Veckans fråga: Använder du en handkontroll till datorn?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurrrra:

Båda Ori-spelen o Dead Cells

Ori är ju grymt med mus
För vissa grejer spelar det ingen roll, men Spirit arrow eller vad de heter är ju klart bättre att sikta med mus. Speciellt om man är i luften och måste göra det snabbt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Spelar typ bara med handkontroll då jag kör Mac oftast och bara kör igång PC:n ibland.

Dual Shock 4/Dual Sense sladdad med en 3m USB-kabel till datorn. Spelar oftast via TV:n som står bredvid skrivbordet.
Spelar i princip enbart med den via magnifika Steam Big Picture där man har stöd för custom button layout och kan assigna screenshots till Share-knappen. Tyvärr funkar ibland inte PlayStation button layout som det skall när man aktiverar Steams Dual Shock stöd i vissa spel som t ex Mad Max som har native PlayStation button layout i spelet, men av någon anledning så fuxxar Steam upp det så det blir Xbox layout i spelet när jag aktiverar Dual SHock-stödet. Därmed får jag helt enkelt välja om jag skall ha stöd för custom button layout och kunna knäppa bilder med dosan men får leva med Xbox-buttonprompter, ELLER skippa enkla screenshots m.m och få Playstation button prompts.

Det är sådana här saker som gör att jag inte orkar med PC haha!

Ori fick jag ju tack vare Microsoft absolut ingen möjlighet till PS-button prompts. Alltid lika jävligt med X på skärmen som egentligen är Fyrkant på Dual Shock. Borde skriva ut Xbox button prompt och ha framför mig.
Och deras Lb och Rb eller vad det är fattar jag heller inte. L1 L2 R1 R2 ska det vara!