Caselabs återuppstår med svensk ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Häftigt att det är på gång!!

Jag letar tillbehör till mitt Magnum M8, har du någon estimat på när handeln kan vara igång och huruvida det kommer finnas tillbehör till de tidigare chassin? (Behöver HDD bur + hjul kanske något mer men vet inte just nu, nåt som redan finns?)
Förstår att du inte kan ge något exakt eller lova för mycket, men snackar ni att det ska lanseras detta år eller ligger det flera år bort i tiden för det är så mycket kring företaget som måste göras i ordning?
Kollar Ebay då och då, men folk som vill ha 150$ (+frakt och moms dessutom) för enbart en Flex-Bay mount är ju inte friska tycker man...

Exakt när handeln kommer vara igång vet jag inte. Jag arbetar att vi ska vara igång i år, men det är mycket nu både i arbetet och privat. Jag jobbar heltid, pluggar för att ta en masterexamen, renoverar min lägenhet, jobbar med företaget och försöker ha en fritid med.

Det kommer absolut finnas tillbehör till de flesta, om inte alla, chassin. Jag har strax över 1200 filer med delar, strax över 1000 kan jag identifiera med hjälp av en Excelfil där det finns referenser till filnamnet (typ "28099_1") och vad delen faktiskt är (exempelvis "SMA8A HDD cage"). Det jag måste göra nu är att leta upp varje del i listan utifrån filnamnet och döpa om den till vad delen faktiskt är. Resterande delar borde inte vara svåra att ta reda på vad de är för något. Förutom det har jag även en lista på allt som CaseLabs inte tillverkade själva men istället köpte in från andra tillverkare, det kan röra sig om skruvar, muttrar, hjul osv. Så allt sådant ska kunna erbjudas när vi startar upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Exakt när handeln kommer vara igång vet jag inte. Jag arbetar att vi ska vara igång i år, men det är mycket nu både i arbetet och privat. Jag jobbar heltid, pluggar för att ta en masterexamen, renoverar min lägenhet, jobbar med företaget och försöker ha en fritid med.

Det kommer absolut finnas tillbehör till de flesta, om inte alla, chassin. Jag har strax över 1200 filer med delar, strax över 1000 kan jag identifiera med hjälp av en Excelfil där det finns referenser till filnamnet (typ "28099_1") och vad delen faktiskt är (exempelvis "SMA8A HDD cage"). Det jag måste göra nu är att leta upp varje del i listan utifrån filnamnet och döpa om den till vad delen faktiskt är. Resterande delar borde inte vara svåra att ta reda på vad de är för något. Förutom det har jag även en lista på allt som CaseLabs inte tillverkade själva men istället köpte in från andra tillverkare, det kan röra sig om skruvar, muttrar, hjul osv. Så allt sådant ska kunna erbjudas när vi startar upp igen.

Tack för svar, det uppskattas verkligen!
Då är det inte allt för lång tid bort ändå. Får hoppas allt går bra och det inte uppstår några större hinder för er på vägen så det skjuts upp, du har ju trots allt en del att stå i.

Se till att få hamna på första sidan när du väl sparkar igång så jag själv och andra inte missar lanseringen! (Och få gratis reklam såklart! )
All lycka till dig!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tack för svar, det uppskattas verkligen!
Då är det inte allt för lång tid bort ändå. Får hoppas allt går bra och det inte uppstår några större hinder för er på vägen så det skjuts upp, du har ju trots allt en del att stå i.

Se till att få hamna på första sidan när du väl sparkar igång så jag själv och andra inte missar lanseringen! (Och få gratis reklam såklart! )
All lycka till dig!

Du skulle aldrig ha skrivit det där för det uppstod en del hinder på vägen!
Lång historia kort så har jag varit sjuk en längre tid sen 20/4 och sen haft rehab så jag har inte riktigt haft tid att jobba på CaseLabs så mycket som jag önskat.

Nu är jag tillbaka igen och tillsammans med ggalaxyy arbetar jag intensivt för att CaseLabs ska återvända inom snar framtid. Förhoppningsvis "rasslar det till" om någon vecka och lite nyheter om oss börjar hitta ut till er.

I övrigt får jag bara tacka för lyckönskandet, det uppskattas!