Permalänk
Medlem
Skrivet av Rostbiff2:

Yes, hände mig igår också. Avbröt dock uppdateringen när den drog igång.

Låter den gå, har ingen brådska. Blev med sparfilen då när jag gjorde så I FH3. Allt blev korrupt på nåt vänster...

Permalänk
Medlem

ååå jösses vilka craschar jag har haft med den nya uppdateringar. Karma hoppade upp och bet mig ordentligt hahaha. Bara vänta på nästa

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Helt novis när det kommer till spel till PC nu om dagarna, men damp ner ett grafikkort i brevlådan så jag får ta upp kampen.

Men frågan är hur?
I steam står det att man måste ha xbox live. Är det som PS+ och kostar pengar?
Eller var rekommenderar ni att jag köper det?(köper man det ens? eller är det en prenumeration?)
Och jag har inte någon Xbox, bara ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Helt novis när det kommer till spel till PC nu om dagarna, men damp ner ett grafikkort i brevlådan så jag får ta upp kampen.

Men frågan är hur?
I steam står det att man måste ha xbox live. Är det som PS+ och kostar pengar?
Eller var rekommenderar ni att jag köper det?(köper man det ens? eller är det en prenumeration?)
Och jag har inte någon Xbox, bara ps5.

Nej, inget som behövs.

Permalänk
Medlem

Någon annan med ett nVidia kort som upplever att det börjar hacka efter någon timmes spel?
Kör 3080 och allt på max, inga som helst problem dagtid i spelet, men när det blir natt så hackar det alltid, samt att det efter någon timmes lirande börjar hacka även dagtid.
Inget ser onormalt ut gällande minnesallokering eller cpu/gpu användande. Gpu'n ligger fortfarande och taktar på i samma % som innan enligt spelet och CPU-kurvan i task manager är densamma.
En omstart och det lirar någon timme till utan problem..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Sjukt störigt att spelet ofta vill droppa under 60 när man kör låst fps och vsync. Kör man upplåst så droppar det inte under 60. Varför ska den hålla på och droppa när man kör vsync... Blir så sjukt märkbart med bara ett dropp till 59fps.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Helt novis när det kommer till spel till PC nu om dagarna, men damp ner ett grafikkort i brevlådan så jag får ta upp kampen.

Men frågan är hur?
I steam står det att man måste ha xbox live. Är det som PS+ och kostar pengar?
Eller var rekommenderar ni att jag köper det?(köper man det ens? eller är det en prenumeration?)
Och jag har inte någon Xbox, bara ps5.

Game pass är bästa och och prisvärdas.. istället köpa ett spel för 700kr. kan du få massor med spel för låg månadskostnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Sjukt störigt att spelet ofta vill droppa under 60 när man kör låst fps och vsync. Kör man upplåst så droppar det inte under 60. Varför ska den hålla på och droppa när man kör vsync... Blir så sjukt märkbart med bara ett dropp till 59fps.

Har inga alls problem med det du har.. och jag tror det inte är många som har det problemet.. Men alltid är det nån stackare som råkar ut för nån bugg.. men det lär nog komma nån uppdatering som fixar det.

Permalänk
Skrivet av Ynnoj:

Kör gärna någon kväll, men hur bjuder man in swec medlemmar till en convoj? Märket att geeks discorden var stendöd på forza spelare. Däremot var de mycket användare inne på SpelClockers discorden, vi skulle fått oss ett FOrza-rum där inne!!

Någon här som är admin där ingen tro?

EDIT:
Här är discorden med många SweClockers.
https://discord.gg/zTPjh4xm

Får upp att inbjudan är ogiltig, vad är det som krånglar tro?

Visa signatur

9 mm is for loosers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glock20Addict:

Får upp att inbjudan är ogiltig, vad är det som krånglar tro?

Jag godkände och skickade en injudan innan, funkade det bättre denna gången?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande får disconnects med ratt jämnt och ständigt trots nya "hotfixen"? Kör med Logitech g920. Kan ibland klara mig en hel timme och ibland avlöser de varandra med några sekunders mellanrum. Verkar bara tappa kopplingen någon sekund för ratten börjar direkt att snurra och kalibrera sig så kan man köra tills det händer igen. Blir ingen notifikation eller usb-disconnect-ljud.

Har inte heller lyckats spara wheel config mellan omstarterna av spelet heller utan måste välja manuellt varje gång. Sjukt störande på ett annars roligt spel...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oggaaaa:

Sjukt störigt att spelet ofta vill droppa under 60 när man kör låst fps och vsync. Kör man upplåst så droppar det inte under 60. Varför ska den hålla på och droppa när man kör vsync... Blir så sjukt märkbart med bara ett dropp till 59fps.

Kör du på annan skärm än den i signatur? Om inte, varför kör du inte med G-Sync aktiverat, och varför 60 Hz?
Gissar på att det är en TV istället?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Kör du på annan skärm än den i signatur? Om inte, varför kör du inte med G-Sync aktiverat, och varför 60 Hz?
Gissar på att det är en TV istället?

Hehe, ja precis jag kör för det mesta på min TV i just detta spelet. Det är en LG C7 Oled som tyvärr inte har GSync. 😛

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Shit vad irriterande det är när co-op spelare inte förstår spelläget. På ett antal co-op så spelar man i samma lag mot drivatarer och det gäller samla poäng, där är det alltid spelare som ragequitar när man är två spel in och till sista spetet så har alla avslutat och gör det omöjligt för en annan att kunna vinna racet hahaha. Jag blir så trött. Tog ett antal försök med olika lag som fattade tillslut vad det krävdes för att vinna

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hahaha vad är detta?

Alltså, jag kan ju inte klaga direkt men jag fattar inte varför jag fått tillbaka dem haha. Inte fått något meddelande utöver detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

https://i.imgur.com/w0oVwYF.png

Hahaha vad är detta?

Alltså, jag kan ju inte klaga direkt men jag fattar inte varför jag fått tillbaka dem haha. Inte fått något meddelande utöver detta.

De händer mig med, förstår ej varför dock.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

https://i.imgur.com/w0oVwYF.png

Hahaha vad är detta?

Alltså, jag kan ju inte klaga direkt men jag fattar inte varför jag fått tillbaka dem haha. Inte fått något meddelande utöver detta.

Skrivet av Ynnoj:

De händer mig med, förstår ej varför dock.

Dom har patchat bort exploits man kunde göra med skillpoints för att få super-wheelspins. Skillträden är omgjorda så man har fått tillbaka poängen som blev över

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

https://i.imgur.com/w0oVwYF.png

Hahaha vad är detta?

Alltså, jag kan ju inte klaga direkt men jag fattar inte varför jag fått tillbaka dem haha. Inte fått något meddelande utöver detta.

Skrivet av Ynnoj:

De händer mig med, förstår ej varför dock.

Samma sak har hänt mig, och jag tror men är inte säker att dom på något sätt ändrat vad man kan lägga poäng på. Att dom tagit bort/ändrat vissa skillpoint rewards. För kollar man på vissa bilar ser skilltreet lite konstigt ut.

Visa signatur

| Chassi: Phanteks Eclipse P400 Tempersd Glass (Svart) | PSU: Fractal Desing Integra M650W | Moderkort: Asus Z170-A| CPU: Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB | Kylning: Noctua NH-U9B SE2 | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengean | GPU: Asus GeForce GTX 1050Ti | HDD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB , 1x Samsung SSD 850 Series EVO 500GB + 2TB HDD | OS: Windows 10 | Skärm: 3 x Samsung 27" S27F350H PLS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

De händer mig med, förstår ej varför dock.

Skrivet av Xedious:

Dom har patchat bort exploits man kunde göra med skillpoints för att få super-wheelspins. Skillträden är omgjorda så man har fått tillbaka poängen som blev över

Skrivet av Cavin:

Samma sak har hänt mig, och jag tror men är inte säker att dom på något sätt ändrat vad man kan lägga poäng på. Att dom tagit bort/ändrat vissa skillpoint rewards. För kollar man på vissa bilar ser skilltreet lite konstigt ut.

Nice, man får alltså tillbaka det man spenderat på att utnyttja deras ogenomtänkta car mastery

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Någon som fortfarande får disconnects med ratt jämnt och ständigt trots nya "hotfixen"? Kör med Logitech g920. Kan ibland klara mig en hel timme och ibland avlöser de varandra med några sekunders mellanrum. Verkar bara tappa kopplingen någon sekund för ratten börjar direkt att snurra och kalibrera sig så kan man köra tills det händer igen. Blir ingen notifikation eller usb-disconnect-ljud.

Har inte heller lyckats spara wheel config mellan omstarterna av spelet heller utan måste välja manuellt varje gång. Sjukt störande på ett annars roligt spel...

