baksidan av moderkortet där logon sitter graverad finns det inga lödningar eller kretsförbindelser, vilket var en jäkla tur :P..

det där måste jag bara be om att se bild på xD

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

det där måste jag bara be om att se bild på xD

Tyvärr har jag inte kvar den Detta hände för över 5 år sen

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En tabbe jag gjort hände häromveckan när jag skulle fixa till min kabeldragning så flyttade jag runt mina 2 hdd och ssd disk och utan att tänka på att ssd´n sitter ungefär i mitten av hårddiskvaggan med en böjd sata kabel så för jag in en hårddisk under den och bryter sata kabeln tack och lov överlevde ssd´n :).

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Största misstaget är nog när jag kom hem full en natt och fick för mig att spela quake2 och förlorade en match och slängde in hela min dator i betongväggen så hårt jag bara kunde, hela skiten gick sönder. Var en fin bakfylleångest man hade....

Sen köpte jag en bärbar dator hade haft den en cirka 3 månader och spelade poker och gick all in med 20$ och förlorade .. blev så förbannad så jag slog till skärmen så den sprack....

Idag är jag något lugnare framför datorn hahaha

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bytte kylpasta på ett defekt ASUS grafikkort...

gjorde det på 2 st kort det ena visste jag funkade innan jag gjorde det men det dog utan förvarning (Hd 3850 3 år gammalt som funkade fint en vecka innan sen började det jälvas o ha sig trodde det först var damm och möjligtvis att den helt enkelt blivit nersliten i det trånga chassiet som den satt i men det var fel och det sista jag gjorde var och rengöra kortet helt och testade igen dog 20 sekunder in i dirt 3 benchmark skruvade åt kylaren hårdare fortfarande likadant och så gav jag upp och lät kusin ta o låna mitt Sapphire HD 3650 512 mb ddr2
(sapphire det är grejer det som håller samt His jag hade ett x1950 512 mb ice q men vi sålde det för 400 för 3 år sen och det är ett ganska gammalt kort eller hur vet att det fortfarande funkar då han som köpte den utav farsan även köpte min processor och vad ser jag då sitta i hans burk precis det kortet )

ett misstag jag inte märkte av tankspridd var att jag dammat ur datorn lite smått men glömt o koppla in sidofläktarna och satt tillbaks ena ram minnet (la minnet på bordet i vardagsrummet och rengjorde burken emellan ramminnena och lite andra ställen här o där sen startade jag upp och kikade temperaturerna om dem gick ner nu)
dem gick uppåt konstigt kollade på datorns sida jasså fläktarna är inte ikopplade stänger av datorn drar av chassie sidan och kopplar in dem nu skruvade jag fast chassiesidan med 2 dryga skruvar startar datorn igen och kommer in i windows nu så blev det bättre när jag kollade temps tänkte jag för mig själv och går och ska ta något och dricka och då ligger ena ramminnet på bordet går och hämtar något och dricka sen tillbaks till burken stänger av igen och märkte att jag lagt ifrån mig skruvmejseln någonstans (låg på köksbordet ) börjar leta i mitt rum överallt och sen i vardagsrummet och vid farsans dator efter någon annan skruvmejsel går till köket för och lämna ifrån sig glaset man nyligenn druckit ur och så ser man mitt på köksbordet skruvmejseln jag letat efter

orkar inte skriva punkter och dylikt tar för lång tid för mig

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Hände en rolig sak idag

My bror har ett gammalt HD4890 och han har börjat frysa i Dota 2, kollade temps och lågg på 85C efter bara spelat i 5min.
Han plockade isär kortet och gjorde rent allt, skruvade ihop allt som det va innan etc.

Startar datorn och kollar igen sen säger han till mig, "Kom och kolla! 110C i idle!!!!"

Skratta och fråga om han stoppade i ström till fläkten och han satt där som ett frågetecken

Permalänk
Medlem

På personalparkeringen för 10 år sen jobbade jag som routertekniker på den tiden hos en ISP, skulle åka hem för dagen och såg inte att kollegan hade kommit tillbaks och hade ställt sin laptopväska bakom min bil, vad händer, jo jag backar över hela jävla väskan och åker iväg som inget hänt, 2 minuter senare ringer mobilen och kollegan är helt ilsken och skriker i mobilen att jag kört över hans laptop, det var bara skit kvar av den, som tur var klarade sig hårddisken med alla konfigfiler som var det viktiga.

Permalänk
Medlem

Värsta jag gjort var när jag skulle dra bort kylaren från min processor och fick med mig hela processorn, lärt mig att plocka ut processorn ur sockeln innan jag tar bort kylaren nästa gång

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

laptopväska bakom min bil

Vem är så begåvad att man ställer "värdefull" materia på idiotisk plats?
Om nån, så vore de du som skulle idiot förklarat han å påpekat att han kan gott gå med svansen mellan benen å förklara till chefen varför han handskar vårdslöst med företagets ägor.

Skrivet av Gauz:

lärt mig att plocka ut processorn ur sockeln innan jag tar bort kylaren nästa gång

Du vill inte lära oss hur man demonterar CPU innan kylare?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Värsta jag gjort var när jag skulle dra bort kylaren från min processor och fick med mig hela processorn, lärt mig att plocka ut processorn ur sockeln innan jag tar bort kylaren nästa gång

hmm spännande..sist jag kollade var det en platta som måste lyftas upp som håller fast cpun?..o kylaren brukar sitta uppepå den..hmm

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Satte i system att flytta en IDE disk mellan ps2an och datorn, när datorn var under drift Fungerade visserligen ett bra tag, men en vacker dag smällde det till och 4-pins kontakten blev lite lagom kortsluten. Dock gick inget annat sönder som tur var.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ett tips.. överklocka aldrig datorn remote...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm spännande..sist jag kollade var det en platta som måste lyftas upp som håller fast cpun?..o kylaren brukar sitta uppepå den..hmm

Det är en platta på intel och bara "ett spänne" på AMD

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb