Blåtandsljudkorts till stationär?

Permalänk

Blåtandsljudkorts till stationär?

Hej. Haj länge funderat om det finns blåtandskort att köpa till stationära datorer för att koppla in ljudkort och anda diverse tillbehör som mus och moderkort utan dongles. Vet att det finns och vissa moderkort men just mitt har det inte. Det är så smidigt med blåtand till en laptop då man slipper sladdhärvor och allt elände.

Mvh

Visa signatur

Intel i9 13900K || MSI PRO Z790-P || Kingston Fury Beast 64Gb DDR5 5600Mhz || MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO || be quiet! Silent Loop 2 360mm AIO ||

Permalänk
Medlem

Ja, det brukar vara varianter man sätter i en USB-port, alternativt så finns det trådlösa nätverkskort som även har blåtand. Huruvida det verkligen är att föredra att köra ljudet över blåtand är kanske en annan fråga. Just tangentbord och mus så behöver det ju inte vara blåtand just. En del använder annan trådlös teknik med en egen mottagare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Apple

Permalänk
Rekordmedlem

Finns som sagt även pci-e wifikort med BT typ
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/natverks...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Fungerar dessa bra till trådlösa högtalare och hörlurar?

Visa signatur

Intel i9 13900K || MSI PRO Z790-P || Kingston Fury Beast 64Gb DDR5 5600Mhz || MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO || be quiet! Silent Loop 2 360mm AIO ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagdgruppe_nord:

Fungerar dessa bra till trådlösa högtalare och hörlurar?

Förstår vad du menar, jag har Asusdongeln som länkad ovanför, och den funkar inte smärtfritt till mina airpods, ljudmottagare till receivern eller ens till min ps4 kontroll.

Försök att koppla upp dessa produkter till min laptop eller telefon funkar istället smärtfritt men inte till min dongel...

Borde finnas en marknad för ett kombinerat kort + vettig mjukvara för att brygga det här problemet.