Funkar klockrent för mig med ratten. Dock sparas inte costum settings för mig så får ändra till den varie gång jag startar. Men det kan jag leva med. Hoppas det löser sig för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

https://i.imgur.com/w0oVwYF.png

Hahaha vad är detta?

Alltså, jag kan ju inte klaga direkt men jag fattar inte varför jag fått tillbaka dem haha. Inte fått något meddelande utöver detta.

Om man har sålt eller donerat bilen till någon så får man mastery points tillbaka som man slösade på bilen. Tror man får det en gång per vecka.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om man har sålt eller donerat bilen till någon så får man mastery points tillbaka som man slösade på bilen. Tror man får det en gång per vecka.

Jag har inte fått tillbaka något någon gång

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om man har sålt eller donerat bilen till någon så får man mastery points tillbaka som man slösade på bilen. Tror man får det en gång per vecka.

Måste gälla om man raderar en bil också då jag fått skillpoints tillbaka för bilar jag deletat ur garaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har inte fått tillbaka något någon gång

Har du gjort dig av med bilar som du har spenderat pointsen på?

Skrivet av DOGE:

Måste gälla om man raderar en bil också då jag fått skillpoints tillbaka för bilar jag deletat ur garaget.

Ja, det också.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om man har sålt eller donerat bilen till någon så får man mastery points tillbaka som man slösade på bilen. Tror man får det en gång per vecka.

Är det sant? Det man köpt för mastery points finns ju kvar på bilen när den nya ägaren får den? Åtminstone vid köp via auktion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Full:

Är det sant? Det man köpt för mastery points finns ju kvar på bilen när den nya ägaren får den? Åtminstone vid köp via auktion.

Handlar det inte bara om att de täppt till ett hål för att få en massa superspins? Alltså det där med att man kunde köpa en bil där det kostade få poäng att få en sådan spin (Willys Jeep har jag för mig) och sen fortsätta köpa fler exemplar av samma bil och köpa spins om och om igen. Om de är snälla då så får man tillbaka poängen man lagt, om de nu tar bort det man vunnit på sina spins, tar de inte bort "vinsterna" så är det nästan väl generöst. De kanske har löst det genom att helt enkelt låta en modell ha samma träd för bonusgrejerna istället för ett exemplar och då kanske man bara fick tillbaka det som man hade köpt dubbelt av rakt av.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av snajk:

Handlar det inte bara om att de täppt till ett hål för att få en massa superspins? Alltså det där med att man kunde köpa en bil där det kostade få poäng att få en sådan spin (Willys Jeep har jag för mig) och sen fortsätta köpa fler exemplar av samma bil och köpa spins om och om igen. Om de är snälla då så får man tillbaka poängen man lagt, om de nu tar bort det man vunnit på sina spins, tar de inte bort "vinsterna" så är det nästan väl generöst. De kanske har löst det genom att helt enkelt låta en modell ha samma träd för bonusgrejerna istället för ett exemplar och då kanske man bara fick tillbaka det som man hade köpt dubbelt av rakt av.

Precis, dom har ju varit generösa här och gett tillbaka skillpoints. Jag fick tillbaka några stycken, men jag har inte köpt en miljon Willys för att tjäna pengar, man får ju pengar så det räcker och blir över bara av att rejsa

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Precis, dom har ju varit generösa här och gett tillbaka skillpoints. Jag fick tillbaka några stycken, men jag har inte köpt en miljon Willys för att tjäna pengar, man får ju pengar så det räcker och blir över bara av att rejsa

Jo. Jag var faktiskt lite sugen, inte för att få pengar i spelet utan mer för att få lite mer roliga bilar. Men det jag har fått hittills räcker rätt bra ändå. Nu försöker jag istället få alla fast-travel-skyltar. Lär väl uppehålla mig några timmar i alla fall.

Permalänk
Medlem

2013 Audi R8 V10 Plus delad dag ett. Fick tag i bilen först idag så kunde inte ta bilder tidigare

Kod: 741 509 908

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Sådärja! Då var min uppgradering installerade enligt min signatur och inte helt oväntat med att ha gått från en 4790K till en 11900K gjorde dundersusen för mitt spel Jag fick inte bara bort det lilla stutter som inträffar emellanåt utan det sparkade också mer liv i mitt "gamla" 2070 Super så nu spelar jag med extreme preset plus lite extra boost på vissa inställningar 1440P

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro